Citat:
Ursprungligen postat av
RudolfHutler
En hel del menar numera att blott vetenskapen kan förklara världen och att denna vetenskap har bevisat att människan under miljontals år har utvecklats från en encellig organism som i sin tur uppstod från död materia. Detta anses vara så självklart att man anses dum om man inte tror på detta
Men har ni som tror på evolutionen alls kollat på motståndarsidans synpunkter? Jag växte själv upp med Illustrerad vetenskap och den världsbild som där presenteras: vi består av död materia utan syfte, mål och mening.
Men plötsligt fann jag hemsidan Genesis.nu, och insåg att världen faktiskt kan förklaras annorlunda. Det där med evolution var inte lika självklart längre. Faktum är att evolutionsteorin tycks innehålla många återvändsgränder och logiska kullerbyttor.
Därför vill jag fråga er som tror på evolutionen, såväl ateister och Gudstroende: har ni alls bekantat er med de mothugg som exempelvis kreationister levererar? Eller lever ni i en bubbla vars existens ni livnär genom att blott läsa och lyssna på sådant som bekräftar det ni tror på?
Går du igenom en livskris nu eller?
Många, eller alla, av kreationister argument går att förkasta genom bevis som inte går att motbevisas.
Gudstroende är väl lite ifrågasättande av evolutionen.