2026-04-12, 09:58
Medlem
Moderoturs avatar
Det är inte alla som uppskattar hennes sidosyssla.
– Det är verkligen en vattendelare.
Antingen älskar man det jag gör, men det har också
funnits en del anmälningar från kollegor.

Att Hanna Hellgren varvar läkarrocken med lättkläddhet ses inte med blida ögon av alla.

Det många reagerar på är just att hon lägger ut lättklädda bilder på sig själv.
– Jag sprider ju inte bara kunskap om sex utan jag uttrycker också min sexualitet på olika sätt.
Jag har varit öppen med fantasier, egna erfarenheter och att ta bilder som kan vara mer lättklädda.

https://www.instagram.com/dr.spiicy/
https://hanna-hellgren.mykajabi.com

https://www.tv4.se/artikel/3ViidXRH4YT3VMl7CcWwGO/hanna-aer-laekare-pa-dagen-och-sexcoach-pa-kvaellen

Vad tycker Flashback om Hannas sidosyssla?
Citera
2026-04-12, 10:09
Medlem
Tomtekukars avatar
Det här är ingen “vattendelare”, det är bara en läkare som upptäckt att narcissism går att sälja som “sexuell kunskap” bakom en Kajabi-länk.
Hon är dessutom fem år efter sin tid . Det här är inte modigt 2026, det är standard influencer-porr light.
Och simparna står såklart på kö och applåderar: “så starkt, så viktigt”, medan de samtidigt swishar för att få känna sig sedda. Sverige i ett nötskal: köpa sex är kriminellt, men sälja kåtmarknadsföring som “coaching” är empowerment.
Citera
2026-04-12, 10:11
Medlem
Tidvinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moderotur
Jag har svårt att se varför någon skulle bry sig? Möjligtvis någon pryd och djupt religiös individ? Men så länge hon sköter sitt jobb så är det väl skitsamma om hon vill leka sexguru på sin fritid?
Senast redigerad av Tidvind 2026-04-12 kl. 10:54.
Citera
2026-04-12, 10:15
Medlem
StoreSvartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tidvind
Jag har svårt att se varför någon skulle bry sig? Möjligtvis någon pryd och djup religiös individ? Men så länge hon sköter sitt jobb så är det väl skitsamma om hon vill leka sexguru på sin fritid?

Svårt att ta henne seriöst i rollen som läkare när hon horar ut sig på internet.

Skulle du känna dig bekväm med henne som din läkare?
Citera
2026-04-12, 10:19
Medlem
Tidvinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StoreSvarte
Svårt att ta henne seriöst i rollen som läkare när hon horar ut sig på internet.
Varför då? Läkare knullar de också. Om det sker bakom öppna eller stängda dörrar skiter väl jag i så länge jag inte behöver se på.

Citat:
Skulle du känna dig bekväm med henne som din läkare?
Så vitt jag vet, ja? Hon klarar väl av att ta ett blodprov lika väl som alla andra? Det är ju inte så att hon petar sig i stjärten under arbetstid.
Citera
2026-04-12, 10:24
Medlem
StoreSvartes avatar
Citat:
Varför då? Läkare knullar de också. Om det sker bakom öppna eller stängda dörrar skiter väl jag i så länge jag inte behöver se på.

Så vitt jag vet, ja? Hon klarar väl av att ta ett blodprov lika väl som alla andra? Det är ju inte så att hon petar sig i stjärten under arbetstid.

Därför att hon är en hora. Sjukvården i det här landet är väl tillräckligt dålig. Ska vi nu behöva besöka OF-horor när vi blir sjuka?

Om hon inte ser problemet med att kombinera läkaryrket med prostitution så borde hon inte vara läkare. På samma sätt som det inte går att kombinera läraryrket med onlyfans.
Citera
2026-04-12, 10:30
Medlem
Tidvinds avatar
Citat:
Därför att hon är en hora. Sjukvården i det här landet är väl tillräckligt dålig. Ska vi nu behöva besöka OF-horor när vi blir sjuka?
Om hon tagit sig igenom läkarlinjen och är legitimerad läkare så klarar väl hon av att utföra sitt jobb?

Citat:
Om hon inte ser problemet med att kombinera läkaryrket med prostitution så borde hon inte vara läkare. På samma sätt som det inte går att kombinera läraryrket med onlyfans.
Så länge det sker inom lagens ramar så har varken du eller jag rätt att bestämma vad folk ska få göra på sin fritid.
Citera
2026-04-12, 10:30
Medlem
pn222jws avatar
Om hon arbetade som präst hade det varit mer olämpligt - läkare är väl acceptabelt.
Citera
2026-04-12, 10:34
Medlem
ludexSums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moderotur
Det är inte alla som uppskattar hennes sidosyssla det har också funnits en del anmälningar från kollegor.

Citat:
Jag har svårt att se varför någon skulle bry sig? Möjligtvis någon pryd och djup religiös individ? Men så länge hon sköter sitt jobb så är det väl skitsamma om hon vill leka sexguru på sin fritid?

Citat:
Svårt att ta henne seriöst i rollen som läkare när hon horar ut sig på internet. Skulle du känna dig bekväm med henne som din läkare?

Kunde inte bry mig mindre och är skeptisk till att hennes anmälande kolleger är etniska svenskar. Viktigare är det att de fått sin läkarutbildning i Sverige och har god svenska, med tanke på de kvalitetsbrister som knyts till svaga kunskaper i svenska och utländska läkarutbildningar.
Citera
2026-04-12, 10:35
Medlem
StoreSvartes avatar
Citat:
Om hon tagit sig igenom läkarlinjen och är legitimerad läkare så klarar väl hon av att utföra sitt jobb?

Uppenbarligen inte då hon blivit anmäld av sina kollegor.

Citat:
Så länge det sker inom lagens ramar så har varken du eller jag rätt att bestämma vad folk ska få göra på sin fritid.

Vissa yrken kräver att man beter sig.
Citera
2026-04-12, 10:39
Medlem
grungewhores avatar
Hon är allmänläkare, vilket betyder att hon kommer möta alla möjliga människor i sin roll.

Sidan verkar vara mer en försäljningssite än rådgivning, och rimmar illa med vad hon själv berättar om sin egen vaginism hon menar är ursprunget till sitt intresse.

Att ens främsta intresse är selfies säger en hel del, och det manar förstås fram en märklig känsla av att hon går igång på att människor ser henne som en sexuell varelse i sitt vardagliga yrke, vilket om det var en manlig läkare hade lett till högljudda diskussioner om etik och moral.

Det finns något väldigt märkligt med att en människa med ett yrke som är ansett som ett av de mest förtroendeingivande i vårt samhälle, ska urholkas för att en narcissist vill visa upp sig.
Citera
2026-04-12, 11:08
Medlem
Jordgubbes avatar
Vi lever i en egotrippad om inte narcissistisk värld. Så det finns ingenting i henne som sticker av, hur man än lindar in det. Går säkert hitta tusen case till på en dag. Vore mer intressant spå om när det vänder, och vad som skall till. Kanske hur algoritmerna programmeras på ett nytt sätt eller någon ny media, app eller plattform, inom säg 5-10 år. Men ett bra tag nu är yrväder standard.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in