2026-04-12, 01:21
Medlem
Den då 37-årige Geoff Gaylord från Florida överlämnade sig år 2015 hos de lokala polismyndigheterna efter att ha erkänt ett styckmord på min kompis "Mr. Happy", eller "Hap" som han kallade honom. Gaylord uppger att orsaken var att Hap orsakade en oreda och spred leksaker överallt och att han hade ett drog- och alkoholmissbruk som gick överstyr. Innan dess hade Gaylord och Hap hängt ihop länge och brukade dansa ihop och leka i lekparkerna, och de delade även ett intresse för "Doom metal". Gaylord kräver nu dödsstraff för att ha mördat sin vän. Til lsaken hör dock att Hap var fiktiv och existerade enbart som Gaylords låtsasvän, en "Målgan" för Alfons Åberg, det vill säga.

Vilket straff fick Gaylord? Är det någon som vet hur det gick? Är det olagligt någonstans att mörda sin låtsaskompis?

https://au.news.yahoo.com/man-turns-himself-in-after-murdering-imaginary-friend-27918183.html
Citera
2026-04-12, 01:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Den då 37-årige Geoff Gaylord från Florida överlämnade sig år 2015 hos de lokala polismyndigheterna efter att ha erkänt ett styckmord på min kompis "Mr. Happy", eller "Hap" som han kallade honom. Gaylord uppger att orsaken var att Hap orsakade en oreda och spred leksaker överallt och att han hade ett drog- och alkoholmissbruk som gick överstyr. Innan dess hade Gaylord och Hap hängt ihop länge och brukade dansa ihop och leka i lekparkerna, och de delade även ett intresse för "Doom metal". Gaylord kräver nu dödsstraff för att ha mördat sin vän. Til lsaken hör dock att Hap var fiktiv och existerade enbart som Gaylords låtsasvän, en "Målgan" för Alfons Åberg, det vill säga.

Vilket straff fick Gaylord? Är det någon som vet hur det gick? Är det olagligt någonstans att mörda sin låtsaskompis?

https://au.news.yahoo.com/man-turns-himself-in-after-murdering-imaginary-friend-27918183.html
Har inte mördat alfons eller han kompis i drömmen. Men spännade att följa.
Citera
2026-04-12, 01:25
Medlem
Nja, Shutter island skulle väl vara ett lämpligt straff för honom.
Citera
2026-04-12, 02:14
Medlem
Crabbofixs avatar
https://www.poynter.org/fact-checking/2022/florida-man-imaginary-friend-kitchen-knife-murder-fact-check/

Verkar vara ett påhitt.
Citera
2026-04-12, 03:56
Medlem
Onanikrems avatar
Skulle det stämma? Gaylord, episkt namn. Minns jag lärde mig en massa skit av en hackare som gick under det nicket på 90talet. Jag är inte gay
Citera
2026-04-12, 07:11
Medlem
Jordgubbes avatar
Tänka sig att "Yahoo News Australia" (helt utan länkar) inte var en stabil källa
Citera
2026-04-12, 07:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Är det olagligt någonstans att mörda sin låtsaskompis?
Vad tycker du? Ska det vara straffbart att hitta på saker, som att man gjort ett bankrån i fantasin?

Det finns i så fall en hel del författare som skulle hamna i buren.
Senast redigerad av Stiffinger 2026-04-12 kl. 07:49.
Citera
2026-04-12, 12:35
Medlem
TheGretaResets avatar
Fan va ruttet att döda sin låtsaskompis som ställt upp så i alla år.
Citera
2026-04-12, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheGretaReset
Fan va ruttet att döda sin låtsaskompis som ställt upp så i alla år.
Jag undrar dock ifall "Målgan" är död för tid och evighet då, eller han Gaylord "återuppliva" honom utan vidare närhelst han känner för det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in