Citat:
Ursprungligen postat av
Paddan1000
Jag ska boka semesterflyg och väljer man en resa med flygbolaget Ethiad där planet mellanlandar i Abu Dhabi är det superbilligt jämfört med de säkra alternativen som inte mellanlandar i en krigszon.
Resan ska jag göra först i juni om mer än 2 månader, så det finns gott om tid för Donald Trump att sluta fred.
Just nu verkar det som om inga plan går ändå, så jag undrar vad händer om jag bokar den billiga resan som går genom Abu Dhabi och det fortfarande är krig i juni och flygningerna är inställda.
Är resan förlorad med hänvisning till att jag borde fattat att det är krig, eller kommer flygbolaget boka om min biljett på ungefär samma datum med en annan rutt till destinationen och kanske med ett annat flygbolags plan så att jag kommer iväg ändå och fortfarande bara har betalat det superbilliga priset?
Det handlar om en besparing på just nu 17.000 kr och helt perfekta restider jämfört med alternativen.
Kommer priset fortfarande att vara billigt om det blir fred så att man kan vänta och se, eller går det upp igen så fort som fredsförhandlingarna är klara?
Gissar på att de hänvisar till force majeure
Och att du då inte får några pengar tillbaks
Vanliga exempel på force majeure-situationer är krig, upplopp, bränder, naturkatastrofer,