2026-04-11, 14:38
Medlem
mickenyqvist123s avatar
Jag har respekt för att inte alla människor tycker om fotboll, eller sport i sin helhet. Jag förstår det inte riktigt, men dömer inte. Däremot så dömer jag som in i helvete när en liten men högljudd minoritet gång efter annan ska proklamera att de minsann inte bryr sig om VM och vägrar titta.

De här gnällspikarna kommer säkert klaga högljutt ifall det blir som så många av oss hoppas, att det går bra för Sverige i VM och att alla landets barer och pubar kan ha nattöppet för att visa matcherna som går på natten och även servera öl.

Jag kan förstå om man som inte intresserad blir översköljd med Premier League, Champions League etc varje dag men det här är för fan VM. Vi har väntat i fyra år på den här festen, ni ska sätta er i ert hörn och hålla käft. Det värsta är att många av de här personerna på riktigt tycker att de är speciella och har ett högre IQ för att de väljer bort saker som är populära. Tillför de här människorna någon som helst nytta? Den här nationen behöver den folkfest som sommaren kommer erbjuda, de borde vara tacksamma för att kunna vara med på spektaklet men istället så är de motvalls. Man undrar vad psykologin är kring det här själlösa beteendet är.
Senast redigerad av mickenyqvist123 2026-04-11 kl. 14:42.
Citera
2026-04-11, 14:47
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Människor som stolt proklamerar at de hatar fotboll/sport - vad tillför de samhället?

Nej, det skadar ju aldrig att idrotta och hålla sig tränad.
Citera
2026-04-11, 14:50
Medlem
mikaelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mickenyqvist123
Jag har respekt för att inte alla människor tycker om fotboll, eller sport i sin helhet. Jag förstår det inte riktigt, men dömer inte. Däremot så dömer jag som in i helvete när en liten men högljudd minoritet gång efter annan ska proklamera att de minsann inte bryr sig om VM och vägrar titta.

De här gnällspikarna kommer säkert klaga högljutt ifall det blir som så många av oss hoppas, att det går bra för Sverige i VM och att alla landets barer och pubar kan ha nattöppet för att visa matcherna som går på natten och även servera öl.

Jag kan förstå om man som inte intresserad blir översköljd med Premier League, Champions League etc varje dag men det här är för fan VM. Vi har väntat i fyra år på den här festen, ni ska sätta er i ert hörn och hålla käft. Det värsta är att många av de här personerna på riktigt tycker att de är speciella och har ett högre IQ för att de väljer bort saker som är populära. Tillför de här människorna någon som helst nytta? Den här nationen behöver den folkfest som sommaren kommer erbjuda, de borde vara tacksamma för att kunna vara med på spektaklet men istället så är de motvalls. Man undrar vad psykologin är kring det här själlösa beteendet är.
Det är ju bara en folkfest för folk som gillar fotboll. Övriga bryr sig lika lite som du bryr dig om Nobelpriset eller någon annan kulturell händelse.
Citera
2026-04-11, 14:52
Medlem
mickenyqvist123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mikaels
Det är ju bara en folkfest för folk som gillar fotboll. Övriga bryr sig lika lite som du bryr dig om Nobelpriset eller någon annan kulturell händelse.

Nobelpriset bidrar inte till att folket i landet får en otrolig välmående-boost som håller i flera decennier. Folk mår bra av att tänka på år 1994 och det var 32 år sedan. Vissa saker kan inte jämföras på det sättet.
Citera
2026-04-11, 14:53
Medlem
Citat:

Alla är inte inbitna, och till ingen nytta, nationalister. Ser inte syftet med det. Men givetvis hindrar jag ingen som vill se på detta spektakel. Gränsen går när grannar lever om kl 3 på natten för att Sverige eventuellt har vunnit en match - vad vinner personen i sig per se på detta?
Vissa har lite helikpoterperspektiv på spektaklet. Men du verkar rätt insnöad.
Citera
2026-04-11, 15:00
Medlem
mikaelss avatar
Citat:
Nobelpriset bidrar inte till att folket i landet får en otrolig välmående-boost som håller i flera decennier. Folk mår bra av att tänka på år 1994 och det var 32 år sedan. Vissa saker kan inte jämföras på det sättet.
Jag bodde i Stockholm 1994 och tyckte inte det var märkvärdigt alls, eftersom jag inte bryr mig om fotboll. Jag fick ingen välmåendeboost då och minns det knappt idag.
Varför är det så svårt för sportnördar att fatta och acceptera att andra inte delar deras intresse?
Citera
2026-04-11, 15:00
Medlem
RiMaXs avatar
Att jag "stolt proklamerar" stämmer inte men jag gillar inte fotboll. Tycker helt enkelt bara att det är en jävligt tråkig sport! Många kompisar tycker det är den bästa sporten, men det har varit motorsport som gäller för min del. Alla behöver inte tycka lika, eller hur?
Citera
2026-04-11, 15:08
Medlem
Smekarn87s avatar
Jag tycker det är väldigt cuckigt att som man hålla på att hylla andra män för deras atletiska insatser. Sitter du hemma i sängkammaren också och tittar på andra män som knullar din fru?
Citera
2026-04-11, 15:30
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Nej, det skadar ju aldrig att idrotta och hålla sig tränad.

Vet inte, jag tycker de som spelar fotboll verkar skada sig jämt och ständigt.
Citera
2026-04-11, 15:49
Medlem
BiskopBrasks avatar
Jag minns sommaren 1994, det var en fest! Men för egen del tror jag att de berodde på att vi långsamt fick dricka öl i öltält och offentligheten, det som varit förbjudet blev långsamt mer öppet. Sådant bidrog till gemenskapen, och så att man var hemma hos varandra och kollade på matcherna.

Och så var det ju jättevarmt så alla kolla på fotbollen med vidöppna fönster, så när det blev mål skrek alla i hela Årsta när jag bodde där då. Det var en stor gemenskap.

Blir det varmt i sommar sitter väl folk inne, de har luftkonditionering numera och säkert stängda fönster och kollar på matcherna på sina telefoner.

Men det var å andra sidan lika eländiga tider som nu med bankkrascher, hög inflation och arbetslöshet och höga boräntor, så man behövde all glädje.
Citera
2026-04-11, 16:26
Medlem
Jordgubbes avatar
Hatet faller helt i skuggan av det i egna leden. Tiokamps-huliganerna tex är mycket trevligare.
Citera
2026-04-11, 16:27
Medlem
Kundalinis avatar
Citat:

Nej, de där löjliga Nobelprisen har inte gjort nåt för mänskligheten. Bara trams.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in