Citat:
Ursprungligen postat av
mickenyqvist123
Jag har respekt för att inte alla människor tycker om fotboll, eller sport i sin helhet. Jag förstår det inte riktigt, men dömer inte. Däremot så dömer jag som in i helvete när en liten men högljudd minoritet gång efter annan ska proklamera att de minsann inte bryr sig om VM och vägrar titta.
De här gnällspikarna kommer säkert klaga högljutt ifall det blir som så många av oss hoppas, att det går bra för Sverige i VM och att alla landets barer och pubar kan ha nattöppet för att visa matcherna som går på natten och även servera öl.
Jag kan förstå om man som inte intresserad blir översköljd med Premier League, Champions League etc varje dag men det här är för fan VM. Vi har väntat i fyra år på den här festen, ni ska sätta er i ert hörn och hålla käft. Det värsta är att många av de här personerna på riktigt tycker att de är speciella och har ett högre IQ för att de väljer bort saker som är populära. Tillför de här människorna någon som helst nytta? Den här nationen behöver den folkfest som sommaren kommer erbjuda, de borde vara tacksamma för att kunna vara med på spektaklet men istället så är de motvalls. Man undrar vad psykologin är kring det här själlösa beteendet är.
Alla är inte inbitna, och till ingen nytta, nationalister. Ser inte syftet med det. Men givetvis hindrar jag ingen som vill se på detta spektakel. Gränsen går när grannar lever om kl 3 på natten för att Sverige eventuellt har vunnit en match - vad vinner personen i sig per se på detta?
Vissa har lite helikpoterperspektiv på spektaklet. Men du verkar rätt insnöad.