2026-04-12, 00:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Vad har ofrivilligt barnlösa 36-åriga Stina och Görel med 15-åriga och 49-åriga Beatas och Agatas aborter att göra? Ingenting, är svaret. Stina och Görel blir inte mer gravida och slutligen mammor, för att 15-åriga Beata och 49-åriga Görel gör abort.
Så tänk lite längre än näsan räcker!

Det var du som sa att insemination för ensamstående kvinnor är bra nu när vi har så låga födelsetal. Jag slog hål på det argumentet genom att ta upp abort.

Citat:
Kvinnor springer inte efter fuckboys. Mediokra vanliga kvinnor vill i regel ha vanliga mediokra män. Men det är inte alltid de mediokra vanliga männen vill satsa helseriöst och få barn med just den kvinnan där ömsesidigt intresse och attraktion har uppstått. Och det kan man absolut lägga ansvaret på dessa män för! Att de uppehåller kvinnor i sina bästa fertila år i halvseriösa relationer som inte leder till barn.

Nej mediokra kvinnor springer också efter fuckboys. Mediokra, vanliga män vill i regel satsa på seriöst och barn, jo. Det är kvinnorna som inte vill ha dem, eftersom de är fullt upptagna med att springa efter fuckboys och sen gråta över att fuckboysen bara vill ha sex. Det är inte de vanliga männens fel, utan helt och hållet kvinnornas ansvar. Helt sanslöst faktiskt att du skyller på vanliga män för att kvinnor ligger runt med fuckboys.

Citat:
1. Jaså, du vill verkligen jättegärna få barn med dina prostituerade! Risken ökar för det nämligen, om abort är förbjudet! Den prostituerade föder kanske barnet och dumpar över det på dig sedan. Så får du ta ensamt ansvar för avkomman.

Mina prostituerade? Vad i jösse namn yrar du om?

Citat:
2 och 3. Nu har ensamstående kvinnor vant sig vid tanken på att de kan inseminera sig och ta hand om barn utan pappan i deras liv. Om insemination skulle förbjudas nu, så skulle de kanske sno någon "fuckboys" sperma. Eller random vanlig mediokers killes sperma. Och inseminera sig med. Så får han betala underhåll för ett barn han inte ens ville ha. Och hon får ensam vårdnad om avkomman.

Det borde naturligtvis vara olagligt och straffbart för en kvinna att göra så.

Citat:
Det är bra som det är. För båda könen. Bra att aborträtten finns, tex om dina prostituerade blir gravida. Bra att barn-desperata ensamstående kvinnor inseminerar sig med sperma från en donator som samtycker till inseminationen, genom att han faktiskt har donerat sperma, istället för att hon snor sperma från en man som inte samtycker till detta. Låtsas att de ska ha oralsex med kondom på fångar upp sperman i kondomen och använder den.

Du verkar blanda ihop mig med någon hallick eller nåt. Nej, det är inte bra som det är om vi vill att den västerländska civilisationen ska överleva på sikt. Inte heller är det bra för de ofödda barn som blir dödade och nekas möjligheten till ett liv. Eller för de barn som medvetet berövas rätten till en pappa. Det är faktiskt ganska uselt för de allra flesta som det ser ut nu. Utom möjligen för egoistiska kvinnor då.

Citat:
Men du tycks inte se fördelarna för män med aborträtt och insemination för ensamstående kvinnor.

Nej, det är svårt att se något som inte finns.
Citera
2026-04-12, 01:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joe88
Det var du som sa att insemination för ensamstående kvinnor är bra nu när vi har så låga födelsetal. Jag slog hål på det argumentet genom att ta upp abort.

Nej mediokra kvinnor springer också efter fuckboys. Mediokra, vanliga män vill i regel satsa på seriöst och barn, jo. Det är kvinnorna som inte vill ha dem, eftersom de är fullt upptagna med att springa efter fuckboys och sen gråta över att fuckboysen bara vill ha sex. Det är inte de vanliga männens fel, utan helt och hållet kvinnornas ansvar. Helt sanslöst faktiskt att du skyller på vanliga män för att kvinnor ligger runt med fuckboys.

Mina prostituerade? Vad i jösse namn yrar du om?

Det borde naturligtvis vara olagligt och straffbart för en kvinna att göra så.

Du verkar blanda ihop mig med någon hallick eller nåt. Nej, det är inte bra som det är om vi vill att den västerländska civilisationen ska överleva på sikt. Inte heller är det bra för de ofödda barn som blir dödade och nekas möjligheten till ett liv. Eller för de barn som medvetet berövas rätten till en pappa. Det är faktiskt ganska uselt för de allra flesta som det ser ut nu. Utom möjligen för egoistiska kvinnor då.

Nej, det är svårt att se något som inte finns.

1. Aborter görs, för att kvinnan och mannen inte kan ge barnet vad ett barn behöver.
2. Insemination av ensamstående kvinna sker när en kvinna känner att hon kan ge vad ett barn behöver, men inte har en man att skaffa barn med.

Du vill alltså att folk som inte vill bli föräldrar, ska tvingas till det på bekostnad av avkommans väl och ve. Och att mogna hett barnlängtande kvinnor som verkligen skulle kunna ge barn ett bra liv, inte ska kunna få barn. Inser du hur snedvridet ditt resonemang är utifrån barnperspektivet. Men barnet är väl det sista du bryr dig om........ vad det verkar.

Mad vanliga mediokra unga män, menar jag unga män som bor i någon etta med kokvrå. Är arbetslösa eller har ett vanligt lågbetalt kneg. Ser ok ut. Charmiga och roliga. Bra polare. Inga större ambitioner i livet. Rätt nöjda med hur de har det, men kanske skulle vilja ha en tvårumslägenhet och en bil. Det är vanliga mediokra män, det. Och dessa lyckas få unga kvinnor. Oja! Men är inte intresserade av att behålla de unga kvinnorna en längre stund. Inte intresserade av att fördjupa relationen och skaffa barn. Dessa män är dock inga "fuckboy". Bara inte redo för rollen som pappa. Inte redo att binda sig seriöst. Men de unga kvinnorna som har kärat ner sig i sådana män hoppas ju att männen ska bli redo! Men det sker inte. Och till slut är kvinnorna äldre, får dumpa sina män. Och hittar ingen ny. Och insemination kvarstår som rimlig chans till att få barn.

Ja, dina prostituerade. Du går ju till prostituerade. Då låter det rimligt att säga "dina prostituerade". man säger ju så: din flickvän, din pojkvän, din make, din fru, dina barn, din mamma, din bror, din pappa, din kk, din polare. Osv. osv. Då är det rimligt att säga "dina prostituerade" om de enda kvinnor du har intimt umgänge med.
Citera
2026-04-12, 02:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
1. Aborter görs, för att kvinnan och mannen inte kan ge barnet vad ett barn behöver.

Skulle dom tänkt på innan de såg till att bli med barn.

Citat:
2. Insemination av ensamstående kvinna sker när en kvinna känner att hon kan ge vad ett barn behöver, men inte har en man att skaffa barn med.

Ja, och? Det betyder inte att det är något bra, eller att det bör vara lagligt.

Citat:
Du vill alltså att folk som inte vill bli föräldrar, ska tvingas till det på bekostnad av avkommans väl och ve.

Ja, självklart ska de tvingas ta konsekvenserna av sina handlingar. Givetvis bör en avkommas väl och ve komma före föräldrars ovilja att ta ansvar för den situation de har satt sig i.

Citat:
Och att mogna hett barnlängtande kvinnor som verkligen skulle kunna ge barn ett bra liv, inte ska kunna få barn. Inser du hur snedvridet ditt resonemang är utifrån barnperspektivet. Men barnet är väl det sista du bryr dig om........ vad det verkar.

Att medvetet beröva ett barn rätten till en far bör inte vara lagligt, nej. HUR är mitt resonemang snedvridet utifrån barnperspektivet? Det är jag som inte vill döda ofödda barn, och det är jag som inte vill beröva barn rätten till en far. Det är väl så mycket utifrån barnperspektivet man kan komma. Du däremot tycker ofödda barn som har oturen att ha föräldrar som inte vill ha dem ska kunna dödas, samt att själviska kvinnor ska få skaffa barn utan män för att de känner för det, och därmed medvetet beröva detta barn på en far. Du verkar alltså utgå från kvinnans perspektiv helt och hållet. Och skita fullständigt i barnens väl och ve.

Citat:
Mad vanliga mediokra unga män, menar jag unga män som bor i någon etta med kokvrå. Är arbetslösa eller har ett vanligt lågbetalt kneg. Ser ok ut. Charmiga och roliga. Bra polare. Inga större ambitioner i livet. Rätt nöjda med hur de har det, men kanske skulle vilja ha en tvårumslägenhet och en bil. Det är vanliga mediokra män, det. Och dessa lyckas få unga kvinnor. Oja! Men är inte intresserade av att behålla de unga kvinnorna en längre stund. Inte intresserade av att fördjupa relationen och skaffa barn. Dessa män är dock inga "fuckboy". Bara inte redo för rollen som pappa. Inte redo att binda sig seriöst. Men de unga kvinnorna som har kärat ner sig i sådana män hoppas ju att männen ska bli redo! Men det sker inte. Och till slut är kvinnorna äldre, får dumpa sina män. Och hittar ingen ny. Och insemination kvarstår som rimlig chans till att få barn.

Det var en väldigt specifik definition av mediokra vanliga män. Men nej, kvinnor springer efter fuckboys. Det finns gott om vanliga män som är redo för barn och familj. Men deras inkorgar gapar tomma, eftersom kvinnorna slåss om topp 20%-männen (dvs fuckboysen). Och du har mage att skylla detta på de vanliga männen.

Ofattbart uppochnervänt resonemang från din sida, igen.

Citat:
Ja, dina prostituerade. Du går ju till prostituerade. Då låter det rimligt att säga "dina prostituerade". man säger ju så: din flickvän, din pojkvän, din make, din fru, dina barn, din mamma, din bror, din pappa, din kk, din polare. Osv. osv. Då är det rimligt att säga "dina prostituerade" om de enda kvinnor du har intimt umgänge med.

Fast jag går inte till några prostituerade så jag vet inte vad du yrar om. Jag brukar argumentera för avskaffandet av sexköpslagen ibland, och upplysa okunnigt folk här om vad människorättsorganisationer och prostituerade själva säger om den osv. Rätt så insatt i frågan. Men det betyder inte att jag "går till" prostituerade. Och skulle jag göra det skulle jag sannerligen inte betala för något så banalt och ointressant som din favoritaktivitet "vaginalsex". Och nej, inte någon annan typ av penetrationssex heller. Så om jag mot förmodan skulle hitta en prostituerad som jag skulle vilja "gå till", så vore det noll risk för graviditet och därmed också för eventuell efterföljande abort.
Citera
2026-04-12, 08:33
Medlem
Frågade chat GPT och denne svarade.

Vad är de som inseminerar:

Ensamstående kvinnor: ca 45 %
Samkönade kvinnliga par: ca 30–35 %
Heterosexuella par: ca 20–25 %

Eftersom ungefär 10% av barnen kommer från konstgjord befruktning i Sverige så är 7,5 % av barnen som föds utan en far. Detta är också i en ökande trend ,kvinnor vill inte bland in män i barnafödandet.

Vi måste göra något för männen så en rimlig andel av männen får barn.

Jag har inte sett att någonsin män beaktas i dylika sammanhang.

För att det ska bli färre pojkar borde de som inte vill ha en far till sina barn skaffa flickor. Det är fruktansvärt nedvärderande för pojkarna födas in i en familj som inte vill ha att göra med män.

Dessutom vet man att kvinnor (speciellt dessa som skaffar barn själva) inte mår bra av att föda pojkar , varför ska man då påtvinga dem något som de inte gillar och ge dem sämre mental hälsa.
Citera
2026-04-12, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prepper
Frågade chat GPT och denne svarade.

Vad är de som inseminerar:

Ensamstående kvinnor: ca 45 %
Samkönade kvinnliga par: ca 30–35 %
Heterosexuella par: ca 20–25 %

Eftersom ungefär 10% av barnen kommer från konstgjord befruktning i Sverige så är 7,5 % av barnen som föds utan en far. Detta är också i en ökande trend ,kvinnor vill inte bland in män i barnafödandet.

Vi måste göra något för männen så en rimlig andel av männen får barn.

Jag har inte sett att någonsin män beaktas i dylika sammanhang.

För att det ska bli färre pojkar borde de som inte vill ha en far till sina barn skaffa flickor. Det är fruktansvärt nedvärderande för pojkarna födas in i en familj som inte vill ha att göra med män.

Dessutom vet man att kvinnor (speciellt dessa som skaffar barn själva) inte mår bra av att föda pojkar , varför ska man då påtvinga dem något som de inte gillar och ge dem sämre mental hälsa.

Vad pratar du om? För det första verkar siffrorna inte stämma. Man kan inte lita blint på chatgpt. En snabb googling verkar snarare antalet födda med ivf vara runt 5% totalt.

Sen förstår jag inte vad du menar? Ska man bara föda flickor och göra abort på alla pojkar eller vad menar du?
Citera
2026-04-12, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Finsoffan
Vad pratar du om? För det första verkar siffrorna inte stämma. Man kan inte lita blint på chatgpt. En snabb googling verkar snarare antalet födda med ivf vara runt 5% totalt.

Sen förstår jag inte vad du menar? Ska man bara föda flickor och göra abort på alla pojkar eller vad menar du?

Jag tycker bara att män är förbisedda och att de inte är bra på att se till att de får några barn.

Ivf är inte samma som inseminering , men det stod en artikel i SVD om att ung.10% av barnen kom till med konstgjorda metoder ivf och inseminering och i en ökande trend.

Regeringen satsar dessutom 350 miljoner till i år på ivf ,så andelen barn utan fäder kommer öka.

Mäns möjligheter få barn är bara via kvinnor och när de väljer andra alternativ så minskar den möjligheten..

För att män inte ska få allt färre barn ,tycker jag Regeringen borde se till att de som gör ivf och är ensamstående eller lesbiska skulle skaffa flickor. Det kan göras genom någon metod som de brukar åka utomlands att göra de som är intresserade ,men det görs i Sverige också om det finns medicinska skäl.

Alltså man kan göra på andra sätt också t.ex öka sannolikheten för flickor genom att göra saker med befruktning ,tid och andra saker. Även en viss separering av spermier är möjlig och en annan ide är att välja donatorer som har många flickor som resultat.
Senast redigerad av Prepper 2026-04-12 kl. 13:37.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in