Citat:
Ursprungligen postat av
Lawline
Här kommer andra vågen av elitsoldater... Undrar vilka vapen de ska få använda???
https://youtu.be/T3C9u3KYEmw?t=193
Det har varit den ryska taktiken under hela kriget efter deras spetznas (eller vd för förband det var) slaktades i första skedet av kriget.
De skickar in allt från fångar, afrikaner, etniska minoriteter från slavområderna, folk med lättare IF etc. för att sedan sätta in reguljära trupper.
Ska tydligen kallas för "reconnaissance by fire".
Under denna offensiv ser det ut som Ukraina lärt sig hur man motverkar det, hittills i alla fall.