2026-04-11, 16:01
  #37
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Skulle inte alls bli förvånad om det dyker upp några tusen afrikaner och indier vid fronten strax. När jobben försvinner är det bästa sättet att göra sig av med den importerade arbetskraften att skeppa dom till fronten och hoppas att dom inte hunnit skicka ut allt för mycket av lönen utanför landet där Ryssland inte längre kan konfiskera den.
Typisk rysk taktik, anfalla med kanonmat för att se vart det kan finnas för hål i försvarslinjen.
Citera
2026-04-11, 16:05
  #38
Medlem
Är det vad ni har kvar nu - Att det är fegt att kriga med drönare? Vilket patetiskt pack ni är.
Citat:
Ursprungligen postat av Galejan
Därför att denna tråd handlar om en särskild aspekt av gränskonflikten, nämligen den ryska våroffensiven. 280 000 nya soldater utskrivna och redo att nappas med nazisterna. Ukrainas enda motmedel är den oerhört fega terrorverksamheten man håller på med via sina drönare. Det är verkligen uselt att skicka leksaker för att utkämpa män strid. Men det är vad Ukraina har kvar då männen är slut. Det är nördar med flygande handgranater som återstår.

Nåväl. Vi hoppas givetvis på framgång för Ryssland under den kommande offensiven och att de ukrainska drönarna allihopa störtar över Polen.
Citera
2026-04-11, 16:13
  #39
Medlem
Kent-Ronnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Galejan
Därför att denna tråd handlar om en särskild aspekt av gränskonflikten, nämligen den ryska våroffensiven. 280 000 nya soldater utskrivna och redo att nappas med nazisterna. Ukrainas enda motmedel är den oerhört fega terrorverksamheten man håller på med via sina drönare. Det är verkligen uselt att skicka leksaker för att utkämpa män strid. Men det är vad Ukraina har kvar då männen är slut. Det är nördar med flygande handgranater som återstår.

Nåväl. Vi hoppas givetvis på framgång för Ryssland under den kommande offensiven och att de ukrainska drönarna allihopa störtar över Polen.

Säger gänget som dag ut och dag in bombar civila mål med Shahed-drönare. Sen att Ukraina är överlägsna i drönarkrigföringen är en annan femma som gör att Ryssland är på väg att förlora hela kriget. Tänk att nördarna sparkar de ryska "männen" ut ur Ukraina!
Citera
2026-04-11, 16:15
  #40
Medlem
Galejans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nanteq
Är det vad ni har kvar nu - Att det är fegt att kriga med drönare? Vilket patetiskt pack ni är.
Klar det är fegt. Skicka en leksak att göra ditt jobb. Det är lite som att du låter en AI ta dina relationskonflikter. Bara ynkryggar sitter och gömmer sig på det viset, släpper granater över sovande soldater med en flygande skolåda. Skamligt.

Det här går bara åt ett håll. Ukraina har slut på allt. Nu sitter Europa i skiten också i och med stängningen av Hormuzsundet så hjälpen lär bli mindre härifrån. Från USA upphör den helt. Våroffensiven kommer att knäcka ryggraden på nazibesten (i den mån att en ryggrad finns, att bomba sovande soldater med flygande handgranater är som sagt ryggradslöst).


Citat:
Ursprungligen postat av Kent-Ronny
Säger gänget som dag ut och dag in bombar civila mål med Shahed-drönare. Sen att Ukraina är överlägsna i drönarkrigföringen är en annan femma som gör att Ryssland är på väg att förlora hela kriget. Tänk att nördarna sparkar de ryska "männen" ut ur Ukraina!
I vilken parallell verklighet pågår detta utsparkande? Det är inget jag ser på kartorna i varje fall. LiveMapUA visar inga ukrainska territoriumvinster.
__________________
Senast redigerad av Galejan 2026-04-11 kl. 16:17.
Citera
2026-04-11, 16:22
  #41
Medlem
Kent-Ronnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Galejan
Klar det är fegt. Skicka en leksak att göra ditt jobb. Det är lite som att du låter en AI ta dina relationskonflikter. Bara ynkryggar sitter och gömmer sig på det viset, släpper granater över sovande soldater med en flygande skolåda. Skamligt.

Det här går bara åt ett håll. Ukraina har slut på allt. Nu sitter Europa i skiten också i och med stängningen av Hormuzsundet så hjälpen lär bli mindre härifrån. Från USA upphör den helt. Våroffensiven kommer att knäcka ryggraden på nazibesten (i den mån att en ryggrad finns, att bomba sovande soldater med flygande handgranater är som sagt ryggradslöst).



I vilken parallell verklighet pågår detta utsparkande? Det är inget jag ser på kartorna i varje fall. LiveMapUA visar inga ukrainska territoriumvinster.

I vilket parallellt universum vinner Ryssland? Noll framsteg. Slåss om gränsstäder. Oljeexport i spillror. Utslagen kommunikation. Täcker inte förluster med nyrekrytering längre. Ser bra ut? Ukraina skickar dubbelt så många drönare mot ett Ryssland där luftförsvaret är nedmonterat. Låter som att vinna för Ryssland
Citera
2026-04-11, 16:23
  #42
Medlem
Kent-Ronnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Galejan
Klar det är fegt. Skicka en leksak att göra ditt jobb. Det är lite som att du låter en AI ta dina relationskonflikter. Bara ynkryggar sitter och gömmer sig på det viset, släpper granater över sovande soldater med en flygande skolåda. Skamligt.

Det här går bara åt ett håll. Ukraina har slut på allt. Nu sitter Europa i skiten också i och med stängningen av Hormuzsundet så hjälpen lär bli mindre härifrån. Från USA upphör den helt. Våroffensiven kommer att knäcka ryggraden på nazibesten (i den mån att en ryggrad finns, att bomba sovande soldater med flygande handgranater är som sagt ryggradslöst).



I vilken parallell verklighet pågår detta utsparkande? Det är inget jag ser på kartorna i varje fall. LiveMapUA visar inga ukrainska territoriumvinster.

Kan du berätta mer om våroffensiven? Är det med åsnor och golfbilar?
Citera
2026-04-11, 16:26
  #43
Medlem
Galejans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kent-Ronny
I vilket parallellt universum vinner Ryssland? Noll framsteg. Slåss om gränsstäder. Oljeexport i spillror. Utslagen kommunikation. Täcker inte förluster med nyrekrytering längre. Ser bra ut? Ukraina skickar dubbelt så många drönare mot ett Ryssland där luftförsvaret är nedmonterat. Låter som att vinna för Ryssland
Som jag alltid brukar fråga; kontrollerar Ukraina mer eller mindre av sitt territorium idag jämfört med i januari 2022? Vems oblaster är det som ligger på förhandlingsbordet när det pratas fredsförhandlingar? Ryska eller ukrainska?

Det går inte att komma ifrån att det är Ukraina som inte kan återta mark, oavsett hur mycket svenskt önsketänkande som än sker hemma i gubbsoffan. Verkligheten går inte att förneka hur gärna du än försöker whataboutisma med irrelevant svammel.
Citera
2026-04-11, 16:31
  #44
Medlem
Kent-Ronnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Galejan
Som jag alltid brukar fråga; kontrollerar Ukraina mer eller mindre av sitt territorium idag jämfört med i januari 2022? Vems oblaster är det som ligger på förhandlingsbordet när det pratas fredsförhandlingar? Ryska eller ukrainska?

Det går inte att komma ifrån att det är Ukraina som inte kan återta mark, oavsett hur mycket svenskt önsketänkande som än sker hemma i gubbsoffan. Verkligheten går inte att förneka hur gärna du än försöker whataboutisma med irrelevant svammel.

Inga oblaster ligger på förhandlingsbordet, Ukraina ger inte upp land. Ockuperar Ryssland mer eller mindre mark nu jämfört med april 2022? Du ser inte att Ryssland kört fast? Inga krigsmål uppnådda på över fyra år. Ekonomin blöder. Varje dag är en dag närmare undergången då ni inte har en stor ekonomi nog att hålla igång detta i evig tid. Kom gärna med källor på era "framgångar" i kriget, gärna med uppnådda krigsmål.
Citera
2026-04-11, 16:35
  #45
Medlem
Lawlines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaddyCool64
Vad skickar Ryssen in nu? Rullstolsbundna och enbenta?

Kommer bli rena rama para-olympics där borta.


Javisst elitförbanden skickas nu...
https://www.reddit.com/r/UkraineWarVideoReport/comments/1shqwwv/russian_elite_squad_preparing_for_a_mission_date/
Citera
2026-04-11, 16:42
  #46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawline
Javisst elitförbanden skickas nu...
https://www.reddit.com/r/UkraineWarVideoReport/comments/1shqwwv/russian_elite_squad_preparing_for_a_mission_date/

Haha, det är helt otroligt.

Ren kanonmat, Ryssland försöker inte ens vinna 3-dagarskriget längre, de förstår att de inte kan, istället så försöker de enbart hålla kriget igång genom att skicka män likt dessa som offras vid fronten.

Vilket tragisk död dessa män går till mötes. Som grisar på ett rullband på väg att bli slaktade.
Citera
2026-04-11, 16:43
  #47
Medlem
Galejans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kent-Ronny
Inga oblaster ligger på förhandlingsbordet, Ukraina ger inte upp land. Ockuperar Ryssland mer eller mindre mark nu jämfört med april 2022? Du ser inte att Ryssland kört fast? Inga krigsmål uppnådda på över fyra år. Ekonomin blöder. Varje dag är en dag närmare undergången då ni inte har en stor ekonomi nog att hålla igång detta i evig tid. Kom gärna med källor på era "framgångar" i kriget, gärna med uppnådda krigsmål.
Du lever i ditt eget parallella scenario som inte motsvaras av vad vi ser i verkligheten eller på kartorna.

Vad man kan undra över är vad Ukraina ska sätta emot den här nästan 300 000 man tunga offensiven? Vad har man kvar? Ukraina har dessutom försvunnit från löpsedlarna i Väst. Konflikten är gårdagens nyheter. Nu handlar rubrikerna om Iran, Trump, Hormuzsundet och Taiwan. Ingen bryr sig om Ukraina längre. Ryssland tjänar dessutom bra pengar på att man och Kina är de enda som får segla genom just Hormuzsundet. Väst sitter i skiten, särskilt Europa som är Ukrainas enda benefaktor. Snart kanske sagorna om golfbilar och påsvetsade badkar blir sanna, men från den blågula sidan. Det hade varit väldigt roligt.
Citera
2026-04-11, 16:49
  #48
Medlem
Kent-Ronnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Galejan
Du lever i ditt eget parallella scenario som inte motsvaras av vad vi ser i verkligheten eller på kartorna.

Vad man kan undra över är vad Ukraina ska sätta emot den här nästan 300 000 man tunga offensiven? Vad har man kvar? Ukraina har dessutom försvunnit från löpsedlarna i Väst. Konflikten är gårdagens nyheter. Nu handlar rubrikerna om Iran, Trump, Hormuzsundet och Taiwan. Ingen bryr sig om Ukraina längre. Ryssland tjänar dessutom bra pengar på att man och Kina är de enda som får segla genom just Hormuzsundet. Väst sitter i skiten, särskilt Europa som är Ukrainas enda benefaktor. Snart kanske sagorna om golfbilar och påsvetsade badkar blir sanna, men från den blågula sidan. Det hade varit väldigt roligt.

Frågan är vad Ryssland har kvar snarare. Självklart kommer de inte storma fram med 300000 soldater och erövra mil efter mil av ukrainsk mark. Det är inte första världskriget längre, även om rysk strategi är kvar där. Jag ska komma ihåg ditt inlägg om två månader och påminna dig om din pseudoverklighet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in