2026-04-10, 00:53
Medlem
Exempel på rubriker sedan Israel gick in i Gaza och döda civilbefolkningen:

UN Secretary-General Condemns Escalation
https://www.aljazeera.com/news/2026/2/28/world-reacts-to-us-israel-attack-on-iran-tehran-retaliation

Nearly 20 countries slam Israel’s ‘de facto annexation’ drive in West Bank
https://www.aljazeera.com/news/2026/2/24/nearly-20-countries-slam-israels-de-facto-annexation-drive-in-west-bank

Sweden calls on EU to suspend trade pact with Israel
https://www.middleeasteye.net/live-blog/live-blog-update/sweden-calls-eu-suspend-trade-pact-israel

The European Council calls for de-escalation and maximum restraint
https://www.consilium.europa.eu/en/press/press-releases/2026/03/19/european-council-conclusions-on-middle-east/

Och så vidare. Det finns inget stopp på omvärldens diplomatiska reaktioner på Israels pågående bärsärkagång i Mellanöstern. Ändå händer inget. Israel skiter fullständigt i omvärlden.

Vad bör omvärlden göra för att Israel ska lyssna? Är krig det enda som Israel förstår?
Citera
2026-04-10, 01:01
Medlem
Voloteas avatar
Karim Ahmad Khan, chefsåklagare vid Internationella brottmålsdomstolen (ICC) väckte ju stor uppmärksamhet i maj 2024 genom att begära arresteringsorder för Israels premiärminister Benjamin Netanyahu, försvarsminister Yoav Gallant och Hamasledare för misstänkta krigsbrott och brott mot mänskligheten.

Hur gick det för honom? USA införde sanktioner och stängde ner hans bankkonto, hans e-post och Israel terroriserade stackaren med folk som följde efter honom vart han än gick.

https://www.dutchnews.nl/2025/05/us-sanctions-hit-international-criminal-court-in-the-hague/

Den man inte får kritisera är den som styr!
Citera
2026-04-10, 01:06
Medlem
kalkryggars avatar
Det är underförstått att det är woke-uttalanden som alla vet att man inte ska bry sig om. Det är för att kunna säga till vänstersnusket att "nu har man fördömt så sluta tjata om tramset".

Alla vanliga människor anser givetvis att Israel har rätt att försvara sig mot muslimer som har som enda mål att utrota judarna för att det står i deras sagobok som kallas koranen.

Omvärlden ska givetvis stödja Israel i kampen mot islam och judeutrotningen.

Israel har ganska naivt under flera generationer hävdat att man vill skapa en fred så man kan leva tillsammans både sida vid sida och även tillsammans. Men muslimerna springer år efter år med bombbälten bland judiska barn på väg till skolan i bussen.

Man kan ju inte gärna säga emot Israel att de inte ska försvara sina barn mot muslimer som försöker döda dem. Du hör väl själv hur dumt det låter?
Citera
2026-04-10, 01:18
Medlem
Voloteas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Man kan ju inte gärna säga emot Israel att de inte ska försvara sina barn mot muslimer som försöker döda dem. Du hör väl själv hur dumt det låter?

Israel har ju själva erkänt att dom dödat fler än 70 000 i gaza.
https://www.timesofisrael.com/idf-believes-70000-gazans-killed-in-war-as-claimed-by-hamas/

Din trovärdighet är lika stor som Aron Flam's, som nyligen i en debatt påstod att Israel aldrig dödat en enda oskyldig människa. Det ni har gemensamt är Sionism.

Irans regim bör fällas, ja, men inte genom ett folkmord.
Senast redigerad av Volotea 2026-04-10 kl. 01:27.
Citera
2026-04-10, 01:28
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Volotea
https://www.timesofisrael.com/idf-believes-70000-gazans-killed-in-war-as-claimed-by-hamas/

Din trovärdighet är lika stor som Aron Flam's, som nyligen i en debatt påstod att Israel aldrig dödat en enda oskyldig människa. Ni verkar båda lida av något, och jag tror det kallas Sionism.

Hitta inte på att jag har sagt sånt jag inte har sagt tack. Låt det som Herr Flam sagt stå för Herr Flam. Jag har aldrig nekat till att oskyldiga inte skulle han gått åt. Men det är i Israels försvar som det blivit så. Sen visar det sig att de flesta oskyldiga verkar ju Hamas själva ha tagit kål på och försökt skylla på Israel. Som när Hamas bombade sitt egna sjukhus och försökte skylla på Israel.

Att inte Europa hjälpt till för flera massvis med år sen att i mänskliga rättigheters namn störtat den muslimska ockupationen i Iran är en skam för Europa.

Som jag skrev tidigare så anser alla vanliga människor att Israel har rätt att försvara sig mot den muslimska judeutrotningen. De enda som grinar över det är det kletiga vänstersnusket där kryckmannen är tongivande.
Citera
2026-04-10, 01:40
Medlem
StoreSvartes avatar
Judarna äger alla digitala tjänster. Nästan alla människor i väst spenderar timmar varje dag med att bli höga på deras algoritmer och är styrda som marionetter.

Alla som ifrågasätter deras herravälde blir cancelled.
Citera
2026-04-10, 01:44
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Volotea

Din trovärdighet är lika stor som Aron Flam's, som nyligen i en debatt påstod att Israel aldrig dödat en enda oskyldig människa. Det ni har gemensamt är Sionism.

Hamas har anfallit Israel i en terrorattack och kidnappat 200+ människor, mördat, vådtagit och skändat över 1000 människor Vad väntade de sig som svar liksom? De döda barnen i Gaza är hamas verk och det är hamas barn som dödats, så tråkigt då.

Varför har det ingen effekt? Vad fan är Land X? Aldrig hört talas om.

Hamas skall utrotas ned till siste man. Inte en skall leva när det är klart, alla hamas skall dö.
Senast redigerad av Onanikrem 2026-04-10 kl. 01:49.
Citera
2026-04-10, 01:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Hamas har anfallit Israel i en terrorattack och kidnappat 200+ människor, mördat, vådtagit och skändat över 1000 människor Vad väntade de sig som svar liksom? De döda barnen i Gaza är hamas verk och det är hamas barn som dödats, så tråkigt då.

Varför har det ingen effekt? Vad fan är Land X? Aldrig hört talas om.

Hamas skall utrotas ned till siste man. Inte en skall leva när det är klart, alla hamas skall dö.

araberna är ofta avskum, men tillät dessa khazzarer att ske för att tro sig ha moralisk rätt att begå folkmord på kvinnor och barn? Jag tror Mossad lät det ske, Det var ju mest Europeiska technoGermaner som drabbades - deras vad det verkar största hatobjekt efter Italienska romare.

Obs dessa araber och nigger avskum som begår dessa brott avskyr jag, men dom måste sätt det komma asså, dom tillät det som typ 9/11 tyvärr är det nog så.
Senast redigerad av GraSta 2026-04-10 kl. 01:55.
Citera
2026-04-10, 02:00
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GraSta
Araberna är oftast avskum, men tillät dessa khazzarer att ske för att tro sog ha moralisk rätt att begå folkmord på kvinnor och barn? Jag tror Mossad lät det ske, Det var ju mest Europeiska tecchogermaner som drabbades deras största hatobjekt efter Italienska romare.
Då tror vi olika. I princip alla araber jag träffat har varit skit. Är gammal och har träffat många.
Måste erkänna jag var förvånad över attackens omfattning men blir väl så när det varit lugnt länge och de slappnar av.

Det var kvinnor och barn som dog i terrorattacken, en del filmades. Har du sett arabernas egna filmer? Fullkomligt vidriga. De filmade själva skiten, det är så man häpnar. Samtidigt stod "svenska" muslimer på möllan och hurrade och viftade flaggor. Så jävla äckliga människor, jag finner inte ord!

Kommer aldrig förlåtas.
Hade jag varit "Nettan" hade jag bränt precis allt i Gaza dagen efter, då menar jag allt.
Senast redigerad av Onanikrem 2026-04-10 kl. 02:06.
Citera
2026-04-10, 02:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Då tror vi olika. I princip alla araber jag träffat har varit skit. Är gammal och har träffat många.
Måste erkänna jag var förvånad över attackens omfattning men blir väl så när det varit lugnt länge och de slappnar av.

Det var kvinnor och barn som dog i terrorattacken, en del filmades. Har du sett arabernas egna filmer? Fullkomligt vidriga. De filmade själva skiten, det är så man häpnar. Samtidigt stod "svenska" muslimer på möllan och hurrade och viftade flaggor. Så jävla äckliga människor, jag finner inte ord!

Kommer aldrig förlåtas.

Det var vita som dog, Som Netanjue offrade på altaret för storisrael och få backning från USA. Märkligt att USA alldrig backar Kristna i Mellanöstern.

OBS araberna är ett apfolk som inte har rätt att bo i Europa, påmminer om niggern. Libaneser pratar arabiska tyvärr, men dom är etniska vita och kristna vilket Israel konstant bombar med sin progromer emot Kristna liksom dom gör nu i Betlehem på Västbanken.
Citera
2026-04-10, 02:11
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Det var vita som dog, Som Netanjue offrade på altaret för storisrael och få backning från USA. Märkligt att USA alldrig backar Kristna i Mellanöstern.

OBS araberna är ett apfolk som inte har rätt att bo i Europa, påmminer om niggern. Libaneser pratar arabiska tyvärr, men dom är etniska vita och kristna vilket Israel konstant bombar med sin progromer emot Kristna liksom dom gör nu i Betlehem på Västbanken.
Tråden spårar från ämnet. Men orsaken Libanon bombas är hisbollar som skjuter iranska missiler mot Israel. Libanon tillåter en terroristgrupp verka från dem och har gjort så länge. Då smäller det till slut.
Citera
2026-04-10, 02:21
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:

Är du kristen libanes är du alltid välkommen att sitta vid mitt bord och dricka mitt vin.
Peace.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in