2026-04-10, 00:31
Medlem
Sålänge har vi svenskor bara kollat på, med popcorn i munnen, vad som händer i Mellanöstern. Dock många kanske glömt att vi är med i Nato nu som leds av USA.

Nu kom det att det INTE utesluts att Sverige skickar svenska soldater för att kriga för Israel mot Iran. Jag ser många här som skriker och gapar om hur mycket de hatar Iran och alla andra sandnegrer och muslimer och bla bla bla... Någon av er här frivillig att ställa upp eller skicka era barn för en enkelresa till Mellanöstern?

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/OkgpKk/pal-jonson-om-trump-och-hormuz-utesluter-inte-svenskt-stod
Senast redigerad av Tja10000 2026-04-10 kl. 00:34.
Citera
2026-04-10, 00:41
Medlem
Voloteas avatar
Strålande! Pål Jonson får visa vägen genom att skicka sina tre barn som marksoldater till Hormuzsundet.

För övrigt bör Irans mördarregim fällas och ställas till svars för alla de brott mot mänskligheten de begått, men att stödja USA's och Israel's nuvarande "taktik" genom att begå folkmord är skrämmande. Över 100 000 människor har dödats av dessa "demokratiska" länder sedan Israel började med att jämna Gaza med marken.

Har Pål ingen ryggrad? Varför ställer nollan inga krav?
Senast redigerad av Volotea 2026-04-10 kl. 00:52.
Citera
2026-04-10, 00:42
Medlem
Aankel-Kaankels avatar
Mer snack i nattmössan? Sverige blev uppmanade att fortsätta hålla den norr flanken stark, inget om att skicka ner soldater till Israel!
Citera
2026-04-10, 01:03
Medlem
Smekarn87s avatar
Jag är lite sugen på åka ner och gå i konflikt med deras garde. Gärna med ak4
Citera
2026-04-10, 01:05
Medlem
Onanikrems avatar
Varför skulle vi svenskar eller NATO dit och kriga? Det är Trumpen som dragit igång den här cirkusen och han får också städa upp den.

Stämmer jag inte gillar muslimer och i synnerhet inte skäggen i Iran men Iran har inte attackerat USA. De har attackerat Israel i fjol, men Israel är inte NATO

Så varför skulle Sverige dit och kriga?
Citera
2026-04-10, 01:16
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tja10000
Sålänge har vi svenskor bara kollat på, med popcorn i munnen, vad som händer i Mellanöstern. Dock många kanske glömt att vi är med i Nato nu som leds av USA.

Nu kom det att det INTE utesluts att Sverige skickar svenska soldater för att kriga för Israel mot Iran. Jag ser många här som skriker och gapar om hur mycket de hatar Iran och alla andra sandnegrer och muslimer och bla bla bla... Någon av er här frivillig att ställa upp eller skicka era barn för en enkelresa till Mellanöstern?

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/OkgpKk/pal-jonson-om-trump-och-hormuz-utesluter-inte-svenskt-stod

Så ordet ska, i titeln är inte korrekt.

Varför kan du inte skriva i titeln det du säger i inlägget?

Men ooh ja, jag kan skicka alla mina barn direkt.

Hur är det här intressant att blåsa upp som något hemskt, man kan inte utesluta något, liksom man inte kan utesluta att du kan tänka.
Citera
2026-04-10, 01:21
Medlem
kalkryggars avatar
Sverige borde givetvis säga rakt upp i ansiktet på muppen Trump att Danmark stöttade USA i krig och förlorade danska liv och tacken blev att USA hotar Danmark med ockupation om de inte ger ifrån sig sina landområden.

Därmed så meddelar Sverige att muppen Trump kan fara åt helvete med sitt trams.

Då personkryssar jag den fan i valet, om han säger det.
Citera
2026-04-10, 06:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aankel-Kaankel
Mer snack i nattmössan? Sverige blev uppmanade att fortsätta hålla den norr flanken stark, inget om att skicka ner soldater till Israel!

Någon saknar analytisk förmåga.
Citera
2026-04-10, 09:11
Medlem
franges avatar
Har vi inte hört det här i snart 5 år från vatniksidan om att vi snart kommer tvångs-skickas som kanonmat till Ukraina? Har det blivit av än?
Citera
2026-04-10, 15:47
Medlem
Aankel-Kaankels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nanabatman2
Någon saknar analytisk förmåga.

Ja TS gör det, jag håller helt med! 👍
Citera
2026-04-10, 15:49
Medlem
Aankel-Kaankels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Galejan
Det ska bli så skönt när den krigshetsande galningen får packa sin kartong och lämna i höst. Pål Jonson är farlig för rikets säkerhet med sin stridspittighet.

Det är väl bättre att du packar flyttlådorna och ger dig av till Ryssland och hjälper till där?
Citera
2026-04-10, 15:54
Moderator
farbror_barbros avatar
0.01 - Rubrik.

Politik: utrikes --> Papperskorgen
/Moderator
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera