Citat:
Ursprungligen postat av
Rumpkorven
Hade en snickare hos mig som skulle hjälpa mig med lite snickerier. Ett litet jobb.
Han kom hit och var här skitlänge, och jag blev förundrad över varför det det sån tid. Han var här i 7 timmar. Dagen efter ringde han och sa att han behöver komma hit igen eftersom han inte var helt klar. När han kom så visade han ett verktyg och sa "detta verktyget var inte laddat när jag var här senast, så det var därför det tog sån tid. Jag fick stå för hand och fräsa". Jag tänkte inte mer på det. Men nu när han skickar fakturan så blir jag förbannad. Han har ju lik förbannat tagit betalt för tiden då han stod och fräste för hand bara för att hans verktyg inte var laddat. Då hade det väl varit bättre om han hade gett fan i jobbet tills hans jävla verktyg var laddat så att det inte kostar mig flera timmar extra i onödan.
Vad hade ni gjort? Hade ni betalat fanskapet eller gnällt?
- Sega snickaren, how can i help you?
- Hej, det är Rumpkorven, jag ringer angående din faktura
- shoot man
- jo du sa att det tog "sån tid" för dig då du var tvungen att handfräsa, kommer du ihåg?
- javisst
- för du hade glömt att ta med rätt verktyg, sa du eller hur?
- eh...ja
- hur lång tid var den här såna tiden av den anledningen?
- 2 timmar kanske
- då får du dra av dom för dessa två timmr för jag skall ju inte betalar extra för att du glömmer verktygen, eller hur?
--------
Eller så tar du det när han kommer tillbaka så du kan spänna ögonen i honom och spela in samtalet utan hans vetskap