2026-04-09, 22:26
Medlem
jimhackers avatar
Under ca ett halvårs tid begick två unga kvinnor en rad våldsbrott mot till synes slumpvalda offer runtom Stockholm. Det mest förskräckliga fallet var förmodligen då när dom sparkade en 80-års hemlös man mot huvudet.

Båda är tidigare dömda, den ena för penningtvätt och stöld, den andra för misshandel.

Nu åtalas dom för dessa punkter, enligt lokaltidningen Mitt i:

Citat:
23 september: Olaga hot mot kvinna på buss i Haninge (23-åringen)

23 september: Våld mot tjänsteman vid Haninge centrum (båda kvinnorna)

23 september: Misshandel av kvinna i Handen (båda kvinnorna)

23 september: Misshandel av kvinna i Handen (23–åringen)

23 september: Olaga hot mot man i Handen (23–åringen)

11 november: Misshandel av man på snabbmatsrestaurang på Vasagatan (23-åringen)

11 november: Ofredande mot samma man som ovan (22-åringen)

5 februari: Ringa stöld på matbutik på Kungsholmen (båda kvinnorna)

14 februari: Grov misshandel av man på Vasagatan (båda kvinnorna)

Källor: Mitt i och Aftonbladet (betalvägg).

https://www.mitti.se/nyheter/atal-unga-kvinnor-misshandlade-hemlos-80aring-och-en-bussforare-6.3.357634.bb5199eea0

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/9ppJww/kvinnornas-valdsturne-misshandlade-hemlos-80-aring
Citera
2026-04-09, 22:32
Medlem
B 3134-26 där har vi den
Citera
2026-04-09, 22:43
Medlem
Citat:
Kvinnorna, 22 och 23 år gamla, har åtalats för bland annat flera fall av misshandel, olaga hot, och våld mot tjänsteman

Helt sanslöst hur jävla pucka man kan vara som vuxen människa. Hoppas de får det straff de förtjänar och inte kommer lindrigt undan.
Citera
2026-04-09, 22:50
Medlem
jimhackers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anthraxious
Helt sanslöst hur jävla pucka man kan vara som vuxen människa. Hoppas de får det straff de förtjänar och inte kommer lindrigt undan.

Sällan blir jag chockad av några våldsbrott numera, men ändå fick jag lite Clockwork Orange-vibbar av dessa två luder.
Citera
2026-04-09, 23:01
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jimhacker
Sällan blir jag chockad av några våldsbrott numera, men ändå fick jag lite Clockwork Orange-vibbar av dessa två luder.
Säger samma, men jag chockas inte av något längre. Samhället har sjunkit mycket lägre än primatnivå. de här två skulle analknullas 25 timmar om dygnet 8 dagar i veckan tills de sprack och dog.

Ge sig på en hemlös 80åring måste var det lägsta av de lägsta jag läst senaste 65 åren, hur fan kan man? Skulle inte kalla dem människor för det är en skymf mot den mänskliga rasen.
Citera
2026-04-09, 23:37
Medlem
Crabbofixs avatar
det chockerande här är inte kvinnorna, utan det är att varken allmänheten eller väktare eller polis klarade av att gripa dom.

när samhället inte klarar av att gripa 2 kvinnor, då är det något fel på samhället.

alla har rätt att ingripa och hålla fast människor som begår brott som har fängelse i straffskalan.
Citera
2026-04-10, 00:03
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Crabbofix
det chockerande här är inte kvinnorna, utan det är att varken allmänheten eller väktare eller polis klarade av att gripa dom.

när samhället inte klarar av att gripa 2 kvinnor, då är det något fel på samhället.

alla har rätt att ingripa och hålla fast människor som begår brott som har fängelse i straffskalan.
Men folk är fega.
Hade du ingripit? Ellerr är du snackare
Citera
2026-04-10, 00:07
Medlem
Voloteas avatar
Vad heter dom? Verkar ju helt empatilösa, emotionellt avtrubbade och direkt livsfarliga för omgivningen. Lås in dom på 40 år så slipper fler människor skadas. Några år räcker inte.
Senast redigerad av Volotea 2026-04-10 kl. 00:21.
Citera
2026-04-10, 00:10
Medlem
Crabbofixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av isthedark
Men folk är fega.
Hade du ingripit? Ellerr är du snackare

ja det är klart, två kvinnor är väl inga problem.

det finns ju olika sätt att ingripa på, det går ju att följa efter dom samtidigt som man ringer polisen t ex

"Enligt utredningen var de stökiga och drack alkohol. Både resenärer och bussföraren sa till dem att lugna ner sig och vid busshållplatsen i Haninge centrum klev de av."

här borde ju bussföraren direkt larmat polis eller väktare som väntar på dom när dom kliver av, istället konfronterar han dom båda själv och blir misshandlad.

enligt bild är detta mitt på ljusa dagen man ser gott om folk på bilden.

"Senare samma kväll kallades polis till en hållplats i Handen med anledning av en pågående misshandel på en annan buss. Även den här gången ska kvinnorna ha varit inblandade."

jaha och varför grips dom inte då?

gång på gång så händer ingenting. det är ju det som är problemet.

att det finns galningar är en sak, men man måste ju spärra in dom så dom inte kan fortsätta.

dom går ju fria mellan september och februari det är ju därför dom kan hålla på.
Citera
2026-04-10, 00:35
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crabbofix

I dagens samhälle är det så jävla lätt att själv åka på misshandel om man bryter ned någon, de lär inte ge sig frivilligt och då blir det slagsmål. Nitar du någon privatperson så åker du dit på övervåld och 20k skadestånd garanterat. De här två donnorna hade du behövt nita för att få kontroll över säger jag. Så hårfin gräns för att du själv skall åka på övervåld som privatperson., Väktare har lite mer kapital och polis betydande våldskapital.

Som 66åring, ja jag skulle plockat dem båda, med stor riska för att själv anmälas för misshandel. För när man slåss är det väldigt lätt det blir misshandel, inte så de lägger sig på rygg frivilligt.

Därför skiter folk i det, tittar åt andra hållet och tycker det är inte deras problem.
Citera
2026-04-10, 00:48
Medlem
Steff83s avatar
Som någon skrev innan..tex busschauffören skulle ju inte ingripit själv utan direkt larmat bara. Är inte ute efter att skuldbelägga nu men där förvärrade han situationen med att få för sig att han skulle kunna konfrontera och försöka prata vett i dom. Någon som tror att han hade varit lika modig om det handlat om killar? Men lite det tror jag det handlar om. Även gällande dom övriga offren. Dom kommer undan lite pga att dom är två vad det verkar rätt små tjejer snarare. Folk tror sig och vågar konfrontera dom. Även där hade det bästa varit i alla fallen att direkt bara kalla på hjälp med väktare/polis. Då hade dom nog åkt fast innan och då hade den hemlöse mannen inte behövt bli utsatt till slut.
Citera
2026-04-10, 00:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anthraxious
Det får dom inte. Endast det grövsta av brottet straffas dom för. Inget extra för dom andra.
Det blir några månaders semester i ett svenskt fängelse. Någon upprättelse står offren aldrig att finna.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in