2026-04-18, 19:51
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreenBastard
Tycker verkligen LHC bör släppa Kovacs här, visst han gjorde mycket poäng under årets säsong men det är ändå en knekt, som inte hymlar med att AIK är hans klubb. Det är ändå lite häftigt att det finns spelare som väljer klubbmärket före pengar och högre division fortfarande.
På tal om det... vad händer med Lilliz om/när Björklöven går upp?
Han gick ju ner en division för att han inte ville spela mot FBK om jag inte missminner mig.

Kanske kan det bli en comeback för honom i FBK?
Han är inte snabb, men jag gillar hans spelsinne.
Citera
2026-04-18, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elvi
https://www.siljannews.se/leksands-if/manga-bra-spelare-ser-oss-som-ett-alternativ/

Alla spelare verkar vilja till Leksand just nu. Jävligt roligt, samtidigt inte förvånande att toppspelare vill till Leksand!
Du får nog citera lite eftersom det är en lokal blaska som i princip kontrolleras av klubben. Antagligen menar dom bra som i division 1 klass
Citera
2026-04-18, 20:50
Medlem
Elvis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tech_85
Rejält utmanade av AIK?

Kovacs hus ligger ute för försäljning, en av ungarnas namnskylt på förskola nedplockad. Så på väg bort är han, dock verkar det inte blir Tjeckien eller Schweiz utan ryktas nu föra positiva samtal med AIK.

Måste däremot hitta en lösning med Linköping då han endast har out för spel utomlands, men tror inte man kommer vara omöjliga om nu Robin inte vill vara kvar.
Hoppas ett alternativ är att AIK finansiärer får gå in och ta Lennström på köpet, vänder Robin hem så är det väl även läge för polaren att vända hem kan man ju tycka.

AIK är en klubb som misslyckats nio av tio gånger. Sedan lyckas de ta sig upp till SHL för att sedan åka ur. Det imponerar inte. Inte deras organisation heller som verkligen saknar tyngd och professionalitet!

Leksand - AIK är dock ett match som är fantastisk, två klassiska lag som hatar varandra med stor respekt för varandra!
Citera
2026-04-18, 20:51
Medlem
Elvis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leif-o-billy
Du får nog citera lite eftersom det är en lokal blaska som i princip kontrolleras av klubben. Antagligen menar dom bra som i division 1 klass

En av de största och mäktigaste medierna i Dalarna, knappast någon kvarterstidning!
Citera
2026-04-18, 23:25
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elvi
https://www.siljannews.se/leksands-if/manga-bra-spelare-ser-oss-som-ett-alternativ/

Alla spelare verkar vilja till Leksand just nu. Jävligt roligt, samtidigt inte förvånande att toppspelare vill till Leksand!

Fast Leksand bör väl göra rätt för sig först? https://hockeynews.se/nyheter/uppgifter-forhandlar-for-att-overleva

Tror ingen spelare går till Leksand om de inte kan betala för sig.
Citera
2026-04-19, 08:30
Medlem
m4tt145s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Fast Leksand bör väl göra rätt för sig först? https://hockeynews.se/nyheter/uppgifter-forhandlar-for-att-overleva

Göra rätt för sig? Är du medveten om vilken förening det är tal om?
Citera
2026-04-19, 09:58
Medlem
GreenBastards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bartman777
På tal om det... vad händer med Lilliz om/när Björklöven går upp?
Han gick ju ner en division för att han inte ville spela mot FBK om jag inte missminner mig.

Kanske kan det bli en comeback för honom i FBK?
Han är inte snabb, men jag gillar hans spelsinne.

Har Lilliz kontrakt nästa år med Björklöven då tycker jag nog han borde fullfölja. Annars ligger väl kanske BIK nära till hands om nu Björklöven tar finalen. Jag trodde nästan Björklöven skulle hugga Lindqvist också det känns som de gillar gamla FBK spelare.

Undra dock vad som händer med regionen om BIK går upp också, det blir väldigt många lag på ca tio mil då med Örebro, Karlskoga och Färjestad.
Citera
2026-04-19, 10:26
Medlem
Elvis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vf

Falu Kuriren och Hockeynews dras med låga läsarsiffror och förstorar upp saker.
Citera
2026-04-19, 11:01
Medlem
Ruskartuppens avatar
Vem tror vi tar över HV? Tippar på Tommy Samuelsson, och att det var klart redan under säsongen oavsett division.
Citera
2026-04-19, 11:09
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreenBastard
Har Lilliz kontrakt nästa år med Björklöven då tycker jag nog han borde fullfölja. Annars ligger väl kanske BIK nära till hands om nu Björklöven tar finalen. Jag trodde nästan Björklöven skulle hugga Lindqvist också det känns som de gillar gamla FBK spelare.

Undra dock vad som händer med regionen om BIK går upp också, det blir väldigt många lag på ca tio mil då med Örebro, Karlskoga och Färjestad.
Ja, han har kontrakt för ett år till.
Antingen så biter han i det sura äpplet och spelar mot Färjestad kommande säsong med IFB, eller så avslutar han karriären kanske. Visst går det väl alltid att lösa så han får bryta kontraktet och kanske spela med BIK också som du är inne på.

Jävla otur för Lilliz att vi gjorde oss av med Jörgen, annars hade det här kanske inte ens behövt vara ett problem

Intressant det där om vad som skulle hända med regionen och slaget om spelarna om BIK gick upp, som du är inne på. Det hade varit ett väldigt intressant scenario att bevittna, även om det hade resulterat i att flera potentiella nyförvärv för FBK skulle gå till konkurrenter.
Citera
2026-04-19, 15:20
Medlem
Expressens panel och i synnerhet skåningen Mattias Persson är vansinniga över att HV sparkar deras polare Blomqvist.

Att det varit rörigt ovanför honom ursäktar tydligen att han knappt satt ihop en bra matchplan på två år.

Som man vet att det kommer huggas direkt på den nya tränaren när HV går in i en dålig period nästa år från samma panelgäng, allt för att backa deras vältalige kompis.
Citera
2026-04-19, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steelclaw
Joona Koppanen och Valtteri Puustinen uppges vara klara för Luleå enligt Johan "Madhawk" Svensson. Känns spontant som två riktigt intressanta värvningar till nästa säsong.

Har inte hängt med, men därför Koivistoinen lämnar? Ingen supercenter på poäng men fruktansvärt stabil och en enorm slutspelslirare. Luleås lagbygge kan bli extremt bra nästa säsong eller rejält flopp. Hoppas Omark presenteras som någon med lite makt inom organisationen, då kan det kanske hända grejer. Fortsatt bra defensiv förhoppningsvis,men de behöver ett offensiv likt Skellefteå för att kunna kamma hem guld en gång till utan att behöva vänta 29 år igen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in