2026-04-09, 16:44
Medlem
Jag är inte resevan nu förtiden när jag skulle boka biljett så fick jag hela 3 sidor av merförsäljning. Allt verkar ju väldigt viktigt att ta med men då skulle det kosta lika mycket som biljetten, vilket jag tycker är fult.

Vilka av dessa miljoner extra tjänster brukar ni välja?

Det var flera olika typer av försäkringar osv.
olika typer av service man kunde få till mobilen.

Jag tycker reseförsäkring är viktigt ta med ifall det händer något utomlands. Jag har folksam som företag till min hemförsäkring, han påstår att allt ingår i min reseförsäkring men gör det verkligen det?
Citera
2026-04-09, 16:46
Medlem
JustTrollings avatar
Inget.

Enda som är relevant att välja till är ju bagage om man behöver det.
Citera
2026-04-09, 16:48
Medlem
Glostrups avatar
Betala inte flygbolaget för något av det. Se till att du har en bra hemförsäkring och betala biljetten med kreditkort så har du mer än bra täckning.

Ladda ner appen för flygbolaget så finns all info du behöver för resan.
Citera
2026-04-09, 16:58
Medlem
Voloteas avatar
Välj inga tillägg. Har du behov av incheckat bagage kan du lägga till det dock.
Citera
2026-04-09, 17:09
Medlem
Onanikrems avatar
Extra benutrymme brukar jag välja om det finns som tillägg, inget annat.
Citera
2026-04-09, 17:38
Medlem
DauXs avatar
Eventuellt bagage, extra benutrymme och bestäm dig för om du vill ha biljetten omboknings-/återbetalningsbar eller inte. Resten kan du strunta i givet att du redan har reseförsäkring via din hemförsäkring.

Rekommenderar även att boka direkt hos flygbolaget och ej via tredje part. Brukar vara billigare samt underlättar om/när något strular.
Citera
2026-04-10, 02:57
Medlem
Det är ju bara du som kan avgöra vilka tillägg du behöver.
Försäkring är onödigt om du har hemförsäkring.
Mat på flyget kan vara ett tidsfördriv på en tråkig flygresa men det går ju lika bra med en macka hemifrån.
Bagage, om du tänker ha mer än handbagage är det betydligt billigare att lägga till i förväg än när du står vid incheckningsdisken.
Val av sittplats om du vill ha extra benutrymme eller garanterat slippa mittenplats.
Av/ombokningsbar biljett om du inte är säker på när du ska flyga.
Prioriterad boarding, du kommer med även om du är sist ombord...
Om man bokar direkt via flygbolaget slipper man många av tilläggen som man får vid bokning via resebyrå. Dessutom är du då kund till flygbolaget och allt blir mycket enklare vid eventuellt strul.

Men det är upp till dig att läsa igenom alla alternativ och ta ställning till dom. Ingen annan kan avgöra vad du behöver/vill ha.

Trevlig resa!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in