2026-04-09, 13:20
Medlem
Källa bulletin.nu

Tv profilen från förrädarna Parham Zadeh har drivit ett hbv boende som nu blir av med sitt tillstånd efter han han har låst in barnen i rymmen och gått därifrån samt uppmanas läkare att injicera medicin för att barnen ska vara mer medgörliga

Citat från reportaget
Bakom kulisserna fanns Parham Zadeh och hans sambo Farida Larsson. Dagens Nyheter avslöjade 2016 att en flerfaldigt dömd man utreddes för grova bedrägerier kopplade till verksamheten. Han dömdes senare för urkundsförfalskning och grovt bedrägeri

Citat från socialen

Barn hölls inlåsta. Personal hotades. Och ingen fick anmäla.

De hördes redan i korridoren. Två socialsekreterare från Linköpings kommun hade knappt hunnit innanför dörren på Smultronbacken i januari 2024 förrän de hörde barn ropa efter hjälp. Personal skyndade fram och låste upp dörrar. Bilden var tydlig nog: barn hölls inlåsta på sina rum, utan personal närvarande.
.
Citera
2026-04-09, 13:22
Medlem
Kundalinis avatar
Vilket ärkeas.

Låter som en historia från nån gammal bok av Charles Dickens.
Citera
2026-04-09, 13:38
Medlem
CooolaFlickan2014s avatar
Kan du skicka direktlänk till källan? Är det en styrkt uppgift?
Citera
2026-04-09, 13:51
Medlem
Kundalinis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CooolaFlickan2014
Kan du skicka direktlänk till källan? Är det en styrkt uppgift?

Slö trådstart.

https://bulletin.nu/barn-inlasta-personal-hotad-miljoner-rullade-in-pa-hvb-hemmet-i-goteborg
Citera
2026-04-09, 13:58
Medlem
Här kommer en till där han sitter i Spanien och spelar över
Tack vare kommunen har han köpt bilar för över 2 mille och hus i Hovås för 10 mille

https://bulletin.nu/medan-barnen-flyttades-ut-akte-han-till-marbella
Citera
2026-04-09, 14:34
Medlem
HVB branschen är brutal. Man blir miljonär på 5-6 månader på 7 placerade tonåringar.
+25år anställd på HVB. Jag har sett och hört allt.

Chefen ringer - Ni kan inte göra något i helgen. Jag och syrran ska till Göteborg med barnen och sen bo på hotell fre, kör o söndag. Jag måste kunna skriva in kvittona som aktivitet..

Chefen ringer - Ni måste skriva körjournaler för mina barns bilar. Sätt vikarien på det. Glöm inte olika bläckpennor.

Chefen ringer - Det ligger ICA kvitton i brevlådan. Skriv in dom och ta ut pengar från handkassan och lägg de i ett kuvert och lägg det på kontoret. Jag hämtar dom i veckan. (Chefen och hennes 3 vuxna barn har storhandlat på ICA till sig själva.. Ca 24.000kr varannan vecka.

Hon har 3st HVB hem i södra Sverige. Det ovan är bara på ett av tre boenden... Gör matematiken..
Senast redigerad av Tilikum 2026-04-09 kl. 14:37.
Citera
2026-04-09, 15:09
Medlem
glockenreins avatar
Verkar inte funka så bra med de där HVb hemmen. Låg ett alldeles i närheten av där jag bodde för några år sen fullt med afghanska ”tonåringar” som verkligen bara hängde på stället utan nån som helst uppsikt. Tanten som drev det tjänade massvis med pengar men verkade inte kolla hur de hade det eller hur de skötte sig.
Citera
2026-04-09, 17:50
Medlem
Absurt att det är så många människor idag som saknar empati. Jävla vidrigt beteende om det här stämmer.

Citat:
Ursprungligen postat av Tilikum
HVB branschen är brutal. Man blir miljonär på 5-6 månader på 7 placerade tonåringar.

Chefen ringer - Ni kan inte göra något i helgen. Jag och syrran ska till Göteborg med barnen och sen bo på hotell fre, kör o söndag. Jag måste kunna skriva in kvittona som aktivitet..

Chefen ringer - Ni måste skriva körjournaler för mina barns bilar. Sätt vikarien på det. Glöm inte olika bläckpennor.

Chefen ringer - Det ligger ICA kvitton i brevlådan. Skriv in dom och ta ut pengar från handkassan och lägg de i ett kuvert och lägg det på kontoret. Jag hämtar dom i veckan. (Chefen och hennes 3 vuxna barn har storhandlat på ICA till sig själva.. Ca 24.000kr varannan vecka.

Hon har 3st HVB hem i södra Sverige. Det ovan är bara på ett av tre boenden... Gör matematiken..

Om du sitter på det här, varför anmäler du inte idioterna? Finns de som faktiskt vill hjälpa folk sen finns det fittor som bara vill snylta och bli rika. Tycker det är en skyldighet att rapportera uppenbara och allvarliga brott.
Citera
2026-04-09, 17:56
Medlem
Kundalinis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tilikum

Som Antraxious skriver, gör din plikt och anmäl.

Jag antar att barnen på de här hemmen inte heller får den hjälp och omsorg de behöver så det handlar inte bara om ekonomisk fuffens (vilket är illa nog).
Citera
2026-04-09, 18:49
Medlem
Vilket as, hoppas att socialtjänsten utreder hans omsorgsförmåga och placerar hans egna barn i fosterhem om han brukar låsa in dem också.
Citera
2026-04-09, 21:48
Medlem
Riktigt as både han och hans fru
Blåste sin förra delägare på över 3 miljoner i det omtalade boendet i Laholm
Hoppas de slänger ut han från programmet han bör inte vara med bland andra kändisar och förebilder för ungdomar
Han är en skam
Han är även släkt med Bandidos mehdi seyeed som räddar hans röv flertal gånger när han försökt pressa folk på påhittade skulder
Citera
2026-04-10, 11:08
Avstängd
En driftig muslim utnyttjar de korkade svenskarna och blir mångmiljonär för att ta hand om svenskarnas barn medans de svenska föräldrarna är misslyckade, fattiga missbrukare. Tiderna förändras, det är bara att acceptera. Muslimerna tar över Sverige och inte bara demografiskt utan även med starkare kapital. Jag befinner mig i Marbella precis som gärningsmannen och det är extremt mycket rika araber och marockaner här.

Enligt mig förtjänar varje person medalj som lyckas sno åt sig pengar från den svenska statskassan. Svenska statskassan går ju endast till regnbågsfärger och antisvensk fientlighet, så ju mer man dränerar dessa ondskefulla krafter så är det bara positivt.

Den bittra sanningen.
Senast redigerad av SkogsMullenss 2026-04-10 kl. 11:21.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in