Absurt att det är så många människor idag som saknar empati. Jävla vidrigt beteende om det här stämmer.
Citat:
Ursprungligen postat av
Tilikum
HVB branschen är brutal. Man blir miljonär på 5-6 månader på 7 placerade tonåringar.
+25år anställd på HVB. Jag har sett och hört allt.
Chefen ringer - Ni kan inte göra något i helgen. Jag och syrran ska till Göteborg med barnen och sen bo på hotell fre, kör o söndag. Jag måste kunna skriva in kvittona som aktivitet..
Chefen ringer - Ni måste skriva körjournaler för mina barns bilar. Sätt vikarien på det. Glöm inte olika bläckpennor.
Chefen ringer - Det ligger ICA kvitton i brevlådan. Skriv in dom och ta ut pengar från handkassan och lägg de i ett kuvert och lägg det på kontoret. Jag hämtar dom i veckan. (Chefen och hennes 3 vuxna barn har storhandlat på ICA till sig själva.. Ca 24.000kr varannan vecka.
Hon har 3st HVB hem i södra Sverige. Det ovan är bara på ett av tre boenden... Gör matematiken..
Om du sitter på det här, varför anmäler du inte idioterna? Finns de som faktiskt vill hjälpa folk sen finns det fittor som bara vill snylta och bli rika. Tycker det är en skyldighet att rapportera uppenbara och allvarliga brott.