2026-04-09, 09:41
Medlem
https://www.nwt.se/2026/04/08/dod-person-hittad-i-norsalven-11304/

Någon som vet?
Citera
2026-04-09, 11:11
Medlem
klengass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kasekarlsson
https://www.nwt.se/2026/04/08/dod-person-hittad-i-norsalven-11304/

Någon som vet?

Citat från låst artikel:

Man har anträffat en död person i vattnet, säger Anders Dahlman, polisens presstalesperson i Bergslagen.

Kroppen har inte kunnat identifieras och kommer genomgå en rättsmedicinsk undersökning för att fastställa en dödsorsak.

– I nuläget utreds det som ett polisiärt dödsfall utan misstanke om brott, säger Anders Dahlman.
Citera
2026-04-09, 11:26
Medlem
zerocolas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klengas
Citat från låst artikel:

Man har anträffat en död person i vattnet, säger Anders Dahlman, polisens presstalesperson i Bergslagen.

Kroppen har inte kunnat identifieras och kommer genomgå en rättsmedicinsk undersökning för att fastställa en dödsorsak.

– I nuläget utreds det som ett polisiärt dödsfall utan misstanke om brott, säger Anders Dahlman.

Jag tolkar det som att de tror att de har hittat någon som ramlat i eller dränkt sig. Man vet inte vem det är.

Jag antar att kroppen har legat i floden en längre tid eller är skadad av att ha följt med strömmen.

I princip vet polisen ingenting, och verkar inte bry sig. Inte ens känt om det är kvarlevor av en man eller en kvinna?
Citera
2026-04-09, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zerocola
Jag tolkar det som att de tror att de har hittat någon som ramlat i eller dränkt sig. Man vet inte vem det är.

Jag antar att kroppen har legat i floden en längre tid eller är skadad av att ha följt med strömmen.

I princip vet polisen ingenting, och verkar inte bry sig. Inte ens känt om det är kvarlevor av en man eller en kvinna?

Nä det var väldigt snålt med info. Vet inte om det beror på skicket eller om de är återhållsamma ändå?

Men saknas det någon person i Värmland?
Citera
2026-04-10, 13:43
Medlem
zerocolas avatar
Saknas inte direkt många, kvinnan i Skoghall har ju också hittats. Återstår en man från Säffle som har varit borta länge, men det ligger en bra bit ifrån.
Inte säkert att det är någon med lokal anknytning.
Det verkar som att det drunknar fler nuförtiden eller rapporteras det mer, eller är det bara jag?
Citera
2026-04-10, 21:55
Medlem
rubbergirls avatar
Jens är ju försvunnen sedan 2022. Han bodde i Harnäs, Säffle men det är oklart vart han försvann.
Jag har för mig att hans bil stod kvar hemmavid.

Men det är väl för länge sedan att det skulle kunna vara honom?
Citera
2026-04-11, 16:44
Medlem
Verkar vara ett suicidalt ärende. Fanns identifikations handlingar i närheten.
Allt enligt personer på plats.
Citera
2026-04-13, 20:10
Medlem
cutepsychos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rwolance
Verkar vara ett suicidalt ärende. Fanns identifikations handlingar i närheten.
Allt enligt personer på plats.

Vem va tjommen då
Citera
2026-04-23, 23:02
Medlem
rubbergirls avatar
Ny artikel i nwt ikväll om fyndet men jag kan ej läsa då det är betalartikel. Ngn som kan citera lite?

Fortfarande ett mysterium, inte identifierad ännu & polis har ”uppslag att jobba på” men kan inte säga mer på grund av sekretess & att det är känsliga uppgifter.
Citera
2026-04-24, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rubbergirl
Ny artikel i nwt ikväll om fyndet men jag kan ej läsa då det är betalartikel. Ngn som kan citera lite?

Fortfarande ett mysterium, inte identifierad ännu & polis har ”uppslag att jobba på” men kan inte säga mer på grund av sekretess & att det är känsliga uppgifter.

Eftersom brott inte misstänks ligga bakom dödsfallet så har ärendet låg prioritet
hos rättsmedicin. Ingen bekräftad identifikation än så länge. (NWT)

Enligt uppgift från en närboende så låg det en plånbok och en klocka på en brygga
i närheten. Därav har slutsatser dragits att de tillhörde den avlidne.
Troligen är det en man i medelåldern, ej uppväxt i Vålberg. (Hörsägen)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in