2026-04-09, 00:08
Medlem
Hej!

Rökt kokainolja och tagit linor kokain. Ena armen är bortdomnad, har ingen känsel, känns typ som att den inte finns o den pirrar lite. Konstig kändla. Är de normalt eller farlig5…:
Citera
2026-04-09, 00:47
Medlem
Domningar i ena armen, särskilt tillsammans med kokain (oavsett om det är rökt eller snortat), kan vara tecken på något allvarligt som t.ex.: påverkan på blodkärlen (kokain drar ihop kärl kraftigt), syrebrist i vävnad, nervpåverkan i värsta fall stroke (slaganfall) eller hjärtproblem.

Symtom som domning i en arm, pirrningar / “arm känns som den inte finns”, konstig kroppsupplevelse är klassiska varningssignaler när kokain är inblandat.

Det här räknas som en möjlig akut situation. Ring 1177 och prata med dem ställ frågan om du inte vill åka in till akuten.
Citera
2026-04-09, 01:22
Medlem
Voloteas avatar
Man ringer inte 1177 vid en så akut situation, snarare 112.

Påtaglig känselbortfall är alltid 112. Ring dit eller få skjuts till akutmottagning omgående.
Senast redigerad av Volotea 2026-04-09 kl. 01:24.
Citera
2026-04-09, 01:34
Medlem
Onanikrems avatar
Farligt. Åk in till akuten, och skit i att knarka ett tag framöver (i all välmening)
Citera
2026-04-09, 14:31
Medlem
YeahBuddy3000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkogsMullenss
Domningar i ena armen, särskilt tillsammans med kokain (oavsett om det är rökt eller snortat), kan vara tecken på något allvarligt som t.ex.: påverkan på blodkärlen (kokain drar ihop kärl kraftigt), syrebrist i vävnad, nervpåverkan i värsta fall stroke (slaganfall) eller hjärtproblem.

Symtom som domning i en arm, pirrningar / “arm känns som den inte finns”, konstig kroppsupplevelse är klassiska varningssignaler när kokain är inblandat.

Det här räknas som en möjlig akut situation. Ring 1177 och prata med dem ställ frågan om du inte vill åka in till akuten.

Kan inte domningar/pirrningar bero på att blodkärlen dras ihop och får några nerver i kläm som gör att ts upplever det han gör?

Bara en tanke.
Citera
2026-04-09, 16:08
Medlem
Hur gick det?
Citera
2026-04-09, 18:06
Medlem
East.Clintfoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YeahBuddy3000
Kan inte domningar/pirrningar bero på att blodkärlen dras ihop och får några nerver i kläm som gör att ts upplever det han gör?

Bara en tanke.

Tror knappast att en hane kallar sig för barbie, transa isåfall!

Hon är nog på akuten och fått armen amputerad.
Senast redigerad av East.Clintfood 2026-04-09 kl. 18:17.
Citera
2026-04-09, 18:11
Medlem
YeahBuddy3000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av East.Clintfood
Tror knappast att en hane kallar sig för barbie, transa isåfall!

Hon är nog på akuten och fått armen amputerad.

Nu hänger jag nog inte med riktigt.
Citera
2026-04-09, 18:15
Medlem
East.Clintfoods avatar
Citat:
Nu hänger jag nog inte med riktigt.

ts heter malibu barbie.. klarnar det för dig? att hon tappat känseln kan vara för att armen har dött. Finito
Citera
2026-04-09, 18:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Malibubarbie
Hej!

Rökt kokainolja och tagit linor kokain. Ena armen är bortdomnad, har ingen känsel, känns typ som att den inte finns o den pirrar lite. Konstig kändla. Är de normalt eller farlig5…:

Hur är det nu?
Citera
2026-04-09, 18:21
Medlem
YeahBuddy3000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av East.Clintfood
ts heter malibu barbie.. klarnar det för dig? att hon tappat känseln kan vara för att armen har dött. Finito

Så ponera att ts är tjej. Vad har det för betydelse i detta? Om blodkärl dras ihop som det gör på cs. Så är det väl inte omöjligt att någon nerv är i kläm. Men det borde släppa när ruset går ur.

Eller är jag trög och missar något som jag inte förstår?

Edit: om armen har dött så borde det synas rätt ordentligt? Typ blå arm?
Citera
2026-04-09, 18:23
Medlem
East.Clintfoods avatar
Citat:
Så ponera att ts är tjej. Vad har det för betydelse i detta? Om blodkärl dras ihop som det gör på cs. Så är det väl inte omöjligt att någon nerv är i kläm. Men det borde släppa när ruset går ur.

Eller är jag trög och missar något som jag inte förstår?

Edit: om armen har dött så borde det synas rätt ordentligt? Typ blå arm?

Nej, den blir blek pga ingen blodförsel. Vad jag förstår.

mvh läkare
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in