2026-04-08, 23:59
Medlem
alexxanderhamiltons avatar
Hej
Jag ser att i usa så blir många politiker istället för att gå i pension. Eftersom min pension troligen kommer bli mycket låg och eftersom jag vill FÖRÄNDRA DET HÄR JÄVLA LANDET så vill jag bli politiker. Men inte nu när jag är ung. Utan när jag är kanske 40 eller 60 år. Hur förenklar jag redan nu för att bli detta senare? Måste man gå med i muf eller kdu? Eller kan man bara komma in i politiken på nåt vänster som trump gjorde i usa? Kanske starta ett parti som jag kallar bostad och logi deomkraterna? Eller avskeda alla politiker och ersätt av ai demokraterna?
Citera
2026-04-09, 00:03
Medlem
Connykrims avatar
Skrik det du önskar mest.
Hata iran/israel

Var vältalig.
Citera
2026-04-09, 00:27
Medlem
alexxanderhamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Connykrim
Skrik det du önskar mest.
Hata iran/israel

Var vältalig.

Men hur får man moderaterna att välja mig istället för uffe?
Citera
2026-04-09, 00:31
Medlem
Börja med att gå med i ett ungdomsförbud.
Säg att du är en expert på ett ämne
Citera
2026-04-09, 01:40
Medlem
Tranquility Bass avatar
Gå med i ett parti och bli invald i en nämnd, dock kommer du inte tjäna några pengar. Av Sveriges runt 15 000 politiker är det väl inte ens tusen som tjänar tillräckligt på sitt uppdrag för att kunna försörja sig och få avsättning till pension, ännu färre som sitter tillräckligt länge för att kunna försörja sig livet ut.

Sedan om du behöver ställa frågan så kommer du nog inte klara av att komma åt de få platser som ger pengarna.
Citera
2026-04-09, 04:12
Medlem
Merwinnas avatar
Det lönar sig inte att vara med i ett parti i en massa år, om man inte arbetar för det på något sätt. Det är inte så att det är lättare att bli vald till förtroendeposter bara för att man har många år som medlem. Att bara ha gått på möten men utan att GÖRA något hjälper inte heller. Du behöver inte gå med i ditt valda parti förrän du har bestämt dig för att satsa, och då bör du satsa fullt ut. Ta på dig alla uppdrag du får, inte maska och visa ovilja.
Citera
2026-04-09, 06:09
Medlem
Jordgubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alexxanderhamilton
... kan man bara komma in i politiken på nåt vänster som trump gjorde i usa?
I så fall just bygga myten om sig själv och attrahera idioter. Särskilt sistnämna är en konstform eftersom de kan gå åt så många olika håll. En annan taktik jag får en känsla av att många i Sverige försökt är att gå till ett politiskt parti där man tror att man skall kunna höras i bruset, helt enkelt för att det är så dåligt. Misstänkt att Fridolin planerade så, då kan man nå toppen i just det partiet, men sen är det ändå ingen väljare som bryr sig.
Citera
2026-04-09, 06:42
Medlem
One2Manys avatar
Hur man blir "politiker" är att gå med i ett parti, vara aktiv, göra ett namn för sig själv via kompetens och ett socialt spel, bli tillräckligt omtyckt för att nomineras till valbar plats i ett kommunalt val, bli vald, sköta sitt jobb och kanske om man har en extrem tur slutligen nomineras till riksdagsplats och få tillräckligt många personkryss.

Hur du gör är lönlöst eftersom du varken besitter kompetensen, bakgrunden eller det sociala för att ens nomineras till valbar plats i runkhyttebruk. Långtidsarbetslös aspis vars enda merit är att ha misslyckats med högskola och som ständigt ligger i konflikt med sig omgivning, precis den personen man vill ha som representant för sitt parti.
Citera
2026-04-09, 06:46
Medlem
Tror sd har den kortaste karriärvägen. De har hur många tomma stolar som helst att fylla ute i kommunerna.
Citera
2026-04-09, 06:48
Medlem
Svavelbryggas avatar
Lättast just nu verkar att bli SDare på kommunal nivå, de har väl fortfarande problem att fylla sina stolar eftersom folk blir uteslutna hela tiden.
Citera
2026-04-09, 10:19
Medlem
Connykrims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alexxanderhamilton
Men hur får man moderaterna att välja mig istället för uffe?

Vältalig
Citera
2026-04-09, 10:31
Medlem
Comitiums avatar
Om du har en hög sahällsposition och är välkänd bland allmänheten kan du bli topp-politiker på direkten.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in