2026-04-08, 19:37
Medlem
Läst om detta i Ludvika tidning och Dala-Demokraten:

”En en kvinna i 20-årsåldern från Dalarna har dömts till rättspsykiatrisk vård efter att ha gjort sig skyldig till en rad brott mot flera släktingar.

https://www.dalademokraten.se/2026-03-10/kvinna-doms-till-vard-for-hot-och-omfattande-skadegorelse/

”Kvinnan anklagade sina föräldrar för övergrepp, sprejade hakkors och hotade pappan med kniv. Hon åtalades för en lång rad brott. Nu har tingsrätten meddelat sin dom.”

https://www.nyaludvikatidning.se/kvinna-sprejade-sonder-sin-pappas-bostad-bedoms-ha-allvarlig-psykisk-storning/

Min första tanke var att Ludvika är känt för NMR när jag läste om hakkorsen, men har senare fått se bilder på hur huset ser ut både invändigt och på fasaden och har nu bara kalla kårar. Någon som vet något?
Citera
2026-04-08, 19:42
Medlem
BombaySaphires avatar
Vilka bilder på huset syftar du på? Kan du länka fotona?
Citera
2026-04-08, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Parerol
Min första tanke var att Ludvika är känt för NMR när jag läste om hakkorsen, men har senare fått se bilder på hur huset ser ut både invändigt och på fasaden och har nu bara kalla kårar. Någon som vet något?
Förstår inte logiken. Huset kan se ut hur som helst och det säger noll om eventuell koppling till NMR.
Citera
2026-04-08, 19:58
Medlem
Tänkte på att NMR tidigare klottrat och klistrat hakkors i Dalarna, så om de tjafsat med någon och bestämt sig för att göra detta på en persons hus eller dylikt
Citera
2026-04-08, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
Vilka bilder på huset syftar du på? Kan du länka fotona?

Har bara blivit visad men inte fått något skickat tyvärr
Citera
2026-04-08, 20:15
Medlem
Crabbofixs avatar
det är bra att hon får vård
Citera
2026-04-08, 22:26
Medlem
Tomtekukars avatar
Som vanligt ska det psykologerna gräva, förmildrande omständigheter hittas och vi ska alla nicka förstående, då det gäller en kvinna. Notera skillnaden: hade en man i 20-årsåldern hotat, sprejat hakkors och förstört föräldrarna, då hade det blivit ett ramaskri. “Kasta bort nyckeln”, kanske rentav krav på avrättning i debatten. Dubbla måttstockar som vanligt.
Citera
2026-04-08, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomtekukar
Som vanligt ska det psykologerna gräva, förmildrande omständigheter hittas och vi ska alla nicka förstående, då det gäller en kvinna. Notera skillnaden: hade en man i 20-årsåldern hotat, sprejat hakkors och förstört föräldrarna, då hade det blivit ett ramaskri. “Kasta bort nyckeln”, kanske rentav krav på avrättning i debatten. Dubbla måttstockar som vanligt.

Tror du det? Jag har iallafall uppfattningen om att detta är en väldigt sjuk person. Självklart skall alla med psykiska sjukdomar, oavsett kön få konsekvenser och vård utefter handlingar. Hon har tydligen haft en salong i huset som hon vandaliserat, enligt en tjej som fixat ögonfransar hos henne och även denna tjej som visade bilderna från FUPen på hur hon bott och vad hon gjort med huset. Verkar som att något slagit slint nu såklart men som jag förstår det har hon besvärats av psykiska problem sedan många år, något som skall vara välkänt i hennes omkrets. Tråkigt att det skall gå så långt innan lämplig insats, och man undrar ju hur många som råkat ut för henne innan hon ger sig på sin egen familj!
Citera
2026-04-08, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crabbofix
det är bra att hon får vård

Instämmer
Citera
2026-04-08, 23:30
Medlem
Enligt artikeln har hon tänkt döda sin pappa med en fruktkniv… men det verkar inte bara vara familjen som vittnar om ofredanden

Min vän som läst domen berättar att hon även skall ha utsatt grannarna för trakasserier under flera månader, bland annat försökt ta sig in genom fönstret till ett barns sovrum mitt i natten, och ett äldre par skall behövt flyttat på grund av hennes beteende. Hon har sprayat ”EINAR” med graffiti över hela väggarna då hon menat att de varit i en relation och ”GEORGE” som skall vara einars bror på garageporten utanpå huset.

Detta har då skett på Knutsbo i Ludvika som i övrigt är ett lugnt familjeområde.
Citera
2026-04-09, 01:07
Medlem
Finns det namn eller fup på denna stjärna. Väldigt nyfiken då jag har avlägsen släktingar so, stämmer in på profilen.
Citera
2026-04-09, 06:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jasper58
Finns det namn eller fup på denna stjärna. Väldigt nyfiken då jag har avlägsen släktingar so, stämmer in på profilen.

J*sefin, osäker på efternamn
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in