2026-04-08, 18:45
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoTruce
1. Lär barnet att stava korrekt
2. Lär barnet att det inte är statsministern som "ändrar" lagen
3. Ge fan i att använda ungar i politiska propagandakampanjer
Helt riktigt. Me ne frego. Sist var det Alan Kurdi som användes som argument för att vi ska förstöra Europa. Vill ungarna slippa fängelset får dom se till att sluta begå allvarliga brott.
Citera
2026-04-08, 18:46
Medlem
lundaelevs avatar
Det är fejk.
Citera
2026-04-08, 18:46
Medlem
NoTruces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Läs mitt inlägg här under. Kan vara så det har gått till:

Visst, säg att barnet skrivit brevet helt på eget bevåg. Det är ändå minst en vuxen som kontaktat media om det. Inte har den vuxne satt sig ner med barnet och pedagogiskt förklarat att pappa (eller mamma) nu tänker använda det du skrev från hjärtat, lilla hjärtat, som ett slagträ i en politisk debatt du tyvärr är för liten för att förstå, men som är viktig för att se till att vi även fortsättningsvis kan fylla landet med blattar som pepprar ihjäl varandra.
Citera
2026-04-08, 18:47
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Tja, det är ju barn man tänker sätta i fängelse (iofs. grovt kriminella barn eller barn som har begått grova brott). Så då är det väl inte så konstigt att man publicerar ett barns uppfattning om lagar som rör barn?
Vad är barnens uppfattning om att åka land och rike runt för att agera torpeder och mula folk på beställning då? Egentligen borde vi börja bestraffa skitungarnas föräldrar också. Klarar man inte av att uppfostra sina ungar till att inte bli mördare är man fan ett loseravskum som förtjänar fängelse.
Citera
2026-04-08, 18:49
Medlem
NoTruces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Helt riktigt. Me ne frego. Sist var det Alan Kurdi som användes som argument för att vi ska förstöra Europa. Vill ungarna slippa fängelset får dom se till att sluta begå allvarliga brott.

Jag håller med dig. Jag bryr mig inte. Så här i backspegeln är det alldeles riktigt uppenbart att Alan Kurdi bara var intressant som ett slagträ i en debatt vi egentligen inte ens ska behöva ha, precis som den vi måste ha nu.
Citera
2026-04-08, 18:49
Medlem
Pinoputchins avatar
Håller med sjuåringen, att sätta 13-åringar i fängelse kan knappas vara prio ett i Sverige just nu. Jävla dumheter.
Citera
2026-04-08, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pinoputchin
Håller med sjuåringen, att sätta 13-åringar i fängelse kan knappas vara prio ett i Sverige just nu. Jävla dumheter.

Du förstår inte eftersom du inte bor här

CP
Citera
2026-04-08, 18:56
Medlem
Asb3rger1337s avatar
Halva grejjen ÄR ju att de VET att folk blir pissed på sånhär bajskorv-nivå-retorik.
En 7 årings sätt att uttrycka sig är lagom provocerande och ligger hyffsat bra i ton för att få kvinnor att tycka de är vettigt o äldre män att bli tillräckligt sura. Maximalt engagemang.

Såklart är fängelse-lösningen de vi har och e man inte nöjd kan man rösta på annat eller gå ut o krama alla barn som ser ut o kunna va i riskgrupp för att skjuta.
Citera
2026-04-08, 18:59
Medlem
Artikeln fick mig nyss att inte vilja läsa expressen igen någonsin.
Citera
2026-04-08, 19:00
Medlem
"Ändras stavas med ä din dumma jävla fitta"
//Uffe
Citera
2026-04-08, 19:05
Medlem
Kundalinis avatar
Ett nutida eller framtida gängkriminellt barn som oroar sig för de kriminella kompisarna eller som vill kunna fortsätta mörda utan att riskera fängelse om några år?

Har Expressen verkligen kollat upp vad detta är för ett barn?
Citera
2026-04-08, 19:15
Medlem
Stormivattenglass avatar
Det är det här med att det alltid ska tyckas synd om mördare och våldtäktsmän som har fått fäste i det svenska kynnet.

Tänk i stället en 13-åring som avrättat ditt barn och som sitter och skrattar åt dig i rättssalen medan du gråter och sörjer ditt mördade barn. Då tror jag inte att du bryr dig så mycket om att 13-åringen får sitta och spela tv-spel bakom galler några år, då hade du nog önskat ett ännu värre straff.

Detta är inte menat till flickan såklart utan till Expressen och resterande klägg som alltid tycker synd om dessa monster.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in