Citat:
Ursprungligen postat av
NoTruce
1. Lär barnet att stava korrekt
2. Lär barnet att det inte är statsministern som "ändrar" lagen
3. Ge fan i att använda ungar i politiska propagandakampanjer
Läs mitt inlägg här under. Kan vara så det har gått till:
Citat:
Ursprungligen postat av
TomatKungen
Lilla Aktuellt (Aktuellt för barn) hade för några veckor sedan inslag om fängelser för barn mellan 13-17. Där en personal på fängelset visade runt i fängelset och berättade om det. Givetvis ett upprörande inslag för en 7-åring! Som själv nyss har lärt sig att skriva. Förmodligen plitade hon ner sitt brev efter att tex. ha sett inslaget på Lilla Aktuellt. Kanske valde vuxna sedan att skicka hennes brev. Men det låter faktiskt troligt att 7-åringen har tänkt och agerat själv när hon skrev brevet.
Citat:
Ursprungligen postat av
SilkyJohnson
Självklart är det sjuåringens föräldrar som sagt till henne och förmodligen hjälpt henne skriva. Eller så är det nån lärare som vart där.
Nope. Jag tror att hon har tänkt och skrivit själv. Men själva skickandet av brevet misstänker jag starkt att vuxen ligger bakom!
Barn som nyss läst sig skriva och reflektera, skriver gärna en hel del. Inget konstigt med det. Hör till utvecklingen!
Citat:
Ursprungligen postat av
Kanonen56
Jag såg det. Jag tror så med!
Tack för att du delgav den där historien, det förklarar ju en hel del.
Jag vet ju inte säkert att det är så det ligger till, men jag ser det som ytterst troligt! Jag såg Lilla Aktuellt med mina barn, de reagerade inte nämnvärt på just det inslaget, mer än att de sa "men man är ju
barn när man är 13 år! Ska de sätta barn i fängelse?" Då får man som vuxen förklara att det endast gäller vid grova brott. Så vet ens barn och blir lugnade i att det inte gäller lite random kids som kommer kastas i fängelse.