2026-04-07, 22:24
Medlem
Har ni något? Ska snart ut i arbetslivet och vill inte hamna på fel plats. Tacksam för svar.
Citera
2026-04-07, 22:27
Medlem
Ellenlivsviljas avatar
Jobba inte för bögarna i hamnen.
Citera
2026-04-07, 22:32
Medlem
Belters avatar
Vad snackar du om? Finns det så många att välja på i den hålan menar du? Löjligt.
Citera
2026-04-08, 00:11
Medlem
Anybodykillers avatar
Metsä Tissues har riktigt roliga anställda och chefer men 5-skift gör en människa till levande död (om man inte har någon naturlig läggning för det). Jag skulle inte bli förvånad om de satt droglås på kaffemaskinen.

Kränga kylskåp och diskmaskiner eller stapla mikrovågsugnar på electrolux var inte så kul det heller men bra pengar och bra jobbtider. På sommaren sätter de på ett iskallt sprinklersystem för det blir över 30 grader i konteinerarna. Men man jobbar ändå utan tröja och är dyngsur av svett. Vintern var motsatsen.

En snubbe bröt armarna vid urlastningen vid rälsen och en tjej knäckte nacken efter att ett lastnät gav vika för en mikro.

Jävligt bra chefer dock minns speciellt A Ramb3rg... han lät märkligt nog precis som Peter Harryson...

Kriminalvården har jag ej jobbat meden har hört av flera att ledarskapet är dåligt och att det rinner över på allt annat.

Nimbus (båtarna) hade en rykte förr om att vissa blev helt nollade i huvudet efter ett tag pga kemikalierna. Folk var som om att de hade boffat men det borde ha åtgärdats tänker jag(?).

Man brukar säga att de värsta jobben har de skönaste anställda och det finns en viss sanning i det.
Citera
2026-04-08, 00:46
Medlem
Anybodykillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Belter
Vad snackar du om? Finns det så många att välja på i den hålan menar du? Löjligt.
Möter man folk från Mariestad med karriär så är det sällan en karriär på ett jobb i Mariestad. Det finns väldigt fina hus och byggnader men det är en kommunal katastrof i termer av stabil inkomst i åldrarna 18-50.

Ett litet skämtsamt namn för delen bort mot Ekudden-Torsö är "skuldkusten" men det bor faktiskt en hel del höginkomsttagare där som pendlar till sina jobb utsocknes. Nu har det även börjat växa fram ett område uppe på kullen där det mesta är arkitektritat.

Det är lite av Sveriges motsvarighet på Florida där de mer välställda inte gör någon inverkan på kommunens halvdöda samhällskropp än typ bygger golfbanor och har vetorätt i stadsplaneringen. Mig veterligen finns inget ghetto där men pensionärer äger de flesta lägenheterna.
Citera
2026-04-08, 06:17
Medlem
Riksreptilens avatar
Kyrkan har mycket dåligt rykte för mobbing och andra psykiska påfrestningar.
Ev har stiftet fått ordning på Mariestad sista åren?

Bögarna i hamnen må ha dåligt rykte men lär inte ersättas av AI eller robotar närmsta åren.
Senast redigerad av Riksreptilen 2026-04-08 kl. 07:05.
Citera
2026-04-08, 07:10
Medlem
dwgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kontentan4567
Har ni något? Ska snart ut i arbetslivet och vill inte hamna på fel plats. Tacksam för svar.

Nu vet jag inget om Mariestad
Men är ju upp till var och en, en arbetsplats nån gillar hatar en annan tex

En arbetsplats blir bra om du gillar din arbetsuppgift och närmaste kollega
finns alltid buttergökar som hatar allt och byter företag då och då, dom ska man inte lyssna på

Har haft två arbetsgivare sedan -99,
Hade jag inte flyttat 25mil för 13år sedan så hade jag troligen varit kvar
Citera
2026-04-08, 08:14
Medlem
4skins avatar
Vilka år bögarna i hamnen som ni refererar till?
Citera
2026-04-09, 14:07
Medlem
laughingducks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Belter
Fel citat
Citera
2026-04-09, 14:09
Medlem
laughingducks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kontentan4567

Fattat det rätt
Du är från Mariestad men behöver Flashback för få omdömen 🤔
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in