2026-04-07, 19:20
Medlem
Harald.Guldhatts avatar
Vad dricker ni för att det är gott och inte för att bli berusade?
Något ni lyxar till det med en grå tisdag mitt i veckan?
2026-04-07, 19:27
Avstängd
TheJesuits avatar
Jag föredrar renat brännvin. Gott med en neutral smak som passar till det mesta.
2026-04-07, 19:39
Medlem
Grappa eller Calvados. Slår alla whiskysorter.
2026-04-07, 19:59
Medlem
En väl kyld folköl 2,8. Falcon Bayerskt gärna.
2026-04-07, 20:05
Medlem
Onanikrems avatar
Brukar ta en Punch till ärtsoppan på Torsdagar. Det är gott. Cognac till kaffet på helger händer också, men inte så ofta. Flaskan räcker oftast ett halvår.
2026-04-07, 20:09
Avstängd
tutankhumans avatar
Ibland unnar jag mig en Pistonhead cider med smak av hallon och röda vinbär. Kan börja med den för att sedan hälla i mig allt annat, bli packad och stå på balkongen och skrika glåpord efter invandrare.

Dricker dock inte alls om jag inte ämnar bli full.
2026-04-07, 21:40
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harald.Guldhatt
Vad dricker ni för att det är gott och inte för att bli berusade?
Något ni lyxar till det med en grå tisdag mitt i veckan?
Jag förstår inte frågan? Brukar du dricka olika saker om det skall vara gott eller för att bli full?
Självklart dricker jag det jag tycker är gott, oavsett om det är tisdag eller fredag eller om det skall drickas i berusningssyfte. Idag blev det påsköl från Klackabackens till maten och ett par glas rosé efter det.
2026-04-07, 21:54
Moderator
tobess avatar
Jag dricker förstås sånt jag tycker är gott då jag både har åldern inne för att köpa det jag vill och inte heller bor under en bro i en papplåda.

Men om jag nu svarar på vad jag antar du menar så dricker jag mig inte full på dyrare alkohol. Det brukar få stå för dom första sakerna man dricker, då det känns som pengaslöseri att dricka finare/dyrare drycker när man har tillräckligt många under bältet.

Det är ju det här som är kardinalfelet som folk ofta gör på nyår t.ex.. Börjar kvällen med billig skitöl och tvivelaktig sprit för att sedan poppa en dyr champagne kring tolvslaget när dom redan är i det skedet av kvällen att dom kunde dricka precis vad som helst utan att märka skillnaden.

Om man bara har råd med en flaska av något bättre, så börjar man med det.
2026-04-07, 23:04
Medlem
SoulOfSophias avatar
Ett glas rödvin är gott på kvällen, men det är ju för att man vill få ett litet värmande buzz av det. Det finns nog inte folk som dricker alkohol utan att vara ute efter detta överhuvudtaget. I så fall måste det vara en väldigt liten grupp och i så fall tror jag ändå att den gruppen dricker alkoholfritt.

TS och likasinnade som hävdar annat kanske borde ägna sig åt lite shadow work... =)
Senast redigerad av SoulOfSophia 2026-04-07 kl. 23:06.
2026-04-08, 17:29
Medlem
lundaelevs avatar
När jag sk aunna mig något så blir det söta saker, delvis för onyttigt att dricka annars men det gör också så att det smakar mer och är godast. Jag tycker att galiano eller typ malibu i exotiska drinkar är bästa spriten när jag ska unna mig.
2026-04-08, 18:20
Moderator
Allaballawallas avatar
Det finns redan trådar där ämnet diskuteras. Ta det där i stället och starta inte listtrådar med haltande diskussionsunderlag.

Tråd låst.

/Mod

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in