2026-04-07, 16:09
Medlem
Hej
Jag har inte spelat poker på Svenska Spel på några år.
Fick lust att spela idag.
Kommer ihåg att på onsdagar, fredagar och söndagar gick det turneringar såsom Fredagsfighten, Söndagssteken, etc där man kunde man spela kval väldigt billigt.
Nu när jag loggade in så hittar jag inga såna kvalspel.
Vad har hänt? Finns inte dessa turneringar och kval längre?
Citera
2026-04-07, 16:32
Medlem
sebastian66s avatar
Det kanske kan vara bättre att öppna ett konto på pokerstar.com. Där finns det ju hur många turneringar som helst man kan kvala in till.
Vad är det för skillnad på svenska poker och pågåstår som är mest känt av alla?
Jag har kvalat in till två större turneringar genom att bara spela spin and go som det heter.
När man spelar detta spelet så får man en gratis biljett som är värd 0,50 usd.
Då har du möjligheter att vinna en ny biljett på en dollar eller 1,50 eller 11 $. Sedan kan du bara kvala dig uppåt hela tiden.
Jag har två stycken biljetter som jag har vunnit som ligger på en insats på 109 $.
Turneringen heter Bronze pass. Där är den totala vinstsumman på 400.000 $ eller en miljon dollar. Jag menar att du vet om att man ska fördela Alla vinster på ett par hundra personer.
Samtidigt om det är en turnering som har en vinst på en miljon så är det ju i regel minst 11 till 12.000 personer som spelar.
Samtidigt är det ganska roligt för att jag har bara betalat 0,5 usd.
Citera
2026-04-07, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av concensus
Hej
Jag har inte spelat poker på Svenska Spel på några år.
Fick lust att spela idag.
Kommer ihåg att på onsdagar, fredagar och söndagar gick det turneringar såsom Fredagsfighten, Söndagssteken, etc där man kunde man spela kval väldigt billigt.
Nu när jag loggade in så hittar jag inga såna kvalspel.
Vad har hänt? Finns inte dessa turneringar och kval längre?

Svenska Spel har ju bytt plattform igen så det är mkt som inte är sig likt, men det är dock fler spelare idag (inte bara Svenskar) vilket är positivt.
Citera
2026-04-07, 17:31
Medlem
CooolaFlickan2014s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cooltrayne
Svenska Spel har ju bytt plattform igen så det är mkt som inte är sig likt, men det är dock fler spelare idag (inte bara Svenskar) vilket är positivt.
Hur ser den ut nu då? Den förra vet jag var väldigt ful.
Citera
2026-04-07, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CooolaFlickan2014
Hur ser den ut nu då? Den förra vet jag var väldigt ful.

Fortfarande bara sopor allting
Citera
2026-04-07, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Donner123
Fortfarande bara sopor allting
Ok, tycker Boss Media-mjukvaran var ganska snygg, varför sa de avtalet med Boss Media?
Citera
2026-04-07, 21:30
Medlem
Citat:
Ok, tycker Boss Media-mjukvaran var ganska snygg, varför sa de avtalet med Boss Media?

Den plattformen de hade på boss för enbart svenska spelare höll väl på att dö ut pga inga spelare. Antar att valet stod mellan att haka på något befintligt större nätverk med spelare från flera länder eller lägga ned helt.
Citera
2026-04-08, 21:35
Medlem
Citat:
Var det inte på Boss som de mest osannolika händer bytte av varandra? Tex satt man där med en straight flush så hade klart som fan en annan spelare en högre straight flush. AA fick alltid stryk av en sämre hand. Tycker att den nuvarande är bättre och det känns som riktig poker, sällan man ser kåkar och fyrtal och högre.

Har bara spelat några sit’n go och inte börjat med någon turnering ännu då jag inte har spelat poker sen den stora pokerboomen var och behöver träna upp mig lite.

Skulle vara kul att spela en större turnering igen, deltog i Svenska Mästerskapen några gånger där man vunnit plats via någon kvalturnering.

Ser dock att Svenskaspel har en turnering och kvalturneringar till denna där man kan ha turen att vinna en resa till Vegas i sommar
https://spela.svenskaspel.se/poker/vegasaventyret
Citera
2026-04-09, 06:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MickelMan
Var det inte på Boss som de mest osannolika händer bytte av varandra? Tex satt man där med en straight flush så hade klart som fan en annan spelare en högre straight flush. AA fick alltid stryk av en sämre hand. Tycker att den nuvarande är bättre och det känns som riktig poker, sällan man ser kåkar och fyrtal och högre.

Har bara spelat några sit’n go och inte börjat med någon turnering ännu då jag inte har spelat poker sen den stora pokerboomen var och behöver träna upp mig lite.

Skulle vara kul att spela en större turnering igen, deltog i Svenska Mästerskapen några gånger där man vunnit plats via någon kvalturnering.

Ser dock att Svenskaspel har en turnering och kvalturneringar till denna där man kan ha turen att vinna en resa till Vegas i sommar
https://spela.svenskaspel.se/poker/vegasaventyret
Eller så spelade du dåligt och skyller på riggat?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in