Jag funderar på att flytta ner till Stockholm. Får reklam för nya hyresrätter i på slagsta strand läget känns trevligt med närhet till Mälaren. MEN det ligger i Botkyrka kommun å det verkar svårt att få dom uthyrda. Finns väl risk att det blir en avdumpningsplats för socialfall. Dessutom måste man åka samma kollektivtrafik som alla ligister.
Vad tror ni?
Tänkte egentligen köpa en lägenhet mycket närmare centrum men vill först testa på att bo runt Stockholm. Bor i Norrlands inland nu.
Det ligger mellan Fittja och Norsborg, två områden med dåligt rykte. Själv har jag aldrig varit där.
Jag skulle satsa på något som ligger lite närmare stan. Jag har fått bra vibbar i området kring Hökarängen och Gubbängen. Kan tänka mig att man kan få tag i något till relativt bra pris där.
Dessa områden med villor och parhus intilliggandes mindre trivsamma ställen (som fittja) är ofta trevliga att bo i ändå. Har vänner som bott i hus nära alby t.ex. Väldigt lugnt. Det är ofta skötsamma invandrare och svenskar som bor där.
Problemet är väl mer om man ska ta sig kommunalt, kliva av i fittja sena kvällar t.ex. Men det går ju bussar med. Och det brukar inte vara så farligt i dessa områden heller att man inte skulle våga åka tunnelbana.
Skolor finns ju många att välja på och det är ju inte närhetsprincipen som gäller ändå, om man har barn. Har du inga andra alternativ hade jag chansat. Synd att det var så dyra hyror dock, det verkar inte göra skillnad vilket område det gäller.
Senast redigerad av Upp-till-bevis 2026-04-07 kl. 15:19.