2026-04-07, 13:14
Medlem
Jag funderar på att flytta ner till Stockholm. Får reklam för nya hyresrätter i på slagsta strand läget känns trevligt med närhet till Mälaren. MEN det ligger i Botkyrka kommun å det verkar svårt att få dom uthyrda. Finns väl risk att det blir en avdumpningsplats för socialfall. Dessutom måste man åka samma kollektivtrafik som alla ligister.
Vad tror ni?
Tänkte egentligen köpa en lägenhet mycket närmare centrum men vill först testa på att bo runt Stockholm. Bor i Norrlands inland nu.
Citera
2026-04-07, 13:17
Medlem
Crabbofixs avatar
"Slagsta är gott för själen och kropp,helt enkelt jättevackert ."

från google recensioner

så det blir nog bra
Citera
2026-04-07, 13:21
Medlem
Connykrims avatar
Du kan ju skaffa bil också så slipper du åka tåg med all ligister.
Citera
2026-04-07, 13:23
Medlem
Voloteas avatar
Ligger det inte precis intill Fittja?
Citera
2026-04-07, 13:23
Medlem
Det ligger mellan Fittja och Norsborg, två områden med dåligt rykte. Själv har jag aldrig varit där.

Jag skulle satsa på något som ligger lite närmare stan. Jag har fått bra vibbar i området kring Hökarängen och Gubbängen. Kan tänka mig att man kan få tag i något till relativt bra pris där.
Citera
2026-04-07, 13:29
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Connykrim
Du kan ju skaffa bil också så slipper du åka tåg med all ligister.

Om du har bil måste den vara försäkrad. Inte billigt i Botkyrka !

Bilar eldas på löpande band
Citera
2026-04-07, 13:47
Medlem
Connykrims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av george.sthlm
Om du har bil måste den vara försäkrad. Inte billigt i Botkyrka !

Bilar eldas på löpande band

Måste och måste.. tänker man ändå flytta till botkyrka/fittja så måste man direkt anpassa sig och leva krim livet, annars blir man ett offer.
Citera
2026-04-07, 13:53
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Connykrim
Måste och måste.. tänker man ändå flytta till botkyrka/fittja så måste man direkt anpassa sig och leva krim livet, annars blir man ett offer.

+ köpa kamphund
Citera
2026-04-07, 14:05
Avslutad
Hyresrätt i norra Botkyrka. Det blir inte värre.
Citera
2026-04-07, 14:08
Medlem
Tavastehuss avatar
Hur hög är hyran?
Citera
2026-04-07, 15:13
Medlem
Dessa områden med villor och parhus intilliggandes mindre trivsamma ställen (som fittja) är ofta trevliga att bo i ändå. Har vänner som bott i hus nära alby t.ex. Väldigt lugnt. Det är ofta skötsamma invandrare och svenskar som bor där.
Problemet är väl mer om man ska ta sig kommunalt, kliva av i fittja sena kvällar t.ex. Men det går ju bussar med. Och det brukar inte vara så farligt i dessa områden heller att man inte skulle våga åka tunnelbana.

Skolor finns ju många att välja på och det är ju inte närhetsprincipen som gäller ändå, om man har barn. Har du inga andra alternativ hade jag chansat. Synd att det var så dyra hyror dock, det verkar inte göra skillnad vilket område det gäller.
Senast redigerad av Upp-till-bevis 2026-04-07 kl. 15:19.
Citera
2026-04-07, 16:50
Medlem
von Hindenburgs avatar
Den centrala frågan är om man har barn i skolålder. Om man har det är områden som hamnar i samma skolor som mångkulturen inget att ha.

Jag är för övrigt också medveten om att det finns natursköna lugna små områden i Norra Botkyrka. Frågan om skolor är dock totalt avgörande.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in