2026-04-07, 11:57
Medlem
Crabbofixs avatar
Som ni märkt så tränar tjejer röven till 99 procent på gymmet, det är enorma mängder hiptrusts, olika typer av böj, utfall, kickbacks osv...

män däremot, ingenting... nån enstaka får lite röv av böj, men dom flesta kör inte böj överhuvudtaget och knappast rövfokus om dom kör...

Då kanske ni tänker "snygg röv" det är något som bara tjejer ska ha. Tjejer bryr sig inte om snygga rövar på killar...

Men så är det ju inte. "A firm, toned, or muscular butt is ranked highly by many women as it signals fitness and strength. "

Så vi kan alltså konstatera att en snygg röv är något kvinnor tycker är attraktivt på män.

Men är det enda anledningen att träna röv? Svaret är nej:

"Starka sätesmuskler är grundläggande för funktionell styrka, eftersom de fungerar som kroppens kraftpaket för att stabilisera bäckenet, stödja ryggraden och generera kraft i dagliga rörelser som att gå, lyfta och gå i trappor. Svaga sätesmuskler kompenserar mot andra muskler, vilket resulterar i smärta i nedre delen av ryggen, knäproblem och minskad atletisk prestation."

Vi kan alltså konstatera att en bra röv är både attraktivt och något av det mest grundläggande för funktionell styrka, ändå så ser vi alla dessa killar och män på gymmet som står framför spegeln och kör hantelcurl?

Varför har ni så sneda prioriteringar?

Röven bör vara nr 1 både för tjejer och killar!
Citera
2026-04-07, 12:10
Medlem
CooolaFlickan2014s avatar
Finns massor av män som tränar rumpa, det kan vara du missat det och därför drar en felaktig slutsats.
Citera
2026-04-07, 12:19
Medlem
Crabbofixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CooolaFlickan2014
Finns massor av män som tränar rumpa, det kan vara du missat det och därför drar en felaktig slutsats.

Skitsnack.

Finns knappt en man som tränar röven, på något gym. Aldrig i helvete att dom står och väntar på att hip thrust maskinen ska vara ledig. Eller specifikt lägger röven överst i träningsschemat.

Finns inte en video med en enda bodybuilder som tränar röven på youtube!
Inte en infuencer!

Dom flesta gym hade inte ens rövmaskiner för 5 år sen!

Röven har inte varit prio ens för kvinnor och aldrig för män.
Citera
2026-04-07, 12:20
Avslutad
Mina benpass brukar fokusera på rumpan. Är
60+ och då händer samma sak med mannens rumpa som det kvinnor drabbas av årtionden tidigare. Att få upp stussen i min ålder kräver ett jävla fokus.
Citera
2026-04-07, 12:24
Medlem
Fantens avatar
Vad rör det dig? Sköt ditt och skit I andras.

För övrigt så suger den här brudtrenden med jätterövar, Särskilt på i övrigt smala människor.
Citera
2026-04-07, 12:36
Medlem
Låter som du inte varit på riktiga gym? På fitness 24 seven så kanske inte männen tränar så mycket rumpa men jag ser det varje gång jag är på gymet.

Och varför är det som hjärtefråga?
Citera
2026-04-07, 12:38
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crabbofix
Skitsnack.

Finns knappt en man som tränar röven, på något gym. Aldrig i helvete att dom står och väntar på att hip thrust maskinen ska vara ledig. Eller specifikt lägger röven överst i träningsschemat.

Finns inte en video med en enda bodybuilder som tränar röven på youtube!
Inte en infuencer!

Dom flesta gym hade inte ens rövmaskiner för 5 år sen!

Röven har inte varit prio ens för kvinnor och aldrig för män.

Du snackar i nattmössan.
Jag har tränande på allt från källargym till sats och alltid sett killar träna knäböj, maskiner osv.
Citera
2026-04-07, 12:38
Medlem
Crabbofixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anklagaren
Mina benpass brukar fokusera på rumpan. Är
60+ och då händer samma sak med mannens rumpa som det kvinnor drabbas av årtionden tidigare. Att få upp stussen i min ålder kräver ett jävla fokus.

Bra!

Och visst är det så, det blir ännu svårare att behålla röv upp i åldern.

Vet att bodybuildern Jay Cutler (som bara är lite över 50) är rädd för att få vad han kallar skyffel-röv, alltså att bli platt-arslad på ren svenska
Citera
2026-04-07, 12:39
Medlem
Crabbofixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mailmans
Du snackar i nattmössan.
Jag har tränande på allt från källargym till sats och alltid sett killar träna knäböj, maskiner osv.

Tränar folk böj? Ja, men väldigt lite.
Är böjen röv-fokuserad på det sätt som t ex tjejer använder böj? Aldrig.

Och vad du menar med "maskiner" vet jag inte.

90 procent av alla gym saknar dedikerade röv-maskiner.

99 procent av alla gym saknade det för 5 år sen.
Citera
2026-04-07, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CooolaFlickan2014

Dom flesta vältränade män har även fin rumpa
Citera
2026-04-07, 12:48
Avstängd
tutankhumans avatar
Jag är en riktig karlakarl och kör ofta utfallssteg med medicinboll/hantlar. Jag gör det visserligen inte för rövens skulle, men likafullt blir ju även den tränad därmed.
Citera
2026-04-07, 12:49
Medlem
Mr Coffees avatar
Jag körde squats och bulgarian splits igår om det hjälper. M47
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto