2026-04-07, 09:45
Medlem
CtrlAltDelThiss avatar
Ett svenskt band som jag tänkte passade på att starta en tråd om nu är Stockholmsbaserade gruppen Harms Way. Det här projektet - som bär samma namn som sista Terra Firma-albumet - skapades av Fredrik Lindgren som kanske mest är känd för sin tid i death metal-bandet Unleashed på 90-talet. Nu när jag drar igång den här tråden läser jag att Fredrik Lindgren dog i januari förra året och han var egentligen inte äldre än 53 år. Vad hände? Kulturen bidrog han till och hans intresse för 70-talet hörs klart och tydligt på Harms Ways debutalbum.

"Oxytocin" tracklist:

1. "As Times Goes By"
2. "High Becomes Low"
3. "Million Ways"
4. "Move Your Face"
5. "Tsunami"
6. "9 Out Of 10"
7. "Prime Time"
8. "Hocus Pocus"

Släpptes 2006 och responsen blev lite blandad och jag vet inte om det dröjde så länge efter releasen till den punkten att bandet lades på hyllan. Stefan "Stipen" Carlsson stod för trummorna och Merciless-gitarristen Erik Wallin blev en annan del av pusslet. Sångaren och basisten var tydligen Dimitrios 'Dim' Piatos som hade ett lite mindre CV.

Tyckte ni Harms Way åstadkom något bra inom stoner rock/metal-facket? Kan inte säga att jag lyssnat så mycket på debutalbumet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in