2026-04-07, 02:20
Medlem
SveaBunkerns avatar
Som rubriken lyder:

Hur har relationen varit mellan dina svärföräldrar efter separation eller skilsmässa?

Kan som TS dela med mig av att jag kramar om min dotters morfar när jag fört henne hem till honom och har även hälsat på hemma hos honom tillsammans med dottern, framförallt efter att min dotters mormor flyttade från huset.

Har än så länge inte lämnat dottern hos hennes mormor eller hälsat på hemma hos hennes mormor. Den häxan vill man inte ha att göra med.
Senast redigerad av SveaBunkern 2026-04-07 kl. 02:22.
Citera
2026-04-07, 03:17
Medlem
Negreritvs avatar
Svärfar är fortfarande lika cool som förr. Vi röker braj i hans källare och han muttrar ibland; "jag är inte förvånad att det blev som det blev, hon har alltid varit lite skev." Svärmor är mer av en nörd som vill spela plump hela tiden. Försöker ha så lite som möjligt att ha med henne att göra
Citera
2026-04-07, 07:10
Medlem
grungewhores avatar
Sporadisk kontakt, och träffas vid större kalas. Alltid mycket trevligt. Bra människor!
Citera
2026-04-07, 07:20
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Hur blev det mellan dig och dina svärföräldrar efter separation/skilsmässa?

Folk som man liksom fått på köpet för att man levt ihop med en viss kärring har jag alltid kapat kontakten med vid separation. Nu har jag iofs inga barn, kanske blir lite annorlunda då.
Citera
2026-04-07, 08:10
Medlem
Min sväherska umgås nåde med exet och hans föräldrar. Lite udda tror jag
Citera
2026-04-07, 08:41
Medlem
Enbart vid barnens högtider. Student, konfirmation och liknande. Inte födelsedagar, jul mm. Ser ingen poäng i det.
Citera
2026-04-07, 09:00
Medlem
Kolwezi-Nisses avatar
Jag umgicks lite med mina fd svärföräldrar en tid efter separationen, mest för att de stöttade mig på ett väldigt bra sätt.
Jag hade flyttat ganska långt för hennes skull och sen när det tog slut så kände jag ingen på den nya orten.

Men den relationen dog ut efter ca ett år om jag minns rätt, det var ganska längesen nu...
Citera
2026-04-07, 10:12
Medlem
Kleiners avatar
Out of sight out of mind. Så blev det.
Citera
2026-04-07, 19:57
Moderator
pbos avatar
Ingen kontakt. F.d. svärfar, som var en god vän, skickar grattismeddelanden ibland när jag fyller år. Mitt ex har uppenbarligen förbjudit all kontakt eller möjligen ljugit ihop att jag inte ville ha någon. Det gäller f.ö. inte bara f.d. svärföräldrarna. När exet dumpade mig såg hon till att alla gemensamma vänner och bekanta tog avstånd från mig. Från ena dagen till andra var det som om jag aldrig hade existerat för omgivningen. Jag fick reda mig bäst jag kunde medan hon som var otrogen och fuldumpade mig fick massor av stöd.

Jag är på sätt och vis glad att jag inte vet vad hon spridit för lögner om mig.
Citera
2026-04-07, 22:22
Medlem
CC75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pbo
Ingen kontakt. F.d. svärfar, som var en god vän, skickar grattismeddelanden ibland när jag fyller år. Mitt ex har uppenbarligen förbjudit all kontakt eller möjligen ljugit ihop att jag inte ville ha någon. Det gäller f.ö. inte bara f.d. svärföräldrarna. När exet dumpade mig såg hon till att alla gemensamma vänner och bekanta tog avstånd från mig. Från ena dagen till andra var det som om jag aldrig hade existerat för omgivningen. Jag fick reda mig bäst jag kunde medan hon som var otrogen och fuldumpade mig fick massor av stöd.

Jag är på sätt och vis glad att jag inte vet vad hon spridit för lögner om mig.

Förstår inte hur du kan acceptera något sådant PBO. Jag skulle ha slagits för mitt rykte.

Själv har jag idag bättre och mer kontakt med både f.d. svärfar och f.d. svåger (f.d. svärmor är borta sedan länge) än med mitt ex. Likaså med våra gemensamma vänner där relationen med dem idag är bättre då jag har mer tid för dem och prioriterar dem bättre än vad mitt ex gör. Mitt ex är dock en bra kvinna även om hon var den som lämnade så inga hard feelings oss två emellan idag.

// CC
Citera
2026-04-08, 06:52
Moderator
pbos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CC75
Förstår inte hur du kan acceptera något sådant PBO. Jag skulle ha slagits för mitt rykte.

Själv har jag idag bättre och mer kontakt med både f.d. svärfar och f.d. svåger (f.d. svärmor är borta sedan länge) än med mitt ex. Likaså med våra gemensamma vänner där relationen med dem idag är bättre då jag har mer tid för dem och prioriterar dem bättre än vad mitt ex gör. Mitt ex är dock en bra kvinna även om hon var den som lämnade så inga hard feelings oss två emellan idag.

// CC

Man kan inte försvara sitt rykte inför folk när man inte har kontakt med dem. Ingen hördecens av sig och undrade hur jag hade det. Det var bara att acceptera att de valde henne och hennes lögner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in