Citat:
Ursprungligen postat av
pbo
Ingen kontakt. F.d. svärfar, som var en god vän, skickar grattismeddelanden ibland när jag fyller år. Mitt ex har uppenbarligen förbjudit all kontakt eller möjligen ljugit ihop att jag inte ville ha någon. Det gäller f.ö. inte bara f.d. svärföräldrarna. När exet dumpade mig såg hon till att alla gemensamma vänner och bekanta tog avstånd från mig. Från ena dagen till andra var det som om jag aldrig hade existerat för omgivningen. Jag fick reda mig bäst jag kunde medan hon som var otrogen och fuldumpade mig fick massor av stöd.
Jag är på sätt och vis glad att jag inte vet vad hon spridit för lögner om mig.
Förstår inte hur du kan acceptera något sådant PBO. Jag skulle ha slagits för mitt rykte.
Själv har jag idag bättre och mer kontakt med både f.d. svärfar och f.d. svåger (f.d. svärmor är borta sedan länge) än med mitt ex. Likaså med våra gemensamma vänner där relationen med dem idag är bättre då jag har mer tid för dem och prioriterar dem bättre än vad mitt ex gör. Mitt ex är dock en bra kvinna även om hon var den som lämnade så inga hard feelings oss två emellan idag.
// CC