Citat:
Ursprungligen postat av
NZT1337
Ni kan fortfarande få kontakt med din man genom besök/post, såvida denna inte har restriktioner dvs. Om du inte vet var han är häktad är det bara att posta brev till valfritt häkte/anstalt så skickar dom vidare det dit det ska (inte dumt att skicka med ett frimärke eller två i brevet inte säkert att han har några frimärken så han kan svara!). Att ta en annan människas post och undanhålla denna är såvitt jag förstår det inte lagligt i sverige - så jag hade kontaktat kärringen och sagt att hon lämnar över räkningarna eller blir polisanmäld (spela för all del in samtalet så du har en inspelning där hon erkänner att hon tagit breven). Kan va klokt att försöka ta reda på vem din mans försvarare är så kan ni hålla kontakt genom försvararen iom att din man har rätt att begära tfn samtal med sin försvarare när han vill medan har än häktad och kriminalvården ska se till att han då får kontakt med advokaten.
Tack. Brev är nu skickade och porton finns med. Hoppas han får dom och han tar till sig allvaret i situationen.
Farmodern säger nu att hon lämnat räkningar vidare till hans advokat, har nu ingen aning om vad som händer med dom.
Hon är ombedd att inte ta hand om fler räkningar utan det sköter barnen from nu.
Försvararen svarar inte på mail och är inte nåbar på telefon annat än via meddelanden än så länge.
Och han är inte min man. Han är mina barns pappa. Vi har både myndiga och omyndiga barn tillsammans. Detta handlar som sagt om att hjälpa barnen ha kvar sitt vanliga liv och hem.