2026-04-06, 18:17
Medlem
Bokade 2 dubbelrum på strawberry hotel vid mall of Scandinavia förra helgen.

När jag ska checka in så får jag betala 200kr /person för den andra personen i båda bokningarna.
Frågade om inte hela idén med dubbelrum var att man bodde 2 personer och det är det man betalar för vid bokningar dubbelrum men receptionisten hävdade jag hade bokat dubbelrum för en person..

Det har jag aldrig varit med om förut och jag bor en del på lite olika hotell,
Att det det sen kostade 165kr för frukost kände jag ju till sen tidigare..
Citera
2026-04-06, 18:21
Medlem
Noetlovskijs avatar
Om du bokat för en person och ni dyker upp två så kommer du få betala extra. För tvätt, sänglinnen, frukost m.m.

Om du är så korkad så att du väljer en person, när du vet att ni kommer vara två, så...
Citera
2026-04-06, 18:24
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dickys
Bokade 2 dubbelrum på strawberry hotel vid mall of Scandinavia förra helgen.

När jag ska checka in så får jag betala 200kr /person för den andra personen i båda bokningarna.
Frågade om inte hela idén med dubbelrum var att man bodde 2 personer och det är det man betalar för vid bokningar dubbelrum men receptionisten hävdade jag hade bokat dubbelrum för en person..

Det har jag aldrig varit med om förut och jag bor en del på lite olika hotell,
Att det det sen kostade 165kr för frukost kände jag ju till sen tidigare..

Har du bokat 1 person och kommer 2 personer får du självklart betala mer.

Jag är mer förvånad att du inte blivit tillsagd tidigare om du ofta bor på hotell. Har dom verkligen frågat dig om ni ska bo två och du bokar för en och sen har dom inte tagit mer betalt?
Citera
2026-04-06, 18:25
Medlem
sebastian66s avatar
Jag kan inte säga att det kan vara något fel överhuvudtaget. Om du går in och tittar på bokningen så kan du markera hur många vuxna och hur många barn.
Troligen har du inte ställt in detta på två personer. Därför Är du tvungen att betala lite extra för att man förvaltar och sig att du kommer själv även att det är ett dubbelrum.
Testa att göra om bokningen utan att betala så ser du att du får skillnad på priset.
Citera
2026-04-06, 18:35
Medlem
Eurodiscos avatar
Självklart kommer du få betala mer om du bokat för en person men kommer med en till. Det har ingen betydelse om du har bokat dubbelrum familjerum eller enkelrum. Tvivlar på att andra hotell har låtit dig ta med en extra när du bara bokat för en person. Sluta vara snål och boka rätt antal från början
Senast redigerad av Eurodisco 2026-04-06 kl. 18:37.
Citera
2026-04-06, 19:50
Medlem
Reggad på flashback sedan år 2006 (så du är inte direkt 12 år) och förvånad över det här Folk är roliga!
Citera
2026-04-06, 19:52
Medlem
Det här måste vara en svennebanan grej.

Alltid när jag bokat hotel utomlands så bokar jag bara i mitt namn, dyker jag sen upp med andra och tar flera nycklar bryr sig inte staffen om, kan ha flera på mitt rum, brukar ha familjen där.
Citera
2026-04-06, 20:04
Medlem
godboys avatar
Boka rätt antal från början så är problemet löst. Det går att boka ett dubbelrum för en person, sen kostar det vanligen lite mer än om man bokar för en. Det är väl f f a frukost som då blir tillägg. Det funkar så även utomlands kan jag informera.
Citera
2026-04-06, 22:13
Medlem
jag hänger upp mig på att när jag bokar rum får jag betala för 2 pers ock 2 frukostar trotts att jag är själv
Citera
2026-04-06, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av diseledvin
jag hänger upp mig på att när jag bokar rum får jag betala för 2 pers ock 2 frukostar trotts att jag är själv
Inte om du bokar för en person....
Citera
2026-04-06, 23:31
Medlem
Dimpens avatar
För oss är det lustigt nog tvärtom. Vi brukar boka dubbelrum men kan aldrig i bokningen ange för tre personer (då krävs extrasäng) så vi anger två och kommer tre men inga problem hittils och det har alltid accepterats.
Citera
2026-04-07, 00:05
Medlem
Crabbofixs avatar
tycker det låter som du bokat enkelrum och sen har du kommit tillbaka till hotellet med en HORA och sen fick du betala extra för HORA PÅ RUMMET
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in