Ni är sambos. Ni delar inte på skulder och tillgångar på samma sätt som gifta.
Flyttade du in i din sambos lägenhet? Eller har ni flyttat in till en gemensam lägenhet sambon köpt? Flyttade du in är det hennes lägenhet. Flyttade ni in gemensamt är det bådas lägenhet och den ska delas.
Skulderna, vem har dem? Du, ditt problem. Hennes, inte ditt problem.
DU, med betoning på DU, har ett barn som DU är ansvarig för. DU kan inte köra dig själv i botten för din ex sambos skull. DU måste tänka på barnet också. Så det är inget elakt med att göra det du har rätt till att göra. Du och barnet ska kunna ha ett liv ni också och barnet behöver även dig.
Svår situation helt klart, ditt bolag har bra UC? Det finns företagshotell, kontor med övernattningsmöjligheter..man kan köra en fuling om det är panik under kortare tid..jag hade provat det iallafall.
Socialen som folk tipsar om funkar inte eftersom din inkomst är så pass god och du får inte ens ha företag.
Du står längst ner i näringskedjan och alla kommer öva stränghet och paragrafrytteri på dig de kommande åren.Det är lika bra att flytta från Sverige på en gång och börja om på nytt,Byta jurisdiktion till en där du inte är den lägst stående varelsen som alla försöker trampa på.
Tanken har snurrat, går inte med barn och det är inget jag tänkt överge.
Ni är sambos. Ni delar inte på skulder och tillgångar på samma sätt som gifta.
Flyttade du in i din sambos lägenhet? Eller har ni flyttat in till en gemensam lägenhet sambon köpt? Flyttade du in är det hennes lägenhet. Flyttade ni in gemensamt är det bådas lägenhet och den ska delas.
Skulderna, vem har dem? Du, ditt problem. Hennes, inte ditt problem.
DU, med betoning på DU, har ett barn som DU är ansvarig för. DU kan inte köra dig själv i botten för din ex sambos skull. DU måste tänka på barnet också. Så det är inget elakt med att göra det du har rätt till att göra. Du och barnet ska kunna ha ett liv ni också och barnet behöver även dig.
Har du inte stått i bostadskö gissar jag på att det blir svårt att få hyresrätt i närheten av Stockholm, även om du hade haft bra UC. Men privata hyresvärdar, andrahandskontrakt eller inneboende kanske är troligtvis enklare. Gissar på att de kanske inte gör kreditupplysningar i samma utsträckning som större hyresvärdar, men att du istället kan behöva betala en förskottshyra eller liknande.
Annars tycker jag att det som någon annan skrev om villavagn kan vara en idé, men då är frågan hur det fungerar om du har gemensam vårdnad av barnen.
Hur är relationen med ditt ex? Om ni fortfarande har en god relation kanske hon är villig att hjälpa dig med boendet för att barnen ska få det bättre? Har du pratat med henne om det?