Hej, jag heter Alan och är 27 år. Eftersom jag är intresserad av personlig utveckling och varken vill flytta med min familj till USA eller stanna kvar i mitt hemland (Mexiko) började jag leta efter olika alternativ för min framtid. Efter att ha övervägt flera alternativ i Europa bestämde jag mig för att Sverige skulle vara ett fantastiskt val. Av det jag har sett på internet är det en otroligt vacker plats och helt annorlunda jämfört med där jag bor (en öken full av fabriker). Jag är väldigt förväntansfull över idén och det verkar som att det är möjligt att genomföra den, men jag skulle vilja veta vad som väntar mig där när min ansökan är klar. Det finns några saker som har snurrat i mitt huvud den senaste tiden. Jag förstår inte helt kulturen kring ”lagom”. Jag vet också att det finns många muslimer och människor från Mellanöstern i ert land. Det är människor med mycket extremistiska religiösa åsikter och fördomar, och med tanke på deras historia med spansktalande länder tvivlar jag på att de är den typ av människor jag skulle vilja umgås med. Jag vet inte heller om de kan döma mig efter mitt utseende eller om jag kommer att sticka ut på ett negativt sätt (jag har svart hår, är 1,86 meter lång, ganska muskulös och har bruna ögon). Jag skulle också vilja få några råd om reglerna. Här i Mexiko normaliseras korruptionen redan från barndomen. Det är helt normalt att bryta mot reglerna eller begå ett mindre brott och lösa det med vad som motsvarar 200 kronor. Språkmässigt går det inte så dåligt för mig; jag tror att jag kommer att kunna tala svenska till 80 % redan före juni. Framför allt har jag stor kompetens inom förbränningsmotorer. Jag har en certifiering från Subaru och en från GMC, och funderar på att ta en från Volkswagen också. Jag förstår att elektrifieringen av bilar är mycket längre framme i ditt land än här. Jag vet inte om det kommer att begränsa mina möjligheter att få ett bra jobb alltför mycket, Jag uppskattar verkligen alla ärliga åsikter och råd