2026-04-06, 00:40
Medlem
Nu pratar jag inte som callcenters där man skall kränga matkassor eller hjälpa en gammal dam med internet och medelåldern är 21 år utan pratar mer om techbolag,pr-byråer, advokatbyråer etc.

Är att att hinna allt i tid ? Skriva och svara mail? Göra en massa powerpoints? Kallprata vid kaffemaskinen?

Öppnat kontorslandskap låter jävligt jobbigt mentalt.
Citera
2026-04-06, 00:46
Medlem
Alla teams möten, skärmtittandet, psykisk påfrestning osv.
Citera
2026-04-06, 01:07
Medlem
auruns avatar
Kan inte svara på din direkta fråga men tycker ändå att det är lite komiskt att läsa om alla blue collar/arbetere som både tror och uttrycker högt hur "lyxigt" vi på kontor har det.

Jag jobbade i 6 år på lager och med däckbyten (två olika jobb). Ja - det var slitigt och dåligt betalt.

Men som välbetald chef på ett IT-bolag somnade jag 19.00 varje dag för att jag var helt jävla slut.

Nu jobbat inom IT som egen i snart 10 år. Skillnad. Men nej, fysiska jobb är inte jobbigare.
Citera
2026-04-06, 01:09
Medlem
Voloteas avatar
Jobbat inom IT. Kan bara uttala mig om arbetsmiljön på Deloitte och PwC. De anställda bryts ner psykiskt av stressen och blir sjukskrivna under långa perioder.
Senast redigerad av Volotea 2026-04-06 kl. 01:37.
Citera
2026-04-06, 01:38
Medlem
LA8PVs avatar
Det mest slitsamma är överordnade som inte har någon koll på verksamheten.
VD som bor i en annan värld.
Efter 41 år i IT-branschen har jag fått uppleva sopa efter sopa i ledningen.
Som pensionär kan jag nu skratta åt eländet.
Senast redigerad av LA8PV 2026-04-06 kl. 02:06.
Citera
2026-04-06, 07:19
Medlem
One2Manys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aurun
Kan inte svara på din direkta fråga men tycker ändå att det är lite komiskt att läsa om alla blue collar/arbetere som både tror och uttrycker högt hur "lyxigt" vi på kontor har det.

Jag jobbade i 6 år på lager och med däckbyten (två olika jobb). Ja - det var slitigt och dåligt betalt.

Men som välbetald chef på ett IT-bolag somnade jag 19.00 varje dag för att jag var helt jävla slut.

Nu jobbat inom IT som egen i snart 10 år. Skillnad. Men nej, fysiska jobb är inte jobbigare.

Kom igen när du jobbat som ställningsbyggare i 20 år och din kropp är helt slut.
Citera
2026-04-06, 07:20
Medlem
Kapitalistkalles avatar
Tidvis är arbetsbördan omänsklig. Och det är inte bara att ta in fler människor för det kommer i vågor och man vet inte när.
Citera
2026-04-06, 08:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Plukke
Nu pratar jag inte som callcenters där man skall kränga matkassor eller hjälpa en gammal dam med internet och medelåldern är 21 år utan pratar mer om techbolag,pr-byråer, advokatbyråer etc.

Är att att hinna allt i tid ? Skriva och svara mail? Göra en massa powerpoints? Kallprata vid kaffemaskinen?

Att sitta så mycket
Citera
2026-04-06, 08:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VolleybollMolly66
Att sitta så mycket
Håller med. Jag har ett kontorsjobb som innebär att jag ändå är utomhus och rör på mig ca en tredjedel av tiden. Hade blivit tokig av att sitta på en stol och titta på en skärm 8 timmar om dagen.
Citera
2026-04-06, 08:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av One2Many
Kom igen när du jobbat som ställningsbyggare i 20 år och din kropp är helt slut.

Alltid dessa ställningsbyggare....hur många procent av ickekontorsjobbare är ställningsbyggare?
Citera
2026-04-06, 08:30
Medlem
Hobbybondes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plukke

Öppna landskap, möten, ständig social interaktion.
Jag är helt slut i huvudet efter en dag på kontoret. Går och lägger mig typ direkt när jag kommer hem.

Kanske är att man är ovan efter åren med covid och man fick jobba hemifrån. Men jag tycker det är förjävligt. Har allvarliga funderingar att byta jobb, gå ned 30% i lön, bara för att få slippa denna ständiga sociala interaktion och vara helt färdig.
Jag är nog inte byggd för det här. Eller så hände något med mig av covid som gör att jag inte klarar av att hantera alla sociala intryck längre
Citera
2026-04-06, 08:31
Medlem
Folket. Kallpratet. Möten. Lunchtågen. Tandläkarbelysningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in