Citat:
Ursprungligen postat av
Zaedrews
Ytan på det nedhuggna är perfekt som någon (som sysslar med detta) påtalat. Vilket inte gör att det var hugget av inte en med motorsåg. För egen del tycker jag helt enkelt det ser för rent ut för att vara äkta. Borde vara fyllt med sågspån och oljesmuts där tycker man. Har han bytt t-shirt eller? (just det fälla i t-shirt är väl som du skriver inte direkt proffsigt...).
Jäpp, det kan jag med 20+ erfarenhet av röjning och manuellhuggning av skog definitivt säga - han har inte sågat en millimeter när bilden är tagen, om han inte bytt kläder, duschat och/eller blåst av sig med tryckluft noggrant - för spånet sätter sig överallt. Även på sågen. Du kommer ha änden av svärdet närmast sågen täckt av en i princip lera av sågspån och sågkedjeolja
om du faktiskt sågat med den, om du inte lägger en bra stund på att rengöra sågen.
Avsaknaden av grenar (stammarna är kvistade) direkt runt stubbarna är också suspekt.
Dessutom är det rent raka snitt på stubbarna - och stammarna är lagda i i princip samma vinkel - jag skulle säga att de där är tagna med en gallringsskördare (skogsmaskin) och lagda på plats för att posa.