Igår, 23:01
Medlem
staticages avatar
Jag tog en tripp idag. Lemontekt. Vanligtvis, när jag pratar inombords, hör jag min egen röst. Men den här gången byttes den ut. Flera andra röster tog över. De bytte till och med språk.

Var fanns jag i allt det här?

Trippen fortsatte. Och snart förstod jag: det här handlade inte om personlig psykologi. Inte ens nära. Jag såg universum självt kämpa.

Jag såg ben. Blod. Kött. Ren, ondskefull ondska. Och självklart – materia, kött, levande varelser – de tar inte sin plats i universum i fred. De skar sig fram.

Sen var jag plötsligt i ett hus. En labyrint. Ett nöjespark-hus. Och jag hade varit där förut. Sprungit runt i samma cirklar. Jag vet inte om jag besökt det huset i en dröm – eller i en tidigare tripp.

Sen tappade jag förmågan att tala. Jag kunde bara grymta. Det var som om jag var tillbaka som ett djur. Bara min kropp. Ingen kultur. Inget språk.

Konstig tripp.

Återupplevde jag andra liv? Språkbytet. Röstbytet. Och sedan resan tillbaka till en tid före språket.

Jag kände också att solen är gud. Jag stod bara och tittade på den. Tur att jag var inne i mitt hem och inte ute bland folk.

Sista delen av trippen? Kroppen gick i full exorcism. Jag vet inte – kanske trauma från födseln. Kanske från andra liv. Jag grävde upp kroppar nånstans där inne. Det var ett krig.

Universum kämpar just nu. Det är därför hela världen ser så fucked up ut. Alla krig. Allt kaos.

Det var utmanande. Men det är alltid sanningen.

Konstigt nog – i alla mina trippar finns samma märkliga dockteater-estetik. Alltid. Varje gång.
Citera
Igår, 23:21
Medlem
Voloteas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av staticage
Jag kände också att solen är gud. Jag stod bara och tittade på den. Tur att jag var inne i mitt hem och inte ute bland folk.
Tack för tripprapporten! Ja det var tur, finns många som blivit blinda av att titta på solen allt för länge. Man ska aldrig ta droger utomhus. Bara att åka skidor utan solbrillor kan göra en blind (Solarretinopati): https://www.expressen.se/sport/alpint/kalle-21-brande-ut-ogonen-pa-skidresa-i-are/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in