Citat:
Ursprungligen postat av
LimitedByAsholes
Mannen stöttar kvinnan i motgång, kvinnan däremot lämnar mannen ganska snabbt i motgång även om undantag givetvis finns.
För fanken det är ju bara att titta på kontaktannonser och jämföra hur många kvinnor som skriver att mannen ska ha god ekonomi jämfört med hur många män som kräver att kvinnan ska ha det.
En manlig miljonär har inga problem att dejta en arbetslös kvinna, för en kvinnlig miljonär så är det i det närmaste otänkbart även om det givetvis finns enstaka undantag även när det gäller denna aspekt.
Jag har i alla fall sett många exempel på kvinnor som tar hand om sina män på ålderns höst.
Om min man man försvann nu på ett eller annat sätt skulle jag inte leta efter någon ny man. Nej, jag skulle inte öppna dörren för en ny man med problem i alla fall.
Inte för att jag hjärtlös, utan för att jag vill ta hand om mig själv, mitt hem, mina barn, familj och vänner. Man kan ju tänka sig att det kan bli barnbarn sen och då vill man ju ha resurserna där.
Kanske att männen inte skriver något om pengar i sina kontaktannonser. Men det kanske ändå är nåt de bryr sig om ändå.