2026-04-04, 16:30
Medlem
Har i över ett års tid gått förbi Abbelen burgare 2-pack i kyldisken på Willys. Alltså vi snackar en inplastad burgare komplett med bröd. Varje gång har jag tänkt, är det någon som köper de där? Såg att det var utförsäljning 40% idag till och med. Men alltså på riktigt? Finns det köpare? Hur går det runt? Aldrig sett någon köpa. Aldrig hört någon köpa. Är vegetarian så är inte sugen själv, men är bara så nyfiken på om någon smakat. Vill ha en ärlig review. (Är ingen sån där judgy vegetarian så tell me all about it. Tycker bara looken av en inplastad och ihopbyggd burgare på Willys känns lite torftigt)
Citera
2026-04-04, 16:39
Medlem
knark-kungens avatar
Helt okej för priset om man adderar lite dressing och lök.

Det är gouda på den vilket är en bra smältost.

Jag vet att den inte ser ut att vara mycket för ögat men tror att många skulle bli överraskade.

Skicka inte in allt i mikron utan smörrosta brödet för en mindre uppgradering.
Citera
2026-04-04, 16:41
Medlem
Fantens avatar
Jag har bara testat dom som finns på Lidl och för en så där 15 kronor styck så är dom okej för vad dom är.
Citera
2026-04-04, 16:43
Medlem
pn222jws avatar
Jag har testat deras dubbla cheeseburgare EN gång - jag värmde dom naturligtvis i mikron några minuter. På nummer två så hade jag på lite extra ketchup och senap. Dom smakade mer som hemmagjorda hamburgare, än som en från Max eller McDonalds. Off topic testade jag en annan gång Lidls kycklingburgare, som smakade acceptabelt.
Citera
2026-04-04, 16:47
Medlem
laughingducks avatar
Inget jag skulle äta hemma .
Men då jag är borta på jobb är det ett helt okej mellanmål .
Förutsatt att dom ligger i ”Kortdatum lådan ”
Citera
2026-04-04, 17:00
Medlem
Voloteas avatar
Aldrig köpt. Känns för artificiellt
Citera
2026-04-04, 17:21
Medlem
TheJesuits avatar
Köper hellre ett par ostburgare på McD eller BK.
Citera
2026-04-04, 18:03
Medlem
Hawaii73s avatar
En normalt funtad person skulle aldrig tänka tanken att smaka ens, medans en person som inte ens klarar av att koka pasta kanske skulle tycka att det är ett helt okej skrovmål.

Det enda jag har tänkt kring den produkten är hur brödet klarar sig, borde det inte suga åt sig köttvätska och bli totalt vidrigt där i lådan.

Urk!
Citera
2026-04-04, 18:05
Medlem
Finns det NÅGON som köper färdigburgare i plastförpackning överhuvudtaget?
Citera
2026-04-04, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hawaii73
En normalt funtad person skulle aldrig tänka tanken att smaka ens, medans en person som inte ens klarar av att koka pasta kanske skulle tycka att det är ett helt okej skrovmål.

Det enda jag har tänkt kring den produkten är hur brödet klarar sig, borde det inte suga åt sig köttvätska och bli totalt vidrigt där i lådan.

Urk!
Precis.

Även en perfekt burgare av högsta kvalitet som man packar in i plast och förvarar i kylen några dagar blir oätlig.

Dessa burgare är sannolikt vidriga redan innan de förpackas och kyls ned.
Citera
2026-04-04, 18:41
Medlem
Har faktiskt provat både Lidls och Willys 2-packsfärdigburgare. Man kan ju inte förvänta sig något kulinariskt mästerverk, men de går att äta. Lite degiga efter mikron, givetvis. Willys är bättre.

Har även provat Willys frysta burgare av egen fabrikat, Prime patrol (4-pack). Den billigare sorten, Angusburgare, var faktiskt betydligt godare än den något dyrare Högrevsburgaren.
Citera
2026-04-04, 18:46
Medlem
Borgarbadbolls avatar
Det enda jag kan tänka på i detta sammanhang är Christoffer Nyqvists stand up som berörde just dessa burgare. "Lite rädd att det skulle vara äckligt, men jätterädd att det skulle vara gott"😂

Letade efter klippet och hittade dessa format:

https://www.tiktok.com/@christoffernyqvist/video/7509353028835642646

https://www.facebook.com/share/r/14atgQfM1Mv/

On topic: har en kollegas mellanstadieunge som gillar såna till mellanmål efter skolan. Jag personligen skulle aldrig i mitt liv köpa. Känns som riktig slop, finns betydligt aptitligare hel och halvfabrikat.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in