2026-04-04, 09:44
Avslutad
Golden Boys har premiär den 1 maj på TV4 Play Plus.

Trailer: https://www.youtube.com/watch?v=SBUcqEzhzME

Golden Boys, ett fartfyllt och dramatiskt heistdrama inspirerat av den
uppmärksammade Trustorhärvan, ett av 90-talets mest omtalade ekobrott.

Kommer ni titta?

Citat:
Handling: Dramatisering av hur Joachim Posener (Adam Lundgren),
Thomas Jisander (Erik Svedberg-Zelman) och Peter Mattsson (Viktor Björkberg)
lurar till sig miljontals kronor i en av Sveriges största ekobrottshärvor.

Medverkande: Adam Lundgren, Erik Svedberg-Zelman, Viktor Björkberg
och Nigel Havers. Produktion: Serien är producerad av FLX för TV4.
Citera
2026-04-04, 10:02
Medlem
Fantens avatar
Oh, den måste jag kolla in. Man ska givetvis inte romantisera kriminella men Poesner är fan i mig ett kriminellt geni.
Citera
2026-04-04, 10:20
Medlem
RobbanUCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fanten
Oh, den måste jag kolla in. Man ska givetvis inte romantisera kriminella men Poesner är fan i mig ett kriminellt geni.
Han drog till Israel med miljonerna (som många andra) för att undvika rättvisan och utlämning.
Citera
2026-04-04, 10:26
Avslutad
Citat:
Ett kriminellt geni åker inte fast och behöver inte gömma sig. Dessutom lyckas ett geni behålla pengarna. Det saknades inte särskilt mycket pengar i Trustorhärvan när brottet summerades.

När man ser Posener nu och läser om hans situation i Sverige är det svårt att bli avundsjuk.
Citera
2026-04-04, 10:34
Avslutad
Helt klart sevärd miniserie.

Det blir en fartfylld mini-serie i fyra delar.
https://press.tv4.se/post/tv4-drama-gor-serie-om-trustorharvan
Citera
2026-04-04, 11:11
Medlem
991ESSs avatar
Storyn har iaf bra potential, sedan riskerar nog utförandet bli cringe eller bra
Citera
2026-04-04, 11:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av 991ESS
Storyn har iaf bra potential, sedan riskerar nog utförandet bli cringe eller bra
Storyn kommer att kvaddas av ett uselt manus och outhärdliga svenska skådespelare. Hade varit bättre om danskarna gjort den.
Citera
2026-04-04, 11:32
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobbanUC
Han drog till Israel med miljonerna (som många andra) för att undvika rättvisan och utlämning.
Jaha?

Citat:
Ursprungligen postat av Anklagaren
Ett kriminellt geni åker inte fast och behöver inte gömma sig. Dessutom lyckas ett geni behålla pengarna. Det saknades inte särskilt mycket pengar i Trustorhärvan när brottet summerades.

När man ser Posener nu och läser om hans situation i Sverige är det svårt att bli avundsjuk.
Nu var det ju inte Trustor han åkte fast för. Jag är heller inte avundsjuk på honom.
Citera
2026-04-04, 11:41
Avslutad
Citat:
Nu var det ju inte Trustor han åkte fast för. Jag är heller inte avundsjuk på honom.
Alltså, han åkte fast för Th. Thul-bedrägerierna och var tvungen att fly p.g.a. Trustor. Vet inte vad jag skrev som var fel.
Citera
2026-04-04, 13:09
Medlem
StonedMonkeys avatar
Hade sett det om det inte var så jävla mycket reklam på tv4 hela tiden, finns det någon Adblock eller liknande som man kan köra på TV4-play?

Men verkar lovande, lyssnade på p3 dokumentär om fallet och det var det största bedrägeriet i Sverige någonsin på sin tid.
Citera
2026-04-06, 16:37
Avslutad
https://flx.se/television/goldenboys

He wants to build an empire, become powerful and respected. He wants to prove to his parents that he can accomplish something. His only friend is his extravagant cousin Thomas Jisander. Together they party hard, dream big and make illegal business plans. They call themselves ”Golden Boys”. To reach his dream Posener commits Sweden’s largest ever fraud, with Jisander as his accomplice. But when a journalist starts investigating their affairs, the ground under their feet starts shaking.
Citera
2026-04-21, 21:25
Medlem
JymdKjams avatar
Citat:

Köpa ett stort företag med dess egen kassa… ska absolut kolla. Nigel Havers som Lord Moyne!

Sedan kan serien förstås bli en flopp om TV4 snålat. Rollistan ser ganska kort ut, än så länge.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in