2026-04-04, 11:10
Medlem
Abdi-Lena-Alkissons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Backadalen
Jag som göteborgare kan intyga att Göteborgs stad har tappat greppet totalt…

Det är kaos i kollektivtrafiken…. Och nu ska dom höja priserna??

Dom gräver allt sina egna gravar.

Det är ju kraftiga förseningar varje jävla dag nu. Nån person eller ett fordon som blir påkört varje dag senast igår kväll när en taxi blev påkörd av en spårvagn. De italienska vagnarna har noll komfort och när de tar en kurva så gnisslar det så mycket så det hörs en kilometer. Det har hänt att jag fått behöva visa färdbevis flera gånger på samma dag. Tog en bild förra sommaren för att skicka till en vän att nu är den 3e gången idag som jag blir kontrollerad. Blev ett jävla liv på babben som sade att han skulle polisanmäla mig. Gör det sade jag.
Citera
2026-04-04, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abdi-Lena-Alkisson
Det är ju kraftiga förseningar varje jävla dag nu. Nån person eller ett fordon som blir påkört varje dag senast igår kväll när en taxi blev påkörd av en spårvagn. De italienska vagnarna har noll komfort och när de tar en kurva så gnisslar det så mycket så det hörs en kilometer. Det har hänt att jag fått behöva visa färdbevis flera gånger på samma dag. Tog en bild förra sommaren för att skicka till en vän att nu är den 3e gången idag som jag blir kontrollerad. Blev ett jävla liv på babben som sade att han skulle polisanmäla mig. Gör det sade jag.

Hahaha king !🤣

Nä asså, hoppar änna på vid Hjalmar varje dag vid 4 snåret… det är som en smockad sardinburk …. Vad håller Attenius på med egentligen?
Citera
2026-04-04, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abdi-Lena-Alkisson
Jag har sett många åka fast. Är ju fan kontrollanter på var och varannan vagn. 90% av kontrollanterna är blattar. Men de enda tre jag sett fått böter är tre svenskar. Senast nån kärring förra veckan, en kille i 30års åldern som gick på vid Sahlgrenska för några månader sedan, samt ytterligare en svensk kvinna. Alla övriga som åkt fast senaste året har varit blattar. 99%. Alla har sluppit att betala böter." Ey bror betala nästa gång" , alternativt " ey bror, du måste betala i appen innan du går på vagnen. Gör det nästa gång " . .

Man började med civila kontrollanter i Kungälvs kommun. Dessa tog fast 2st på en hel jävla månad. Fattar ni slöseri med resurser. Det bor mestadels svenskar i Kungälvs kommun. Hade de kollat en vagn i Bergsjön en lördagkväll så hade det varit 40st utan giltigt färdbevis.

Av nån jävla anledning så är det alltid Svenne Svensson som ska betala hela jävla kalaset. Abdi och Ali ska ha gratis allt jämt

Din bild är korrekt. Biljettkontrollanterna i Göteborg är korrupta. Svenska passagerare utsätts för systematisk rasism. Du är inte den enda som har noterat detta. En journalistkompis på GP hade ett reportage om detta mer eller mindre färdigt men publiceringen stoppades eftersom det var "fel" rasism som skildrades.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in