Citat:
Ursprungligen postat av
TheJesuit
Ha ha, krokodiltårar från vänsterpartiet, hon vet att ingen i hennes valmanskår betalar för sina biljetter, hon vill bara knycka billiga politiska poänger.
Man gjorde en ansats att ha fler kontrollanter, men då blev media upprörd och det verkar ha gått ut något tyst direktiv om att man skall strunta i att ge böter. Jag har i alla fall sett många åka fast med enda resultat att de går av eller löser en biljett. Men aldrig sett någon få böter det sista året.
Jag har sett många åka fast. Är ju fan kontrollanter på var och varannan vagn. 90% av kontrollanterna är blattar. Men de enda tre jag sett fått böter är tre svenskar. Senast nån kärring förra veckan, en kille i 30års åldern som gick på vid Sahlgrenska för några månader sedan, samt ytterligare en svensk kvinna. Alla övriga som åkt fast senaste året har varit blattar. 99%. Alla har sluppit att betala böter." Ey bror betala nästa gång" , alternativt " ey bror, du måste betala i appen innan du går på vagnen. Gör det nästa gång " . .
Man började med civila kontrollanter i Kungälvs kommun. Dessa tog fast 2st på en hel jävla månad. Fattar ni slöseri med resurser. Det bor mestadels svenskar i Kungälvs kommun. Hade de kollat en vagn i Bergsjön en lördagkväll så hade det varit 40st utan giltigt färdbevis.
Av nån jävla anledning så är det alltid Svenne Svensson som ska betala hela jävla kalaset. Abdi och Ali ska ha gratis allt jämt