2026-04-03, 13:59
Medlem
tutankhumans avatar
I Moseböckerna står det att judarna utrotade följande folkslag:

Kanaanéer, Hettiter, Amoréer, Perisséer, Hiveer, Jebuséer, Amalekiter, Midjaniter och Girgaséer.

Nu är jag väldigt osäker på om judarna verkligen utrotade alla hettiter som överhuvudtaget fanns - antagligen åsyftas de hettiter som fanns i Israel. Andra folk utrotades mig veterligen helt, förutom att deras gener kanske levde vidare på så sätt att judarna tog deras kvinnor till sexslavar.

Men frågan är om inte judarna är det folk som utrotat flest folk i historien? Sedan dess har judar ständigt varit nojiga över att själva bli utrotade: t.ex. dödade man 75,000 perser under Eshters tid, något som man idag firar under Purim. Då ansåg man sig ha rätt att döda perserna eftersom man ansåg att perserna var ute efter att folkmörda judarna. Idag ser vi något av en upprepning av detta.

Ja, jag undrar alltså om det finns andra folk som matchar judarna när det kommer till utrotning av andra folk?
Citera
2026-04-03, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tutankhuman

Kanaanéer, Hettiter, Amoréer, Perisséer, Hiveer, Jebuséer, Amalekiter, Midjaniter och Girgaséer.

Nu är jag väldigt osäker på om judarna verkligen utrotade alla hettiter som överhuvudtaget fanns - antagligen åsyftas de hettiter som fanns i Israel. Andra folk utrotades mig veterligen helt, förutom att deras gener kanske levde vidare på så sätt att judarna tog deras kvinnor till sexslavar.

Men frågan är om inte judarna är det folk som utrotat flest folk i historien? Sedan dess har judar ständigt varit nojiga över att själva bli utrotade: t.ex. dödade man 75,000 perser under Eshters tid, något som man idag firar under Purim. Då ansåg man sig ha rätt att döda perserna eftersom man ansåg att perserna var ute efter att folkmörda judarna. Idag ser vi något av en upprepning av detta.

Ja, jag undrar alltså om det finns andra folk som matchar judarna när det kommer till utrotning av andra folk?
Du ska nog ta sagoboken med lite ro.
6 mille judar dog under Nazi regimen
Hur många som dog under kolonisalieringen av Amerika.
Rwanda kriget, 600000 dog.
Citera
2026-04-03, 14:08
Medlem
kalkryggars avatar
Du får tänka på att de kristna tramsböckerna bara är sagoböcker och har inget med riktig historia att göra.

Lite som hela judekonspirationen också är en påhittad saga som dessvärre de lyckads sprida med stor framgång.
Citera
2026-04-03, 14:11
Medlem
tutankhumans avatar
Du ska nog ta dina sex miljoner judar med lite ro.

Saken är väl att judarna anser sig ha gudomlig rätt att utrota folk för Israels skull.

Citat:
Ursprungligen postat av Mumbo2022
Du ska nog ta sagoboken med lite ro.
6 mille judar dog under Nazi regimen
Hur många som dog under kolonisalieringen av Amerika.
Rwanda kriget, 600000 dog.
Citera
2026-04-03, 14:12
Medlem
tutankhumans avatar
Är Moseböckerna kristna?

Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Du får tänka på att de kristna tramsböckerna bara är sagoböcker och har inget med riktig historia att göra.

Lite som hela judekonspirationen också är en påhittad saga som dessvärre de lyckads sprida med stor framgång.
Citera
2026-04-03, 14:14
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Är Moseböckerna kristna?

Tja, det är de väl även om andra tramsreligioner också använder tramset.

I vilket fall som helst så är det sagoböcker och har inget med verkligheten att göra.
Citera
2026-04-03, 14:16
Medlem
One2Manys avatar
Jag skulle tippa på att mongolerna ligger i topp, men de bemödade sig inte med att skriva ner namnen på alla stammar de utrotade på sina världsturnéer.
Citera
2026-04-03, 14:16
Medlem
tutankhumans avatar
Judarna använder väl sig fortfarande av Moseböckerna för att motivera sin rätt till Israel och för att rättfärdiga sina dåd för Israels skull? Så nog har det med verkligheten att göra.

Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Tja, det är de väl även om andra tramsreligioner också använder tramset.

I vilket fall som helst så är det sagoböcker och har inget med verkligheten att göra.
Citera
2026-04-03, 14:19
Medlem
grungewhores avatar
Citat:

Kommunism + Ginghis Khan leder ligan överlägset.
Citera
2026-04-03, 14:21
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Judarna använder väl sig fortfarande av Moseböckerna för att motivera sin rätt till Israel och för att rättfärdiga sina dåd för Israels skull? Så nog har det med verkligheten att göra.

Judarna är sekulära och ateister idag. Judarna som bor i Israel hävdar sin rätt till landet för att de är födda där. Helt naturligt.

Israel är trots allt ett av världens mest sekulära länder med de mest ateistiska folket som finns.

Så dina teorier som kanske fungerade för 1000 år sen faller platt idag.
Citera
2026-04-03, 14:22
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Moseböckerna är sagor för judarna, mixade med levnadsregler. Kristendomen bygger sina sagoböcker på judarnas sagoböcker, och muslimer använde alla sagoböcker för att göra sin egen.

Det är lite som en Disney franchise.
Citera
2026-04-03, 14:31
Medlem
TheJesuits avatar
I den mån judarna utrotade alla de där folkgrupperna som räknades upp av TS så får vi utgå ifrån att de alla var dåliga folkslag och att utrotandet var en tjänst till evolutionen. Vi ser det upprepas idag, de har ett fasligt slit med palestinierna, men såsom droppen urholkar stenen kommer deras trägna arbete att ge resultat även denna gång, det tar bara lite tid.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in