2026-04-03, 12:52
Medlem
NapoleonLaRues avatar
Tänkte laga pastasallad för att hedra påsken så får bli två burkar tonfisk i olja som blandas ner med pasta, gurka, tomat, en mängd pesto i, skära upp ett block vit ost, hackar rödlök och skivar flera vit lök, kryddar på och förvara i kylen i 2h minst för att det ska få gotta till sig.

Är det något jag saknas som jag borde ha i min pastasallad med tonfisk mm? Funderar på oliver och soltorkade tomater? Har en överbliven vanlig hushållsost, borde jag skära upp den och lägga i?
Citera
2026-04-03, 12:54
Medlem
klybans avatar
Potatis är rätt populärt, så även ägg.

Skulle sagt dill och citron också, men du använder pesto så det är väl inte det bästa valet då.
Citera
2026-04-03, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NapoleonLaRue
Tänkte laga pastasallad för att hedra påsken så får bli två burkar tonfisk i olja som blandas ner med pasta, gurka, tomat, en mängd pesto i, skära upp ett block vit ost, hackar rödlök och skivar flera vit lök, kryddar på och förvara i kylen i 2h minst för att det ska få gotta till sig.

Är det något jag saknas som jag borde ha i min pastasallad med tonfisk mm? Funderar på oliver och soltorkade tomater? Har en överbliven vanlig hushållsost, borde jag skära upp den och lägga i?
Nice! Ja skär upp osten och lägg i.
Skulle komplettera med skivade ägg, för riktig påskkänsla.
Glad påsk
Citera
2026-04-03, 13:01
Medlem
NapoleonLaRues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumbo2022
Nice! Ja skär upp osten och lägg i.
Skulle komplettera med skivade ägg, för riktig påskkänsla.
Glad påsk
Osten kommer åka ner.

Har 2 stycken ägg hemma, hade det blivit gott om jag kokade upp dessa menar du? Med pesto?

Glad påsk till dig med
Citera
2026-04-03, 13:02
Medlem
Hallbarhetnollas avatar
Citat:

Häll i lite chillicrisp det höjer upp smaken.
Citera
2026-04-03, 13:02
Medlem
Citat:
Osten kommer åka ner.

Har 2 stycken ägg hemma, hade det blivit gott om jag kokade upp dessa menar du?
Koka upp och skiva, eller bara blanda in. Blir snyggt med lite vitt & gult också
Ingen aning om hur det funkar med pesto, men tror inte det kommer skära sig.
Citera
2026-04-03, 13:03
Medlem
Citat:

jag hade nog haft i lite majs. det är gott tillsammans med tonfisk
Citera
2026-04-03, 13:04
Medlem
pn222jws avatar
Möjligen lite tjock dressing - exempelvis gjord på rapsolja, vinäger (alt. citronsaft) och majonnäs och lite grovmald svartpeppar. Lite urkärnade burkoliver är också en god ingrediens.
Citera
2026-04-03, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WeirdRaccoon
jag hade nog haft i lite majs. det är gott tillsammans med tonfisk
Majs är ju bara bajs. Totalt onödigt, i alla sammanhang.
Citera
2026-04-03, 13:15
Medlem
En tesked sambal passar utmärkt till tonfisksallad.
Citera
2026-04-03, 13:25
Medlem
Ludvig.Rudolfs avatar
Släng i en avokado skuren i bitar också om du har någon hemma. Även några urkärnade oliver också som andra här redan har föreslagit.

Blir säkert en smarrig sallad! 👍
Citera
2026-04-03, 13:29
Medlem
GormDenGamles avatar
Jalapeno. De på burk.
Grovhacka upp en matsked och lägg i. Gör stor skillnad.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in