2026-04-13, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gbggenius
I mitt fall handlar det mer om att jag vill ha lite extra engagemang. Ytlig trevlighet visar inte det.
Det behövs något mer.
De som är beredda att göra mer brukar vara värda min tid.
Men jag är en medelålders man och därför jagar jag inte på samma sätt som när jag var ung.

Man hör kvinnor säga samma: de män som anstränger sig, steppar upp, beredda att göra mer är värda min tid.
Män går på det och anstränger sig. Han gör allt för att imponera på kvinnan. Vänder och ut in på sig själv.
Han tror att han ska få henne.
Men det är trevligt när männen kämpar för att få henne. Att bli bekräftad på det viset som kvinna.
Citera
2026-04-13, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scaryfoot
Man hör kvinnor säga samma: de män som anstränger sig, steppar upp, beredda att göra mer är värda min tid.
Män går på det och anstränger sig. Han gör allt för att imponera på kvinnan. Vänder och ut in på sig själv.
Han tror att han ska få henne.
Men det är trevligt när männen kämpar för att få henne. Att bli bekräftad på det viset som kvinna.

Jag tänker att vi tyvärr lever i en tid då män har mer att förlora på att jaga och visa för mycket engagemang. Internet gör att många kvinnor tar det för givet. Samtyckeslagen gör det dessutom viktigt att en kvinna i förväg visar tydlig uppmuntran.

Bättre som man att levla upp och se till att kvinnor jagar en.
Jag behandlar kvinnor generellt artigt och lite reserverat i början. Sen som en manlig polare.
Och efter det om kvinnan jobbat nog för det så kan jag tänka mig något mer.
Kan göra undantag om kvinnan tydligt visar att hon är ute efter sex.
Men skyller det på manlig svaghet.
Citera
2026-04-13, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gbggenius
Jag tänker att vi tyvärr lever i en tid då män har mer att förlora på att jaga och visa för mycket engagemang. Internet gör att många kvinnor tar det för givet. Samtyckeslagen gör det dessutom viktigt att en kvinna i förväg visar tydlig uppmuntran.

Bättre som man att levla upp och se till att kvinnor jagar en.
Jag behandlar kvinnor generellt artigt och lite reserverat i början. Sen som en manlig polare.
Och efter det om kvinnan jobbat nog för det så kan jag tänka mig något mer.
Kan göra undantag om kvinnan tydligt visar att hon är ute efter sex.
Men skyller det på manlig svaghet.

Tror också det är bättre att man gör som med katter. Låter dom komma fram
Även om hon antyder att du är omanlig så är du mer man än henne. Du har kuk och kan göra fler armhävningar än henne.
Ja, är det tydligt att det blir sex så kan jag anstränga mig lite. Inte mycket, men lite i alla fall.
Citera
2026-04-13, 14:30
Medlem
Ghastens avatar
Helt klart har jag märkt det. När jag bara vill vara kompis så blir det oftast en helt annan stämning. Kvinnor tror att det ord är lag. Men så lätt går det inte om man inte känner någon kemi.
Citera
2026-04-13, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scaryfoot
Tror också det är bättre att man gör som med katter. Låter dom komma fram
Även om hon antyder att du är omanlig så är du mer man än henne. Du har kuk och kan göra fler armhävningar än henne.
Ja, är det tydligt att det blir sex så kan jag anstränga mig lite. Inte mycket, men lite i alla fall.

Åt det hållet.
Jag tror starkt på social circles och social proffs
Eller för att använda ditt exempel.
En katt är mer villig att hälsa på en om den ser en annan katt göra det.
Citera
2026-04-13, 16:04
Moderator
MrFishboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Jag tror ni missar att de flesta befinner sig på sin arbetsplats för att jobba och inte för att bli raggade på. Det finns det andra arenor för.

Nja, studierna inlämnat visar på;
Online: 39 procent

I en bar/på restaurang: 27 procent

Genom vänner: 20 procent

Genom jobbet: 11 procent

Genom familjen: 7 procent

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/fran-vanner-till-natet-har-hittar-amerikanska-par-karleken

Till Ts, det som ger kvinnor livsenergi är bekräftelse, gärna verbal. De som inte ger den blir de misstänksamma mot. Det brukar ju annars funka bra att ignorera dem, så blir de i regel mer intresserade, vilket enbart är en fullständigt subjektiv upplevelse.
Citera
2026-04-13, 21:17
Medlem
448s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFishboy
Nja, studierna inlämnat visar på;
Online: 39 procent

I en bar/på restaurang: 27 procent

Genom vänner: 20 procent

Genom jobbet: 11 procent

Genom familjen: 7 procent

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/fran-vanner-till-natet-har-hittar-amerikanska-par-karleken

Till Ts, det som ger kvinnor livsenergi är bekräftelse, gärna verbal. De som inte ger den blir de misstänksamma mot. Det brukar ju annars funka bra att ignorera dem, så blir de i regel mer intresserade, vilket enbart är en fullständigt subjektiv upplevelse.

Som snygg får man ofta problem om man dissar kvinnor , då får man skit efter sig som bara vill få sig bekräftade - detta problem är dock isolerat till snygga brudar som bara vill testa om dom kan få en

Regel one & only :

Ragga upp deras feta polare istället - sätt på
Citera
2026-04-14, 08:13
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 448
Som snygg får man ofta problem om man dissar kvinnor , då får man skit efter sig som bara vill få sig bekräftade - detta problem är dock isolerat till snygga brudar som bara vill testa om dom kan få en

Regel one & only :

Ragga upp deras feta polare istället - sätt på

Men du är väl för godhjärtad i alla fall. Du har chans på de attraktiva brudarna, men väljer att ge bort dig till deras feta polare istället. Inte många hunkar som tänker i de banorna.
Citera
2026-04-14, 11:41
Medlem
448s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Men du är väl för godhjärtad i alla fall. Du har chans på de attraktiva brudarna, men väljer att ge bort dig till deras feta polare istället. Inte många hunkar som tänker i de banorna.

Spänner ju inte på borderline narcisster

Detta med att ragga på deras tjocka vänner är standard hos smarta män
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in