2026-04-02, 21:29
Medlem
findatas avatar
Är det någon annan som lyssnat på BONs En Svensk hustler?

Alla låtar på albumet handlar om Christer Petersson eller har någon sublim koppling till honom. Vad sägs om titlar som "En oskyldig man", "Mera affe", "Om jag får pengar av TV3" eller "Sollentuna Centrum"? Givetvis finns "lösningen på palmemordet" med.

Jag tycker texterna är smått fantastiska, roliga, finurliga och de får även till många av turerna i Palmemordet. Dessutom är det en enorm bredd på musikstilarna, både dansband, skaplig hiphop, country & western och klassisk musik.

Hela plattan finns här och har orimligt få spelningar:
www.youtube.com/playlist?list=OLAK5uy_lQE4RA-SqxuqsPu0CcGuh7XJAT104seRk
Citera
2026-04-03, 08:48
Avslutad
Nä till rubrikens fråga, men bra idé
Citera
2026-04-03, 12:14
Medlem
fuzzpedals avatar
Kul att fler har hört plattan, jag gav den en genomlyssning när den släpptes. Var väl inte helt imponerad av hela skivan men vissa av låtarna är helt suveräna. 'Sollentuna Centrum', 'Pettersson och Findus Firar Jul', 'Dråpare, Inte Mördare' och 'En Oskyldig Man' är riktigt vassa och som konceptalbum är den minst sagt udda, men eftersom jag jämför den med Olas och Isak Janssons Quick-show är den svag i jämförelse.
Senast redigerad av fuzzpedal 2026-04-03 kl. 12:18.
Citera
2026-04-03, 19:51
Medlem
findatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fuzzpedal
Olas och Isak Janssons Quick-show är den svag i jämförelse.
Det blev inte riktigt det övertygande gensvaret jag hoppats på. Jag får lyssna in Ola å Isak och se om du har rätt.
Citera
2026-04-05, 12:27
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Lyssnade på första låten som heter just Christer Petersson och antingen har textförfattarna lyckats göra ett fatalt misstag då man där gjort en sång om Christer Kryddan Pettersson i helt apropå gänget och inte Christer Pettersson som är en de misstänkta att ha mördat Palme.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Kryddan_Peterson

Fyndig text iallafall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in