2026-04-02, 19:52
Medlem
Jag är innan någon frågar från Turkiet, Mardin, men jag är inte kurd utan Mhallami.

Har varit på affärsresor i Frankrike, mestadels runt Montreuil och i spillrorna av Paris. Och under tiden jag varit i Frankrike har jag märkt ett rätt underligt fenomen, deras araber, främst de Nordafrikaner från Algeriet/Marocko har en tendens att vara bra mycket våldsammare än de vi har i Sverige.

Jag brukar känna mig rätt trygg här i Sveriges ghetton då man smälter in med de andra invandrarna o man delar religion/språk/värderingar etc men det kändes som vilda västern när man åkte till Paris eller Marseille/Montpellier med dessa Nordafrikaner, ska även erkänna att jag blev skrämd ett bra par gånger vid tunnelbanan mellan Argenteuil och resten av Paris. Varför är det så?
Nu vet jag att de kanske inte betraktas som fullblodiga araber men jag grupperar dem ändå som araber eftersom de har anammat hela den arabiska kulturen och religionen.
Citera
2026-04-02, 19:59
Medlem
MrSwedeGliderRunts avatar
För de koloniserar och erövrar ett land, det kan upplevas obehagligt om man är fransk eller besökare kan jag tänka mig.
Citera
2026-04-02, 20:00
Medlem
Crabbofixs avatar
du blev "skrämd" ett par gånger och då drog du slutsatsen att araber i frankrike är obehagliga/våldsamma?

(frankrike har 4-5 miljoner med nordafrikanskt/arabiskt ursprung)
Citera
2026-04-02, 20:02
Medlem
Kundalinis avatar
Mhallami är inte direkt en etnicitet vi i sverige uppfattar som behaglig.
Citera
2026-04-02, 20:04
Avstängd
TheJesuits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av negerknullare
Jag är innan någon frågar från Turkiet, Mardin, men jag är inte kurd utan Mhallami.

Har varit på affärsresor i Frankrike, mestadels runt Montreuil och i spillrorna av Paris. Och under tiden jag varit i Frankrike har jag märkt ett rätt underligt fenomen, deras araber, främst de Nordafrikaner från Algeriet/Marocko har en tendens att vara bra mycket våldsammare än de vi har i Sverige.

Jag brukar känna mig rätt trygg här i Sveriges ghetton då man smälter in med de andra invandrarna o man delar religion/språk/värderingar etc men det kändes som vilda västern när man åkte till Paris eller Marseille/Montpellier med dessa Nordafrikaner, ska även erkänna att jag blev skrämd ett bra par gånger vid tunnelbanan mellan Argenteuil och resten av Paris. Varför är det så?
Nu vet jag att de kanske inte betraktas som fullblodiga araber men jag grupperar dem ändå som araber eftersom de har anammat hela den arabiska kulturen och religionen.

Vissa nordafrikaner är ju väldigt stora/långa och kan ge ett hotfullt intryck. Det, ihop med en tom blick (inte sällan narkotikapåverkad), gör väl att man känner sig otrygg? Sedan skall jag inte sticka under stol med att jag känner mig otrygg även i svenska ghetton.
Citera
2026-04-02, 20:06
Medlem
Citat:

Får du inte den automatiska Mhallami-respekt som Ali Khan, El Zein, Fahkro och Simmo åtnjuter i Sverige? Vad synd för dig. Kanske är det karma för det våld dina släktingar utsätter andra för i Sverige?
Citera
2026-04-02, 20:08
Medlem
mikaelss avatar
Citat:

Som Khan-klanen i Göteborg, alltså.
Inget jag skulle skryta med, typ som att skryta om att vara zigenare.
Citera
2026-04-02, 20:10
Medlem
Så här beter sig muslimer i Paris. De blockerar gatorna, och stoppar trafiken, när de ska be. Och den franska befolkningen är tvingade att lyssna på böneutrop.

https://www.youtube.com/shorts/QYRAjKY9P8A?feature=share
Senast redigerad av Newton555 2026-04-02 kl. 20:16.
Citera
2026-04-02, 20:23
Medlem
Det finns ett fenomen i Frankrike och det är att många är hemlösa. Alltså det har vuxit fram läger liknande kåkstäder eller att de sover i tält på paris gator.

Det ger ett ganska hårt vardagsliv och förmodligen även mycket droger då. Svårt med pengar och så givetvis att de är många.

Jag har inte varit i Frankrike på många år, lusten försvann redan för 15 år sedan när problemen skenade iväg. Nu är det vardagsmat i Frankrike och man kan ganska lätt undvika de värsta områdena om man läser på lite hur situationen är.

Undvik

Paris
Nice
Marseille
Lyon
Bordeaux
Toulouse
Montpellier

Givetvis då främst turistområden och där det är mycket folk. Väldigt mycket ficktjuvar helt enkelt.
Citera
2026-04-02, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crabbofix
du blev "skrämd" ett par gånger och då drog du slutsatsen att araber i frankrike är obehagliga/våldsamma?

(frankrike har 4-5 miljoner med nordafrikanskt/arabiskt ursprung)

Nordafrikanerna har nästan helt enskilt totalförstört hela Frankrike. Även Spanien och till viss del Italien. Med hjälp av subsahara-afrikaner visserligen, men de är det största bidraget.

Paris har blivit en soptipp och mycket otryggt. Marseille går inte ens att besöka.

Detta är pga för hög nordafrikansk invandring. Inget annat.

I Sverige är det ju knappast lugnt eller problemfritt heller, men vi har väl mindre andel nordafrikaner här.
Citera
2026-04-02, 21:15
Medlem
Dan88s avatar
Citat:

Norafrikaner är inte araber, de är etniska berber, så inte samma folk som invandrat till Sverige från mellanöstern.
Citera
2026-04-02, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MpunktM
Får du inte den automatiska Mhallami-respekt som Ali Khan, El Zein, Fahkro och Simmo åtnjuter i Sverige? Vad synd för dig. Kanske är det karma för det våld dina släktingar utsätter andra för i Sverige?
Min familj är hederliga medborgare och företagare, vart vill du komma din hjärnskadade fittstövel. Du kan bidra genom att gå ner på knä och bli avsugen av Somalier precis som dina andra Perssons som leker sig tuffa här på FB.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in