2026-04-02, 18:10
Medlem
Badassmfokas avatar
https://www.youtube.com/watch?v=uVe0QM01ayc

Sionism debatt jag inte väntat mig att Aron Flam skulle ställa upp på så får trots allt ge han respekt för det. Lär inte bli lika lätt med hans generella dumförklarande ton som mot vänsterdårar.

Sionist-Riks vågade inte ha debatten på sin kanal, vilket belyser deras pinsamhet och blir ändå bättre med Victor De Almeida som håller i det än att sionist pingstpastorn Josef Barkenbom på Riks skulle göra det.

Diskutera vem som håller högst nivå och vem som vinner argumenten samt det jag tog upp ovanför.
Senast redigerad av Badassmfoka 2026-04-02 kl. 18:13.
Citera
2026-04-02, 18:14
Medlem
Negreritvs avatar
Kasselstrand, gäsp. Ett parti som knappt får 1% av rösterna. Hur tjänar han sina pengar nu igen?
Citera
2026-04-02, 18:21
Avslutad
Låt mig gissa. Kasselstrand kör en massa låg IQ oxymoronisk kristen antisemitism och det blir väldigt lätthängd frukt för Flam att plocka?

Tänker inte se hjärnrötan ändå.
Citera
2026-04-02, 18:21
Medlem
Exemplarisk.s avatar
Aron flam och Riks programledare Barkenbom sa för ett tag sedan att ingen vågar debattera Flam. Då kontaktade Kasselstrand Riks och sa att han ställer upp men eftersom Riks vägrar ge luft åt någon som kan utgöra minsta lilla hot mot SD så möttes Gustav med total tystnad.

Då kontaktade Dialogiskt båda parterna och ordnade en debatt och det är den vi kommer att se nu.

Här förklaras kort upprinnelsen till denna debatt:

https://www.youtube.com/watch?v=iTMwFaUcF3s
Citera
2026-04-02, 18:23
Medlem
Exemplarisk.s avatar
Jag gillar båda till en viss grad men jag håller på Kasselstrand!
Citera
2026-04-02, 18:23
Medlem
One2Manys avatar
Tråd finns

(FB) Årets debatt: Aron Flam vs Gustav Kasselstrand
Citera
2026-04-02, 18:24
Medlem
Badassmfokas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThielIsWatchingYou
Låt mig gissa. Kasselstrand kör en massa låg IQ oxymoronisk kristen antisemitism och det blir väldigt lätthängd frukt för Flam att plocka?

Tänker inte se hjärnrötan ändå.
Nej tror inte det kommer debatteras på religiös grund vilket Aron inte heller brukar göra. Jag googlade om Aron Flam var religiös och AI sa: "Aron Flam är inte religiös utan betraktar sig själv som ateist och tar avstånd från religion. Han har dock förklarat att han i sitt arbete som komiker och debattör inspireras av den judiska traditionen av kritiskt tänkande, diskussion och ifrågasättande, ofta kallad Talmudtraditionen."

TALMUDTRADITIONEN!
Citera
2026-04-02, 18:26
Medlem
Styrkelyftares avatar
Det är både beundransvärt och modigt av Gustav Kasselstrand att våga ta debatten och öppet kritisera Israel och sionismen.

Aron Flam är märkbart obekväm och irriterad på reklamklippen som släppts inför den inspelade debatten. Det svartnar för hans ögon när någon yppar minsta lilla kritik mot hans hemland. Jag har alltid undrat vad han gör i Sverige med det extrema engagemanget för Israel.

Sist men inte minst hoppas jag att Gustav inte råkar illa ut. Att öppet kritisera Israel och dess extremistiska styre är tyvärr förenat med alltför många risker i dagens samhälle.
Citera
2026-04-02, 18:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Badassmfoka
Nej tror inte det kommer debatteras på religiös grund vilket Aron inte heller brukar göra. Jag googlade om Aron Flam var religiös och AI sa: "Aron Flam är inte religiös utan betraktar sig själv som ateist och tar avstånd från religion. Han har dock förklarat att han i sitt arbete som komiker och debattör inspireras av den judiska traditionen av kritiskt tänkande, diskussion och ifrågasättande, ofta kallad Talmudtraditionen."

TALMUDTRADITIONEN!

Ja han är en slingrig högerliberal sionist. Visste jag redan.

Och självklart hajjar låg IQ kristna antisemiter till på det där med "Talmudtraditionen". Oftast heter det från ert håll att det är Talmud som är problemet och inget annat. För att Toran (gamla testamentet) ni själva följer (och som Jesus själv följde) vill ni ju inte säga något dumt om så klart.
Senast redigerad av ThielIsWatchingYou 2026-04-02 kl. 18:33.
Citera
2026-04-02, 18:27
Medlem
Bismillahmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Exemplarisk.
Jag gillar båda till en viss grad men jag håller på Kasselstrand!

Kognitiv bias to da maxx eller är det en fotbollsmatch du väntar på? Du måste ju rimligen lyssna till de argumenten de framför
Citera
2026-04-02, 18:28
Medlem
Badassmfokas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av One2Many
Tråd finns

(FB) Årets debatt: Aron Flam vs Gustav Kasselstrand
Den är ju avstängd, och här finns definitivt saker att diskutera.

Citat:
Aron flam och Riks programledare Barkenbom sa för ett tag sedan att ingen vågar debattera Flam. Då kontaktade Kasselstrand Riks och sa att han ställer upp men eftersom Riks vägrar ge luft åt någon som kan utgöra minsta lilla hot mot SD så möttes Gustav med total tystnad.

Då kontaktade Dialogiskt båda parterna och ordnade en debatt och det är den vi kommer att se nu.

Här förklaras kort upprinnelsen till denna debatt:

https://www.youtube.com/watch?v=iTMwFaUcF3s
Exakt, självklart håller man på Kasselstrand och har svårt att se att publiken i stort kommer se Aron som vinnare här. Säkert ifall det skulle vara Riks publik men inte på dialogiskt.

Citat:
Kognitiv bias to da maxx eller är det en fotbollsmatch du väntar på? Du måste ju rimligen lyssna till de argumenten de framför
Man kan ju ändå hålla och hoppas på att Kasselstrand lyckas bra med sina argument, som jag också gör.
Citera
2026-04-02, 18:29
Medlem
One2Manys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Badassmfoka
Den är ju avstängd, och här finns definitivt saker att diskutera.

Exakt, självklart håller man på Kasselstrand och har svårt att se att publiken i stort kommer se Aron som vinnare här. Säkert ifall det skulle vara Riks publik men inte på dialogiskt.

Man kan ju ändå hålla och hoppas på att Kasselstrand lyckas bra med sina argument, som jag också gör.

Det var den tydligen, mitt misstag
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in