2026-04-03, 08:52
Medlem
Capstans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vilostolen
Marabou har dubblat sina priser och kraftigt reducerat innehållet i sina produkter, samtidigt som priset på kakao rasat. Vinsten går till Mondelez som stöttar ryssarna i kriget mot Ukraina.

Att diskutera: Vem fan köper Marabou-produkter?

Observera att Toblerone, Oreo, Milka, Daim m fl också ägs av Mondelez

Tråd finns: (FB) Bojkotten som tynade bort
Citera
2026-04-03, 08:55
Medlem
Amsvartners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vilostolen
Din ”snabba sökning” räcker inte riktigt till. Det krävs betydligt mer för att förstå hur det hänger ihop mellan Upplands Väsby och Pokrov, kanske t o m lite inside……..

Jag kommer undra om din foliehatt sitter ännu bättre när jag proppar i mig choklad från endast och jag menar endast marabou.. 😅
Citera
2026-04-16, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amsvartner
Jag kommer undra om din foliehatt sitter ännu bättre när jag proppar i mig choklad från endast och jag menar endast marabou.. 😅
Frosseri är synd och det är även synd att stöjda krigsherrar som inte lyssnar på Påvens budskap av fred.

Nog sagt.

Annars är väl inte denna märke ägnad ått att sälja riktig chocklad?
Citera
2026-04-17, 10:07
Medlem
ReijoHervonens avatar
Nu köper jag inte choklad men hade jag gjort det så hade det nog blivit Fazer som inte smakar apa. Marabou smakar mest smör och socker kan inte förstå vem som köper det. Men jag antar att ryssrunkare inte har så bra smaklökar efter allt sörplande av deras blaskiga borstj-soppa och tuggande på saltgurkor.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in