2026-08-07, 22:57
Medlem
köper man marabou så stödjer man neos / moskva.
Citera
2026-08-07, 22:58
Medlem
BusigaMusens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fanten
Och ändå är Fazer både äldre och har äkta mjölk i sin choklad istället för skummjölkspulver.
Men visst, det är Fazer som är beigt. Vi säger så.
Tiderna förändras, nya produkter tar över från gamla.
Citera
2026-08-07, 23:03
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BusigaMusen
Fast alltså. Marabou har inte ens äkta mjölk i sin mjölkcholklad. Fazer är dessutom i regel dyrare per kilo än Marabou oavsett du köper det på Ica eller Willy's.

Om du föredrar Marabou så ska du så klart fortsätta köpa det, det finns liksom inget rätt eller fel när det kommer till tycke och smak. Men rent objektivt så är Fazer Blå en mer premium produkt än Marabou Mjölk. Oavsett vad du känner eller tycker.
Citera
2026-08-07, 23:03
Medlem
Duvlorts avatar
Citat:

Japp™, Chokladkaka blir Sockerkaka...
Citera
2026-08-07, 23:06
Medlem
BusigaMusens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fanten
Fast alltså. Marabou har inte ens äkta mjölk i sin mjölkcholklad. Fazer är dessutom i regel dyrare per kilo än Marabou oavsett du köper det på Ica eller Willy's.

Om du föredrar Marabou så ska du så klart fortsätta köpa det, det finns liksom inget rätt eller fel när det kommer till tycke och smak. Men rent objektivt så är Fazer Blå en mer premium produkt än Marabou Mjölk. Oavsett vad du känner eller tycker.
Dåligt om dom inte har äkta mjölk ändå …
Citera
2026-08-07, 23:11
Medlem
Hermi-Tages avatar
Citat:
Dåligt om dom inte har äkta mjölk ändå …

Ännu tristare att Mendelez väljer att sälja choklad i Putins Ryssland. Det känns trist att äta Marabou oavsett vad chokladen innehåller. En tugga folkmord serverat av Marabou smakar moralisk dissonans.
Citera
2026-08-07, 23:22
Medlem
BusigaMusens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hermi-Tage
Ännu tristare att Mendelez väljer att sälja choklad i Putins Ryssland. Det känns trist att äta Marabou oavsett vad chokladen innehåller. En tugga folkmord serverat av Marabou smakar moralisk dissonans.
Orka hålla på och bojkotta
Samsung säljer säker sina produkter i Ryssland med 😛
Citera
2026-08-08, 00:09
Medlem
Hermi-Tages avatar
Citat:
Orka hålla på och bojkotta
Samsung säljer säker sina produkter i Ryssland med 😛

Du får välja själv vad som är viktigt för dig och vad du vill att dina pengar ska gynna.
Jag väljer bort Marabou.
Citera
2026-08-08, 00:12
Medlem
Fantens avatar
Jag vill flika in att jag har 'bojkottat' Marabou i säkert 30 år vid det här laget. För att det är en dålig produkt. Eller ja - stycksakerna går ju ner.
Citera
2026-08-18, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WetCigarette
Hur stöttar Mondelez ryssarna i kriget? Jag har inte koll så om du förklarar sakligt kanske du övertygar mig.

Diskussionsfrågan är ju enkel att svara på. En jävla massa människor. Varför tror du att alla butiker har den i alla möjliga smaker? Skulle inte vara förvånad om det var den populäraste chokladen i Sverige.
Mondelez är ett konglomerat och de har kvar några fabriker som tillverkar ett fåtal godissorter i Ryssland som deras dotterbolag har valt att behålla. I och med detta så förser de den ryska befolkningen med utländskt godis och staten med skatteintäkter. Marabou har noll och intet med saken att göra.
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in