2026-04-02, 11:20
Medlem
Kolwezi-Nisses avatar
Polisen utförde en razzia på Tanka i Ludvika under onsdagen den 1 april 2026.

Butiken i fråga har sedan en tid drivits av en extern aktör som tog över efter Volvohandlaren i stan som tidigare drev butiken. Hertz biluthyrning har även kontor i lokalen.

Det som tidigare var mer som en spelbutik/kiosk med lite mindre biltillbehör har de senaste åren blivit mer och mer inriktat mot tobakprodukter och vapes.

Det går även rykten om att de har sålt cannabis vapes, bara ett rykte men jag skulle inte bli förvånad.

Någon som vet mer?

Citat:
De aktuella brottsrubriceringarna efter onsdagens polisinsats är penningtvättsbrott, bokföringsbrott av normalgraden och lag om tobak och liknande produkter.
https://www.nyaludvikatidning.se/ludvika/polisrazzia-i-ludvika/
Citera
2026-04-02, 11:46
Medlem
Blattebutik?
Citera
2026-04-02, 11:50
Medlem
StonedMonkeys avatar
Säkert lagliga vapes precis som kiosk igloo och simpans godis.. Det sticker i ögonen på snuten att dom säljer cannaboider helt lagligt så dom gör allt dom kan för att förstöra.
Citera
2026-04-02, 12:05
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StonedMonkey
Säkert lagliga vapes precis som kiosk igloo och simpans godis.. Det sticker i ögonen på snuten att dom säljer cannaboider helt lagligt så dom gör allt dom kan för att förstöra.

Kanske det men enligt TS så finns det rykten om cananbisförsäljning också så då kanske det inte är fullt lika bra.
Citera
2026-04-02, 12:53
Medlem
Kolwezi-Nisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GalenIPersilja
Blattebutik?

110%, skulle misstänka att de är dessutom sympatisörer till Hamas, när kriget mellan Hamas och Israel pågick såhade de en plastbytta för insamling till "de lidande barnen i Gaza"...
Citera
2026-04-02, 13:25
Avstängd
Dyngbaggen2s avatar
Dom är knappast sympatisörer med hamas, det är vanligt folk som driver butiker, inte muslimer/terrorister.
Citera
2026-04-02, 14:33
Medlem
Jag har länge haft en dålig känsla av det där stället sedan det togs över av utlänningar och det är numera som att gå in i en butik i ett helt annat land. Personalen röker vape bakom disken, man blir ganska illa bemött och det tar alltid en evighet att hämta ut ett paket.

Har även sett utländska "gäng" som hänger utanför och som tittar snett på en när man kommer.

Har bojkottat stället så gott det går men ibland har jag varit tvungen att hämta paket där.
Citera
2026-04-02, 15:57
Medlem
Otrevligt bemötande har varit regel.

Lätt att köpa nikotin som minderårig. Har bara väntat på att något ska hända.
Citera
2026-04-02, 17:55
Medlem
Dem säljer iaf nikotinprodukter till minderåriga utan problem. Både sett det själv när jag varit där och mitt barn som är 14år har kompisar i 12-15års åldern som köper där utan problem. Samma med kiosken vid resecentrum.

Otrevliga är dem iaf. Försöker undvika att handla där. Men ibland måste jag.
Citera
2026-04-02, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GalenIPersilja
Blattebutik?

Ja det är det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto