2026-04-02, 08:08
Medlem
Hejsan!
jag är en av dom som blivit utsatt för bedrägeri tyvärr och fått min tillvaro vänt upp o ner,

Fick mitt förra bank id kapat då jag var på dejt med en tjej, vet inte hur ja ska göra men vill verkligen försöka hitta nån form av identitet på Bedragaren som polisen kan få, för jag tror hon har bedragit flera tidigare då jag sökt på hennes nummer som hon påstod va hennes.

Tänkte finns de nån själ där ute som känner igen nicknamnet Nora_Isak26 på snapchat
finns mer information men vet ej om man vågar skriva allt,
Hon har uppgett telefonummer som förmoderligen inte står på henne och adress som polisen slagit på som inte stämmer alls och hon har ingen profilbild på snapchat.
hon påstår sig heta Nora Isak och påstår sig vara 26 år gammal,

när ja sökt på hennes telefonummer har flera tidigare rapporterat numret som bedrägeri.
Nackdelen med Bedragare är att dom är duktiga på o dölja sina spår, men för min o andras skull så måste hon stoppas och polisen måste få stopp på denna bedragare.

sen vill man ju inte skriva för mycket heller ifall hon eller säkert har medhjälpare i hennes bedrägei har konto här med o kan se detta inlägg.
Citera
2026-04-02, 09:10
Medlem
Skurhinkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chrille885
Hejsan!
jag är en av dom som blivit utsatt för bedrägeri tyvärr och fått min tillvaro vänt upp o ner,

Fick mitt förra bank id kapat då jag var på dejt med en tjej, vet inte hur ja ska göra men vill verkligen försöka hitta nån form av identitet på Bedragaren som polisen kan få, för jag tror hon har bedragit flera tidigare då jag sökt på hennes nummer som hon påstod va hennes.

Tänkte finns de nån själ där ute som känner igen nicknamnet Nora_Isak26 på snapchat
finns mer information men vet ej om man vågar skriva allt,
Hon har uppgett telefonummer som förmoderligen inte står på henne och adress som polisen slagit på som inte stämmer alls och hon har ingen profilbild på snapchat.
hon påstår sig heta Nora Isak och påstår sig vara 26 år gammal,

när ja sökt på hennes telefonummer har flera tidigare rapporterat numret som bedrägeri.
Nackdelen med Bedragare är att dom är duktiga på o dölja sina spår, men för min o andras skull så måste hon stoppas och polisen måste få stopp på denna bedragare.

sen vill man ju inte skriva för mycket heller ifall hon eller säkert har medhjälpare i hennes bedrägei har konto här med o kan se detta inlägg.

Hur exakt fick du ditt bank-id kapat?
Citera
2026-04-02, 09:12
Medlem
RiMaXs avatar
Hur kunde ditt bank-id kapas? Du måste ha gett henne lösenord eller pinkoder till ditt bank-id annars går det inte att använda!
Citera
2026-04-02, 09:37
Medlem
Connykrims avatar
Så du gick på dejt med henne och i princip gav bort alla dina lösenord till henne samt till telefon eftersom det är där bankid ligger?
Citera
2026-04-02, 15:21
Medlem
Man kan se ditt inlägg oavsett om man har konto eller inte. Som alla andra redan frågat. Hur gick det ens till?
Citera
2026-04-02, 15:27
Moderator
blomvattnares avatar
Aktuella brott och kriminalfall --> Brott och brottsbekämpning
/Moderator
Citera
2026-04-02, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skurhinken
Hur exakt fick du ditt bank-id kapat?

Tyvärr så Hade mitt nationella id kort i telefonplånboken obevakad några minuter tyvärr
Och skapat sj nytt bank id efter de vart kapat med nationella id kort o upptäckten o via banken såg man vilken telefon o koordinater där de skapades o tidpunkt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in